[MK6] Co ile wymiana rozrządu 1.4 TDCI

Podforum dla tematów o silnikach diesla w MK6

Moderator: Moderatorzy

egdo
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 19:19
Lokalizacja: Konin

[MK6] Co ile wymiana rozrządu 1.4 TDCI

Postautor: egdo » śr wrz 02, 2009 00:21

Witam,
sądzę że jest tu kilku użytkowników 1.4 TDCI. Powiedzcie mi Panowie i Panie(jak są) co ile powinno się wymieniać pasek rozrządu. Przeryłem nasze forum i nie znalazłem odp. szukałem również na Googlach i też jednoznacznej odp nie znalazłem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Posty: 7519
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 10:46
Lokalizacja: WawaTeam/Praga
Kontaktowanie:

Postautor: Parzych » śr wrz 02, 2009 00:56

egdo, a jakby spróbować dowiedzieć się w ASO? Byłoby znacznie szybciej niż kopać wszędzie gdzie się da...
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
Obrazek

jadrian
Posty: 24
Rejestracja: wt sie 04, 2009 20:15
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: jadrian » śr wrz 02, 2009 08:11

Też jestem ciekaw co ile należy wymieniać rozrząd :|

Pawełos666
Posty: 1139
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:38
Lokalizacja: BOSCH CS

Postautor: Pawełos666 » śr wrz 02, 2009 08:27

Jesli masz oryginalny to lepiej go zostawić, jak przeleci 90.000km ( to wychodzi jakies 5 lat), jak masz zamiennik to co 50.000km. Pasek jest tani i kosztuje 45-90zł. Nie wiem jaki konkretnie masz silnik. Jakbym brał to na Twoim miejscu BOSCHA, albo CT.
CVH 1.4 FU..'89
Obrazek
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec

Awatar użytkownika
toffic
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 13, 2009 22:43
Lokalizacja: csw

Postautor: toffic » śr wrz 02, 2009 18:23

O czym pan pawełos666 pisze to nie mam pojęcia. Pasek rozrządu do fiesty 1.4 tdci kosztuje od 350 do 400 zł razem z rolką napinającą plus pompa wody (ok. 300 zł). Według aso wymienia się pasek co 240 tys kilometrów. Ja swojego wymieniałem przy 140 tys. i musze przyznać że był w całkiem niezłym stanie. diesel to nie to samo co benzyna. pozdro.

egdo
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 19:19
Lokalizacja: Konin

Postautor: egdo » czw wrz 03, 2009 15:43

wymiana rozrządu+ pompa płynu chłodzącego + płyn chłodniczy + robota = 650PLN Tak mi sprawdził kuzyn w warsztacie w którym pracuje.

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 15:50 ]
Jak podpowiedział kolegaParzych, zadzwoniłem i gość z ASO powiedział że co 200tyś. a z pompą wody to różnie bywa bo zależy to od paska jaki tam jest założony( powiedział że są 2 rodzaje) a poza tym trzeba to obejrzeć i stwierdzić czy wymiana jest potrzebna.

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 15:51 ]
koszt rozrządu w Auto Watin(ASO) k. Poznania 1000 zł

Pawełos666
Posty: 1139
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:38
Lokalizacja: BOSCH CS

Postautor: Pawełos666 » czw wrz 03, 2009 17:49

toffic pisze:O czym pan pawełos666 pisze to nie mam pojęcia. Pasek rozrządu do fiesty 1.4 tdci kosztuje od 350 do 400 zł razem z rolką napinającą plus pompa wody (ok. 300 zł). Według aso wymienia się pasek co 240 tys kilometrów. Ja swojego wymieniałem przy 140 tys. i musze przyznać że był w całkiem niezłym stanie. diesel to nie to samo co benzyna. pozdro.


oryginalny moze i tyle wytrzyma
...co do ceny, po pierwsze zalezy dla kogo, po 2 mialem na mysli sam pasek, po 3 aso to aso i na pewno mamy na mysli inne firmy czesci...
CVH 1.4 FU..'89

