Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[ZETEC] zimny silnik gaśnie
Autor Wiadomość
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:05   [ZETEC] zimny silnik gaśnie

miałem przez długi czas ten problem, nauczyłem się z nim żyć.
potem ustąpił na dłuższy czas, aby teraz znowu powrócić nie wiedzieć czemu.
w międzyczasie wymieniłem silniczek krokowy, sondę lambdę, czujniki temperatur [wszystkie] świece, kable, filtry, sprawdziłem CPP, przepływkę, edis, oraz kupę kabli. nic nie pomogło. oczywiście poszło kupę kasy, ale przynajmniej wiem teraz na których częściach mogę polegać ;]

przetrzepałem kawał netu i znalazłem na jednym z forów wątek, którego tu nie znalazłem.
mianowicie zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
takie małe coś pod termostatem, z czego wychodzi gumowy wężyk, chowa się pod cewkę przechodząc w metalową rurkę aby w końcu ponownie stając się gumowym wężykiem łączyło się z kolektorem dolotowym. uff :]
zepsuty zaworek daje efekt łapania lewego powietrza.

sprawdzenie ustrojstwa jest bardzo proste [jak ma się drobną dłoń :P ]
trzeba zdjąć z zaworka gumową rurkę i ją zaślepić [tzw. test pisaka].
jeżeli jeżeli zimny silnik nie gaśnie, problem z głowy [koszt ok. 90 zł].
jeżeli problem nie ustąpił, trzeba sprawdzić szczelność [i stan] w/w rurek dochodzących do kolektora dolotowego.
jest to jeden z możliwych powodów gaśnięcia zimnego silnika. najtańszy do sprawdzenia.

inną sprawą jest pytanie, czy nie lepiej zostawić wężyk zaślepiony, aby spaliny nie wracały przez dolot do silnika, ale to już temat na dyskusję dla mądrzejszych głów.
dziękuję :P
- szczęśliwy posiadacz niegasnącej fiesty :jupi:
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:31   

Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina,,, a co do całkowitego zaślepienia - nie można, bo jak w skrzyni korbowej się zrobi ciśnienie to np. może wywalić uszczelkę pod miską olejową lub coś innego (mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 10 Wrz 2009, 17:35   

można zostawić otwarty [sprawny, bądź nie] zaworek. zaślepić tylko rurkę idącą do kolektora dolotowego. w ten sposób ciśnienie w skrzyni korbowej jest odpowiednie, a spaliny nie lecą do dolotu.

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 17:37 ]
JoeMix napisał/a:
Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina

zgadza się, lecz jeżeli zaworek jest padnięty, to mimo sprawnych rurek problem będzie występował.
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Wrz 2009, 20:17   

JoeMix napisał/a:
mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju
albo z uszczelniacza wału :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 10 Wrz 2009, 20:28   

tak czy siak 1,1 to nie zetec o którym jest temat :P
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.