[Mk3] Zimny i po wjechaniu w kałuże szarpie i przerywa. |
Autor |
Wiadomość |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 01:12
|
|
|
biały44 napisał/a: | jak zmniejszyć dawke paliwa | wymień sondę lambda
PS.
to chyba post nie do tego tematu... |
|
|
|
 |
biały44 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 17:26
|
|
|
pierścienie i uszczelka pod głowicą ciśnienie ma po 10 na każdym cylindrze |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 09:40
|
|
|
Nie da się regulować dawki paliwa sprawdź ciśnienie podawanego paliwa (nie może być za duże ani za małe) szczelność wtryskiwacza (może przepuszcza i dlatego dużo pali) oraz osprzęt elektroniczny silnika - sondę lambda, czujnik temperatury (może komputer podaje dużo paliwa bo mu się wydaje że trzeba) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 13:31
|
|
|
Kupiłem już cewkę ale odkąd ją mam wożę w bagażniku -nie było większych opadów, nie było problemu. Ostatnio znowu wjechałem w dużą kałużę i szarpanie silnikiem.
Przy wymianie cewki coś trzeba regulować?
Chodzi mi o to czy to łatwe i mogę to sam zrobić czy do mechanika muszę jechać? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 13:47
|
|
|
Nie, operacja jest P'n'P. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 00:19
|
|
|
przyczyną była cewka, jeden z przewodów (jego końcówka) był zaśniedziały, jakieś utlenienie tam było, całe gniazdo gdzie był wpięty też...
Zakupiłem cewkę z giełdy niniejszego forum i po problemie |
|
|
|
 |
kuba_lublin [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 14:18
|
|
|
Witam,
...mam podobny problem z moją fiestą co Massur.
Po wjechaniu w kałużę przestaje palić na co najmniej jedna świecę. Kompletnie traci moc, ledwo trzyma obroty zmuszając mnie do postoju w różnych mało ciekawych miejscach. Przełączenie między LPG a benzyną nie zmienia sytuacji. Muszę wtedy postać kilka kilkanaście minut (w zależności od wielkości kałuży), aż woda odparuje. Po odparowaniu wszystko wraca do normy. Ciekawostką jest, że dzieje się to tylko kiedy wjadę w kałużę z prędkością pomiędzy 10 a 40 km/h. Serio - sprawdzone co najmniej kilkanaście razy. Kiedy jadę szybciej lub wolniej problem w ogóle nie występuje.
Dla ogólnego porządku dodam, że poza tym auto działa bez zarzutu, odpala nawet w największe mrozy, spalanie w normie, ma jak na fiestolota całkiem niezłego kopa (sic!) a to suma sumarum świadczy o dobrym stanie układu WN.
Umieszczenie aparatu zapłonowego w miejscu narażonym na zalewanie wodą to mało finezyjne posunięcie, może brakuje tam jakiejś osłony?
Szczególnie wdzięczny będę za odpowiedź wspomnianego już wcześniej Massura lub kogoś kto MIAŁ podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
A może jest w stolicy naszego pięknego kraju ktoś, kto zna się na fiestach i chętnie pomoże?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 14:24
|
|
|
A co tu pomagać? Rozwiązanie przecież jest w tym temacie. Masz taki problem jak massur i takie samo rozwiązanie. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
kuba_lublin [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 14:36
|
|
|
...ok nie sprecyzowałem. u mnie cewka jest idealna (przynajmniej z wyglądu). |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 14:43
|
|
|
kuba_lublin napisał/a: | ...ok nie sprecyzowałem. u mnie cewka jest idealna (przynajmniej z wyglądu). |
a kable nie pobrudzone, bo wytarte, czyli wynika że wszystko ok. Na wygląd to się nie ocenia niczego co ma związek z elektroniką/elektryką. W większości z zewnątrz wszystko jest cycuś, ale po rozebraniu już takie piękne nie jest.
Takie sprawdzanie to jak mierzenie spalania lejąc za 50zł. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 16:11
|
|
|
Cytat: | ...ok nie sprecyzowałem. u mnie cewka jest idealna (przynajmniej z wyglądu). | Odpal auto, psiknij w cewkę 2-3 razy wodą ze zraszacza do roślin a potem dotknij ręka przewodów,,, jak Cie nie zaboli to może faktycznie jest "idealna"
[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 16:18 ]
Aha,,, jak się jednak okaże że cewka nie jest idealna i ma przebicie to jak jej dotkniesz to Cie poczęstuje kilkanaście tysięcy voltów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kuba_lublin [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lut 2010, 18:38
|
|
|
Nawiązując do mojego wcześniejszego wpisu - przyczyną problemów był kabel WN, który od strony cewki miał zepsuty docisk i był przez to nieszczelny. Jego styk był całkowicie zaśniedziały (przeoczyłem to w pośpiechu). Po założeniu nowych kabli NGK problem zniknął. |
|
|
|
 |
|