Obrazek

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec

egdo
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 19:19
Lokalizacja: Konin

Postautor: egdo » pt wrz 04, 2009 22:34

toffic pisze:O czym pan pawełos666 pisze to nie mam pojęcia. Pasek rozrządu do fiesty 1.4 tdci kosztuje od 350 do 400 zł razem z rolką napinającą plus pompa wody (ok. 300 zł). Według aso wymienia się pasek co 240 tys kilometrów. Ja swojego wymieniałem przy 140 tys. i musze przyznać że był w całkiem niezłym stanie. diesel to nie to samo co benzyna. pozdro.


Ja tez nie wiem o czym Pan pisze :rotfl: . To jest cena jakaś z kosmosu najdroższy komplet jaki znalazłem jest za 299.00 zł.

W skład zestawu wchodzą:
1 X PASEK ROZRZĄDU FIRMY GATES

1 X ROLKA NAPINAJĄCA FIRMY SKF

1 X ROLKA PROWDZĄCA FIRMY SKF

Awatar użytkownika
smyr
Posty: 109
Rejestracja: śr lut 18, 2009 14:34
Lokalizacja: Rumia

Postautor: smyr » sob wrz 05, 2009 13:40

egdo pisze:To jest cena jakaś z kosmosu

Albo serwisujesz w ASO i placisz okolo 1000 zlotych za wymiane, albo u Pana Wacka w garażu i płacisz 300 zł.

Z drugiej strony jesli nowy pasek strzeli (niby niemożliwe a jednak) to w ASO będą musieli pokryć koszty naprawy, a Pan Wacek zainkasuje kasę za kolejną "naprawe".

Kazdy ma prawo wyboru... <8>
...naprawde nie dzieje sie nic...

Obrazek

mihail1

Postautor: mihail1 » sob wrz 05, 2009 18:20

Witam,

posiadam mk6 z 2003 roku, przebieg 78 tys. pasek nie wymieniany od nowości, proszę powiedzcie przy ilu tysiącach warto wymienić pasek by nie strzelił?

Pawełos666
Posty: 1139
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:38
Lokalizacja: BOSCH CS

Postautor: Pawełos666 » sob wrz 05, 2009 19:27

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 19:33 ]
toffic pisze:O czym pan pawełos666 pisze to nie mam pojęcia. Pasek rozrządu do fiesty 1.4 tdci kosztuje od 350 do 400 zł razem z rolką napinającą plus pompa wody (ok. 300 zł). Według aso wymienia się pasek co 240 tys kilometrów. Ja swojego wymieniałem przy 140 tys. i musze przyznać że był w całkiem niezłym stanie. diesel to nie to samo co benzyna. pozdro.
no wlasnie nie wiem egdo, ale toffic mnie nie zrozumial i przedstawil cennik ASO być może...

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 19:34 ]
mihail1 pisze:Witam,

posiadam mk6 z 2003 roku, przebieg 78 tys. pasek nie wymieniany od nowości, proszę powiedzcie przy ilu tysiącach warto wymienić pasek by nie strzelił?


masz na gorze, Twoj kolega ktory jest posiadaczem mk6 68KM z 2003 1,4tdci pisal to wyzej, ale pamietaj ze to wg ASO, a nie wujka Władka z komorki i zamiennika z IC

.
CVH 1.4 FU..'89

Obrazek

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec

gutek2184
Posty: 15
Rejestracja: wt cze 08, 2010 20:52
Lokalizacja: lbn

Postautor: gutek2184 » wt cze 08, 2010 20:56

Witam więc tak panowie jutro jadę na wymianę rozrządu. Kosztowało mnie to 300zł pasek i dwie rolki w oryginale. I teraz mnie zastanawia czy powinienem pompę wymieniać. Przebieg auta 75 tys. rok 2005r drugi właściciel. Przejeździłem rok po kupnie auto po uderzeniu nie wiem jakim. Mija 5 lat i tak myślę żeby dla świętego spokoju wymienić ale co z pompą ?

