
|
[ZETEC] zimny silnik gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:05 [ZETEC] zimny silnik gaśnie
|
|
|
miałem przez długi czas ten problem, nauczyłem się z nim żyć.
potem ustąpił na dłuższy czas, aby teraz znowu powrócić nie wiedzieć czemu.
w międzyczasie wymieniłem silniczek krokowy, sondę lambdę, czujniki temperatur [wszystkie] świece, kable, filtry, sprawdziłem CPP, przepływkę, edis, oraz kupę kabli. nic nie pomogło. oczywiście poszło kupę kasy, ale przynajmniej wiem teraz na których częściach mogę polegać ;]
przetrzepałem kawał netu i znalazłem na jednym z forów wątek, którego tu nie znalazłem.
mianowicie zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
takie małe coś pod termostatem, z czego wychodzi gumowy wężyk, chowa się pod cewkę przechodząc w metalową rurkę aby w końcu ponownie stając się gumowym wężykiem łączyło się z kolektorem dolotowym. uff :]
zepsuty zaworek daje efekt łapania lewego powietrza.
sprawdzenie ustrojstwa jest bardzo proste [jak ma się drobną dłoń ]
trzeba zdjąć z zaworka gumową rurkę i ją zaślepić [tzw. test pisaka].
jeżeli jeżeli zimny silnik nie gaśnie, problem z głowy [koszt ok. 90 zł].
jeżeli problem nie ustąpił, trzeba sprawdzić szczelność [i stan] w/w rurek dochodzących do kolektora dolotowego.
jest to jeden z możliwych powodów gaśnięcia zimnego silnika. najtańszy do sprawdzenia.
inną sprawą jest pytanie, czy nie lepiej zostawić wężyk zaślepiony, aby spaliny nie wracały przez dolot do silnika, ale to już temat na dyskusję dla mądrzejszych głów.
dziękuję
- szczęśliwy posiadacz niegasnącej fiesty |
_________________ PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:31
|
|
|
Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina,,, a co do całkowitego zaślepienia - nie można, bo jak w skrzyni korbowej się zrobi ciśnienie to np. może wywalić uszczelkę pod miską olejową lub coś innego (mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:35
|
|
|
można zostawić otwarty [sprawny, bądź nie] zaworek. zaślepić tylko rurkę idącą do kolektora dolotowego. w ten sposób ciśnienie w skrzyni korbowej jest odpowiednie, a spaliny nie lecą do dolotu.
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 17:37 ]
JoeMix napisał/a: | Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina |
zgadza się, lecz jeżeli zaworek jest padnięty, to mimo sprawnych rurek problem będzie występował. |
_________________ PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 20:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju | albo z uszczelniacza wału |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|