[MK3] Problem z chłodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
Dark_Nemo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 09:36 [MK3] Problem z chłodzeniem
|
|
|
Witam. Oststnio moja Fiestka zaczęła się strasznie grzać ... sprawdzałem przewody, chłodnica nie cieknie ... Jazda po mieście jest nie lada wyzwaniem, gdyż silnik momentalnie się przegrzewa. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym znika w zastraszającym tempie i nie wiadomo gdzie :/ Co może być tego przyczyną? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARIUSZ.B
![](http://i21.photobucket.com/albums/b278/MARIUSZBAGAZJA/6.png)
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 09:40
|
|
|
Wywalona uszczelka pod głowicą, kopci na biało ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
![](images/signatures/15171970794bbe246e66201.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dark_Nemo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:11
|
|
|
Nie, nie dymi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARIUSZ.B
![](http://i21.photobucket.com/albums/b278/MARIUSZBAGAZJA/6.png)
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:19
|
|
|
Jeśli znika płyn chłodzący a nigdzie nie cieknie to musi go "spalać" więc z wydechu powinna wydobywać się para. Efekt podobny jak odpalenie zimnego silnika w mroźny dzień.
Jak pracuje silnik, czy chodzi równo, jest spadek mocy ? Daj więcej info. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
![](images/signatures/15171970794bbe246e66201.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dark_Nemo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:27
|
|
|
Generalnie silnik chodzi OK - nie dławi się, nie odczuwam spadków mocy, nie zadymia ... Wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy i z chłodnicy wyciekła mi jakaś brunatno-żółta maź - konsystencja oleju silnikowego... Do chłodnicy wlałem teraz wodę bo przy tak szybko znikającym płynie to bym zbankrutował |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARIUSZ.B
![](http://i21.photobucket.com/albums/b278/MARIUSZBAGAZJA/6.png)
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:31
|
|
|
Dark_Nemo napisał/a: | z chłodnicy wyciekła mi jakaś brunatno-żółta maź |
Pewnie osad z chłodnicy plus paliwo pomieszane z olejem. Ewidętny objaw walniętej uszczelki pod głowicą. Czapkę masz do zdjęcia |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
![](images/signatures/15171970794bbe246e66201.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dark_Nemo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:38
|
|
|
Zielony jestem w zasadzie w te klocki - porywać się na to czy oddać do mechanika? I ew. ile orientacyjnie taka naprawa kosztuje? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MARIUSZ.B
![](http://i21.photobucket.com/albums/b278/MARIUSZBAGAZJA/6.png)
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 10:53
|
|
|
Jeśli jesteś zielony w mechanice to lepiej oddaj auto do mechanika. Wymiana uszczelki pod głowicą to wyjdzie trochę, zależy co za mechanik, może być dużo rozpiętość cenowa. Zależy co jeszcze dojdzie do tego. Na pewno planowanie głowicy, może wymiana uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów oczywiście nowa uszczelka, może uszczelki kolektorów, nowe płyny. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
![](images/signatures/15171970794bbe246e66201.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dark_Nemo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 11:24
|
|
|
tak całkiem zielony nie jestem, po prostu nie miałem okazji wymieniać uszczelki Poszperałem po necie i niekiedy ceny wymiany przewyższają cenę autka, więc jakby co zabiorę sie do tego sam.
Jeszcze jedna sprawa - odpowietrzanie - czy możliwe, że po wymianie płynu źle odpowietrzyłem układ? Jakieś rady co do odpowietrzania?
P.S. Fiesta jest zagazowana |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2009, 01:08
|
|
|
wyjmij przed robieniem uszczelki termostat i przejedź się 1 dzień bez termostatu . Operacja banalna potrzebna jedynie 13 nasadowa . na końcu górnego węża masz czujnik i aluminowy dekiel . Odkręć wyciągnij termostat w razie czego dorób z kartonu nową uszczelkę zmontuj i przejedź 1 dzień . jeśli nie będzie się grzało to winny jest termostat . To cię nic kosztować nie będzie a będziesz miał pewność że to uszczelka . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.