Przesunięty przez: trzeci 22 Sie 2009, 15:16 |
[MK3] Zbyt wysokie wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Mario C

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 15:02 [MK3] Zbyt wysokie wolne obroty
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem Fiesty Mk3 1.4 CLX z 91 r. Ostatnio Mam taki problem, mianowicie coś się zrobiło z wolnymi obrotami. Na zimnym silniku jest delikatnie ponad 1000 obr/min, lecz po rozgrzaniu silnika te wolne obroty wachają się na ok 1700 obrotów. Czy to może być wina silniczka krokowego czy też czujnika od automatycznego ssania?
Acha dodam jeszcze że zwiększyło się drastycznie zużycie paliwa |
_________________ Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 22:33
|
|
|
To masz gaźnik i ssanie czy też wtrysk i silniczek krokowy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mario C

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 09:48
|
|
|
Jednopunktowy wtrysk |
_________________ Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 14:17
|
|
|
Sprawdź silniczek krokowy - na forum jest opis, pod kolektorek dolotowym jak pamiętam wkręcony jest czujnik temperatury silnika - zdejmij z niego wtyczkę (2 pinową) i zobacz co się stanie jak silnik nie będzie znał swojej temperatury (może ten czujnik padł?) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mario C

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 21:31
|
|
|
a no już wiem gdzie ten czujniczek acha przypomniałeś mi o tym, że rok temu wuymieniałem uszczelkę pod kolektorem dolotowym, i oryginalnej nie dostałem więc wyciełem na wzór z kartoniku, jak myślisz, może być i jej wina że lewe powietrze łapie i zwiększa spalanie? |
_________________ Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 10:06
|
|
|
Odpal auto niech sobie klekocze, pędzelkiem maczanym w benzynie posmaruj łączenia kolektora - jak gdzieś będzie zaciągać to jak zaciągnie wachę to obroty wzrosną na chwilę. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mario C

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26 Sie 2009, 22:30
|
|
|
Witam po małej nieobecności. Podczas poszukiwań, z tym co mówiłeś oraz sprawdzeniu uszczelki pod wtryskiem natrafiłem na taki cwancyk który jest pomiędzy kolektorem dolotowym a filtrem powietrza
Po zatkaniu go palcem silnik z obrotami się uspokoił i ma obroty jak trzeba, tylko pytanie od czego to jest, bo na razie to zalepione ale czy warto to wymieniać? |
_________________ Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 11:58
|
|
|
to jest trójnik wężyka podciśnienia. u mnie łączy to kolektor - obudowa filtra - układ pochłaniania par paliwa (?). myślę że spokojnie można to zatkać |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mario C

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 17:31
|
|
|
Tak, dokładnie jak mówisz Bidżej, właśnie zatkałem go, obroty teraz OK, tylko dziś z roboty miałem mały problem, bo nie chciała za pierwszym razem odpalić |
_________________ Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2009, 13:30
|
|
|
Poszukaj węza co z tego spadł i podłącz ponownie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|