Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kupno i wymiana silnika
Autor Wiadomość
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 22:16   [MK3] Kupno i wymiana silnika

Chciałem się poradzić was, fachowców :-P

Mam możliwość kupienia silnika do mk3 z 94 roku, benzyna o pojemności 1.3. Wcześniejsze auto przejechało na tym silniku około 120tys km. Było użytkowane przez niedzielnego kierowce przez pare dobrych lat.
Mam fieste z '89 o dużym przebiegu :-P jak wiadomo licznik jest tylko do 99tyś, auto kupiłem gdy miało 12tyś i licznik ponoć przekręcił się dwa razy :-P teraz mam 45 tyś :-P
Silnik mogę kupić za 250zł, i powiedzcie, opłaca się? Moja fiesta jest w całkiem niezłym stanie jeśli chodzi o resztę mechaniki, niedawno wymieniałem sprzęgło, amortyzatory tylne, końcówki drążków, i standardowo klocki i szczęki. Blacharka to wiadomo, rudzia w standardowych miejscach, ale to nie do tego działu :-P
Sam silnik pracuje całkiem nieźle jak na swoje lata,jak to przy fiestach charakterystycznie klekocze, z górki wyciąga troszkę ponad 120 :-P na płaskim śmignie te 110 :) Pali też całkiem mało. Jednak zastanawiam się ,jak zmienię silnik na młodszy ,większej pojemności i o mniejszym przebiegu to pewnikiem auto mi dłużej posłuży.
Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2009, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 12 Lip 2009, 22:23   

obecnie masz mono czy gaźnik, bo jak mono to plug n play, a jak gaźnik to więcej zabawy. Ale ogólnie zawsze się opłaca ;) no i 1,3 chyba deczko trwalszy jest.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lip 2009, 22:24   

Brytan_PL napisał/a:
Sam silnik pracuje całkiem nieźle jak na swoje lata,jak to przy fiestach charakterystycznie klekocze, z górki wyciąga troszkę ponad 120 :-P na płaskim śmignie te 110 :)


Mój 1.0 latał 140 gy

Pytasz czy się opłaca ?? za 250 zł :9: nawet jak go na części sprzedasz to zarobisz. A jeśli przekładać to śmiało, z tego cp pamiętam to pasuje P&P, elektryka i wszystko zostaje Twoje a przekładasz tylko blok ze skrzynią i osprzętem.
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 22:28   

Peedro napisał/a:
obecnie masz mono czy gaźnik, bo jak mono to plug n play, a jak gaźnik to więcej zabawy. Ale ogólnie zawsze się opłaca ;) no i 1,3 chyba deczko trwalszy jest.


No właśnie mam gaźnika tamten jest mono... Myślę też czy by nie kupić silnika w celu zarobkowym jak pisał Pele :-P
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lip 2009, 22:31   

Aaaa no to trochę więcej zabawy, ale wykonalna jest taka przekładka. Tylko już razem z elektryką i musiałbyś dokupić bak z pompką paliwa i kilka jeszcze pierdół ...
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 22:37   

Pele napisał/a:
Aaaa no to trochę więcej zabawy, ale wykonalna jest taka przekładka. Tylko już razem z elektryką i musiałbyś dokupić bak z pompką paliwa i kilka jeszcze pierdół ...


Na przykład jakich? Generalnie chwilowo nie mam pieniędzy na zakup części ale to zawsze można na raty dokupić :)
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lip 2009, 22:42   

Takich które wyjdą w czasie przekładki :) Ten silnik to od razu z kablami wszystkimi czy sam blok ze skrzynią ??
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 22:47   

Do wyboru do koloru, przypuszczam, że mogę go zabrać razem z kablami.
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lip 2009, 22:57   

To by ułatwiło przekładkę :) Hmmm nie wiem czym się różnią te silniki, nie miałem z nimi do czynienia, ale ja przekładałem z gaźnika na wtrysk i dawałem całą wiązkę kabli z nowego silnika, skrzynkę bezpieczników, moduł, tam chyba też komputer powinien być, na pewno bak do wymiany na taki z pompą paliwa, cały wydech, bądź jeśli średnica taka sama to sam kolektor wydechowy bo nie masz sondy lambda ...
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Lip 2009, 23:39   

Nie wiem czy nie możnaby kombinować z podmianą samego słupka - nie pamiętam czy takie same są kolektory. No i silnik na gaźniku ma pompkę paliwa pod maską, a na monowtrysku w baku...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2009, 14:14   

ok, wielkie dzięki za pomoc :) Jak będę kombinował z przekładką, dam znać :) na razie kupuje silnik, kable, bezpieczniki i komputer. Pompy paliwa będę musiał poszukać, bo tamto auto ma tyłek skasowany więc wątpię ,żeby coś tam zostało :-P kolektor wypatrzyłem na szrocie, jednak niewiadomego pochodzenia... Wydaje mi się ,że średnica jest taka sama, ale jeszcze sprawdzę.

* Jakby coś poszło nie tak to zawsze można sprzedać i nawet trochę zarobić :)
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Lip 2009, 14:25   

Z tym wydechem to chodziło mi o to że średnica wydechu 1.1 może być mniejsza od średnicy wydechu 1.3 i wtedy będziesz musiał wymienić cały wydech, a jeśli średnice są takie same to tylko początek wydechu wymieniasz na taki z sondą. A czy jest różnica pomiędzy średnicami w/w wydechów to musi Ci podpowiedzieć ktoś kto miał do czynienia z tymi wydechami :)
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2009, 17:04   

Wydechowo :) :-P
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Lip 2009, 18:39   

Cytat:
* Jakby coś poszło nie tak to zawsze można sprzedać i nawet trochę zarobić :)


A co zrobisz ze swoim silnikiem wtedy.Najlepiej przekładkę zrób :yes:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2009, 21:33   

z tego co pamiętam to 1.1 i 1.3 mają taką samą średnicę - jeśli masz wątpliwości to zobacz czy części pasują - np na allegro

chopoki - a nie dałoby rady gaźnika wsadzić w blok tego 1.3 ;>
byłoby chyba mniej roboty :)

a co do zarobku na silniku...
te silniki już mało kto naprawia, więc nie wiem co Ci się sprzeda
miskę może sprzedasz za 40~50
może cpp i krokowca sprzedasz za ~100

a reszta ?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lip 2009, 21:35   

szogoon, przecież pisałem o podmianie samego słupka :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:31   

nie wiedziałem, że to chodzi o zasilanie paliwem :ups:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:36   

nie, chodziło o wsadzenie słupka 1.3 (czyli golasa bez żadnego osprzętu, kolektorów itp) w miejsce tego 1.1 - wtedy byłoby zasilanie z gaźnika.

tylko ten 1.3 nie ma chyba miejsca na pompkę paliwa?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:41   

bidżej napisał/a:
nie, chodziło o wsadzenie słupka 1.3 (czyli golasa bez żadnego osprzętu, kolektorów itp) w miejsce tego 1.1 - wtedy byłoby zasilanie z gaźnika.

czyli najprościej mówiąc: gaźnik w miejsce wtrysku ;>
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:54   

widzę, że temat się nie zamknął a ja nawet do niego później nie zajrzałem :P przekładki w końcu nie zrobiłem, ze względu na małe kłopoty finansowe.. a tamta fiestka z której miałem wziąć silnik niestety już poszła na żyletki...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.