
|
[mk6] Wspomaganie kierownicy - przewód ciśnieniowy |
Autor |
Wiadomość |
pogow

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 45 Skąd: Maków
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 12:48 [mk6] Wspomaganie kierownicy - przewód ciśnieniowy
|
|
|
Witam,
nie dawno zauważyłem, że w mojej fieście (1,4TDCi z 2004) coś mi cieknie, po dokładniejszemu sprawdzeniu wyszło, że przewód ciśnieniowy wychodzący z pompy wspomagania jest lekko odgięty do tyłu i na tym złączeniu powstaje dość duży wyciek (przez około 3 dni wyciekła mi całość ze zbiornika - tylko w samych przewodach pozostał płyn). Akurat oddawałem auto do znajomego mechanika, żeby wypolerował mi samochód, wiec przy okazji odkręciliśmy, też przewód do wspomagania żeby zobaczyć co i jak. Z obdukcji wynikło, że można to zespawać, ale trzeba by było wymontować cały przewód (mechanik nie chciał się tego podejmować - wąż ciśnieniowy chyba dochodzi do samej kierownicy), więc na krótko zastosowaliśmy rozwiązanie uszczelnienia wycieku kitem do baków. Sprawa wycieku została rozwiązana na jakiś czas (od 2 tygodni na tym jeżdżę i nic nie cieknie) jednak pojawił się inny problem, otóż jeśli samochód jest na "luzie" czy to jadę czy to stoję, równoznaczne jest to z bardzo niskimi obrotami poniżej 1000 rpm, wspomaganie bardzo ciężko chodzi, praktycznie jak by go nie było - przed wyciekiem wspomaganie działało bez problemu w takich sytuacjach, gdy jadę to wspomaganie działa idealnie nawet lepiej (lżej się kręci kierowcą) niż przed awaria.
Jeśli chciałbym naprawić wyciek za pomocą złącza przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania - koszt ok 35zł - to obawiam się, czy rozwiąże się także problem z działaniem wspomagania, a raczej z jego nie działaniem. Od czego może zależeć słabe działanie wspomagania na niskich obrotach i czy da się wymienić samą złączkę przewodu bez wyciągania całego przewodu?
Stan poprzedni przed łataniem kitem do baków (zdjęcie nie moje ściągnięte z Internetu, ale widok ten sam) i jeszcze jedno, gdy odkręcałem tę śrubę odkręciła mi się od razu ta druga większa, co jest niżej, ale nie mogłem jej odkręcić bo nie mieliśmy takiego dużego klucza. Moje pytanie orientuje się ktoś jakiej wielkości kluczem mogę ją odkręcić?
Złącze ciśnieniowe pompy wspomagania:
I na koniec jeszcze pytanko jaki płyn do wspomagania czerwony, czy zielony?
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez pogow 28 Sie 2009, 11:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 13:07
|
|
|
pogow napisał/a: | gdy jadę to wspomaganie działa idealnie nawet lepiej (lżej się kręci kierowcą) niż przed awaria. |
to jest nieprawidłowy objaw i bardzo niebiezpieczny!!
pogow napisał/a: | I na koniec jeszcze pytanko jaki płyn do wspomagania czerwony, czy zielony? |
ja u siebie mam czerwony |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
pogow

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 45 Skąd: Maków
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 13:02
|
|
|
dzięki za lekką pomoc, wiem że muszę to zrobić jak najszybciej więc proszę niech mi ktoś napisze jaką wielkość ma ta dolna śruba.
Czy cięższa praca kierownicy na biegu jałowym może być niespowodowana przez zapowietrzenie się węża od wspomagania? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|