Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
Dark_Nemo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2009, 09:36   [MK3] Problem z chłodzeniem

Witam. Oststnio moja Fiestka zaczęła się strasznie grzać ... sprawdzałem przewody, chłodnica nie cieknie ... Jazda po mieście jest nie lada wyzwaniem, gdyż silnik momentalnie się przegrzewa. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym znika w zastraszającym tempie i nie wiadomo gdzie :/ Co może być tego przyczyną?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lip 2009, 09:40   

Wywalona uszczelka pod głowicą, kopci na biało ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Dark_Nemo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2009, 10:11   

Nie, nie dymi :|
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:19   

Jeśli znika płyn chłodzący a nigdzie nie cieknie to musi go "spalać" więc z wydechu powinna wydobywać się para. Efekt podobny jak odpalenie zimnego silnika w mroźny dzień.
Jak pracuje silnik, czy chodzi równo, jest spadek mocy ? Daj więcej info.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Dark_Nemo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2009, 10:27   

Generalnie silnik chodzi OK - nie dławi się, nie odczuwam spadków mocy, nie zadymia ... Wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy i z chłodnicy wyciekła mi jakaś brunatno-żółta maź - konsystencja oleju silnikowego... Do chłodnicy wlałem teraz wodę bo przy tak szybko znikającym płynie to bym zbankrutował :|
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:31   

Dark_Nemo napisał/a:
z chłodnicy wyciekła mi jakaś brunatno-żółta maź

Pewnie osad z chłodnicy plus paliwo pomieszane z olejem. Ewidętny objaw walniętej uszczelki pod głowicą. Czapkę masz do zdjęcia :|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Dark_Nemo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2009, 10:38   

Zielony jestem w zasadzie w te klocki - porywać się na to czy oddać do mechanika? I ew. ile orientacyjnie taka naprawa kosztuje?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:53   

Jeśli jesteś zielony w mechanice to lepiej oddaj auto do mechanika. Wymiana uszczelki pod głowicą to wyjdzie trochę, zależy co za mechanik, może być dużo rozpiętość cenowa. Zależy co jeszcze dojdzie do tego. Na pewno planowanie głowicy, może wymiana uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów oczywiście nowa uszczelka, może uszczelki kolektorów, nowe płyny.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Dark_Nemo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2009, 11:24   

tak całkiem zielony nie jestem, po prostu nie miałem okazji wymieniać uszczelki :) Poszperałem po necie i niekiedy ceny wymiany przewyższają cenę autka, więc jakby co zabiorę sie do tego sam.
Jeszcze jedna sprawa - odpowietrzanie - czy możliwe, że po wymianie płynu źle odpowietrzyłem układ? Jakieś rady co do odpowietrzania?

P.S. Fiesta jest zagazowana
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Lip 2009, 11:55   

układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie (sprawny).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lip 2009, 01:08   

wyjmij przed robieniem uszczelki termostat i przejedź się 1 dzień bez termostatu . Operacja banalna potrzebna jedynie 13 nasadowa . na końcu górnego węża masz czujnik i aluminowy dekiel . Odkręć wyciągnij termostat w razie czego dorób z kartonu nową uszczelkę zmontuj i przejedź 1 dzień . jeśli nie będzie się grzało to winny jest termostat . To cię nic kosztować nie będzie a będziesz miał pewność że to uszczelka .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.