Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:57 |
Głodny wiedzy |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:38 Głodny wiedzy
|
|
|
Jestem na tyle leniwy/głupi że nic nie znalazłem w szukajce.
Tyle wstępu.
Na mój mało skomplikowany rozum, pojemność skokowa silnika zależy od średnicy cylindra. Im większa, tym większa pojemność.. Czy tak
A skoro średnica cylindra jest zmienna, to średnica tłoków też..
Pytanie 1. Czy ja dobrze myślę
Pytanie 2. Jeżeli dobrze myślę, to czy ktoś ma jakąś superhipermega mądrą książkę, w której podane są wartości średnicy tłoka/cylindra, tudzież posiada taką wiedzę
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:42
|
|
|
dobrze kombinujesz ale jest jeszcze skok tłoka i to też ma wpływ na poj.skokową(jak sama nazwa wskazuje) |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:52
|
|
|
pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:01
|
|
|
to zalezy ale raczej bloki roznia sie srednica cylidrow
patrzac wstecz na to jak były produkowane fiaty 125
własnie srednica cylindra była inna a wały korbowe takie same |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:05
|
|
|
kuba87 napisał/a: | pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc |
A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-). |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:08
|
|
|
musiałbys gdzies sie rozejrzec za ksiazka jaka albo pomierzyc srednicowka |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:09
|
|
|
DziDzia napisał/a: | To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1
Czy tylko skok tłoka jest inny (czyli de facto inny wał, jak mniemam), czy średnica cylindra (to drugie wygląda na tańsze rozwiązanie).
pozdro |
1,0 LC - średnica tłoka 73,96;skok tłoka 55,70 (stopień sprężania 8,3) pojemnosc= 957ccm
1,0 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 55,70 (stopień spręzania 9,1) 957ccm
1,1 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 64,96 pojemnosc=1117ccm |
Ostatnio zmieniony przez AdamB 8 Wrz 2009, 23:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:16
|
|
|
DziDzia napisał/a: | AdamB,
Co oznaczają LC i HC (to tak poboczne pytanie)
Nie masz danych dla 0.9
W sumie to poszedłem za daleko z tymi różnymi wałami, bo same tłoki mogą mieć różną wysokość
pozdro |
Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam.
Wyedytowalem poprzedni post bo cos sie pomylilem.
LC i HC to strzelam , że znaczy low compression i high compression ;-), ale to drogą dedukcji bardziej. LC ma 40KM, a HC ma 45 KM. Niestety nie mam danych dla 0,9. Moze w drugiej ksiazce by byly, ale ją wożę w samochodzie.
AdamB napisał/a: | [A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-). |
I jeszcze razy ilośc tłoków i wtedy jest wlasciwy wynik ;-) Sprawdziłem z podanym wczesniej danymi i wzór o dziwo się zgadza ;-) |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:34
|
|
|
AdamB napisał/a: | Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam. | Ok kumam.. widać, że późno już
Byłbym jeszcze wdzięczny, jak mógłbyś sprawdzić w tej drugiej książce..
Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą.. Ale to nie dla mnie i nie na tą porę
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:43
|
|
|
DziDzia napisał/a: |
Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą..
: |
Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm. Przynajmniej taki wynik wychodzi mi tuż przed północą ;-). Jutro może będzie wychodził inny ;-)
Wychodzi to z przeksztalconego wzoru : Skok=Pojemnosc/(pi*d2) (dla silnika 4 cylindrowego) |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:49
|
|
|
AdamB napisał/a: | Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm. | Nigdy nie miałem siły do matematyki i przekształcania wzorów .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..
Nie no, to jest za trudne dla mnie Chyba trzeba przespać się z problemem..
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:55
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Nigdy nie miałem siły do matematyki i przekształcania wzorów .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..
Nie no, to jest za trudne dla mnie Chyba trzeba przespać się z problemem..
|
No to w tej sytuacji średnica wychodzi 73,17mm.
d=pierwiastek(pojemnosc/(skok*pi)) (dla 4 cylindrow) |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:04
|
|
|
AdamB napisał/a: | Planujesz rozwiert?? |
Nie, bo wsadziłem 1.1.
Ogólnie to zacząłem się zastanawiać co za silnik miałem. W papierach 935. Na tłoku 1117 (dziwnie podobna liczba do pojemniości).. Jak na oko (suwmiarką, mój dokładniejszy sprzęt jest do 50mm) zmierzyłem średnicę tłoka (73,45-50) to mogłem porównać to z innymi (dlatego o nie pytałem). 73.17 to troszkę za mało.. Więc pewnie skok też jest inny..
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:29
|
|
|
Niby tu jest to co napisał AdamB, ale jest w ładnej tabelce:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 06:56
|
|
|
DziDzia napisał/a: | To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1 | Generalnie żadnej,,, może być niewielka różnica w tłoku, jak pamiętam to on ma wgłębienie, a 935, 957, 1007, itp powstało na potrzeby rożnych krajów - chodzi o progi podatkowe i opłaty OC,,, LC i HC dobrze zgadliście, poza inna mocą (HC nieco większa ma) auta powinny być zasilane innym paliwem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:36
|
|
|
pytanie z innej beczki czy wielkosc powierzchni ciernej tłok/cylinder ma wplyw na eksploatacje?
pytanie numer 1:
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej?
pytanie numer 2:
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM
ktory szybciej sie zurzywa? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|