pawel182
Posty: 392
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 20:08
Lokalizacja: Polska

Re: Co ile wymiana rozrządu 1.4 TDCI

Postautor: pawel182 » wt cze 08, 2010 23:40

egdo pisze:Witam,
sądzę że jest tu kilku użytkowników 1.4 TDCI. Powiedzcie mi Panowie i Panie(jak są) co ile powinno się wymieniać pasek rozrządu. Przeryłem nasze forum i nie znalazłem odp. szukałem również na Googlach i też jednoznacznej odp nie znalazłem.
Pozdrawiam



Dla silników diesla wymiana paska rozrządu co 240tys km lub 10lat
dla silników bezynowych wymiana paska rozrządu co 160tys km lub 10lat
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)

Awatar użytkownika
kamil wolski
Posty: 1416
Rejestracja: czw sty 17, 2008 23:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: kamil wolski » śr cze 09, 2010 13:07

Cytujesz instrukcję? Często dane z instrukcji mają niewiele wspólnego z prawdą.
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm

ElGrey
Posty: 1152
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ElGrey » śr cze 09, 2010 15:40

to sa dane podane w instrukcji, wiec nie ma tu pomylki, to samo mowia w ASO, ale ja bym tak dlugo paska nie trzymal, jednak strach
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

Awatar użytkownika
kamil wolski
Posty: 1416
Rejestracja: czw sty 17, 2008 23:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: kamil wolski » śr cze 09, 2010 15:53

Pomyłki nie ma, ale pomyłki nie ma też w instrukcji Mondeo 1.8TD - 105000 jeśli mnie pamięć nie myli a realnie ok. 60000. Podobnie jest w Renault Thalia z roczników ok. 2000, w instrukcji zawyżone o jakieś 30%.
było: 104KM 220Nm

jest: 133KM 186Nm

pawel182
Posty: 392
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 20:08
Lokalizacja: Polska

Postautor: pawel182 » śr cze 09, 2010 17:53

kamil wolski pisze:Pomyłki nie ma, ale pomyłki nie ma też w instrukcji Mondeo 1.8TD - 105000 jeśli mnie pamięć nie myli a realnie ok. 60000. Podobnie jest w Renault Thalia z roczników ok. 2000, w instrukcji zawyżone o jakieś 30%.


To z własnego doświadczenia? Równie dobrze co niby te dane są zawyżone mogły być zaniżone wskazania licznika przez poprzednich właścicieli/handlarzy.
Generalnie myśle że bardziej Fordowi opłacałoby sie zaniżac te dane niż zawyżać. Zaniżając częściej ludzie by wymieniali te paski a tym samym ASO kasowałoby spore pieniądze. Fakt że akurat nie każdy zaraz jedzie coś robic do ASO ale jednak jest spore grono osób które tam jeździ i serwisuje swoje samochody.
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)

portier
Posty: 309
Rejestracja: śr cze 03, 2009 22:56
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: portier » śr cze 09, 2010 18:11

chcialbys kupic auto ktore w instrukcji ma napisane ze wymiana czegos drogiego co 60kkm czy co 105kkm?

Awatar użytkownika
kamil wolski
Posty: 1416
Rejestracja: czw sty 17, 2008 23:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: kamil wolski » śr cze 09, 2010 19:09

Paweł, w 1.8TD z doświadczenia kolegów, w Renault z własnego.
było: 104KM 220Nm

jest: 133KM 186Nm

ElGrey
Posty: 1152
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ElGrey » czw cze 10, 2010 17:58

silnik 1,8 malo ma wspolnego z tymi we fiestach, ponadto roznica wytrzymalosci wynika z tego ze te nowe paski sa wykonane na rdzeniu z wlokna weglowego, wiec wytrzymalosc ich jest nieporownywalna w stosunku do tych na wluknach poliestrowych i szklanych, goma tylko nie wytrzyma wiecej niz te 10 lat :-P
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)


Social Media

       

Wróć do „Silniki diesla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości