Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Tuleje poliuretanowe
Autor Wiadomość
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Lut 2008, 09:22   

koszt nie jest taki duzy, tylko musisz dac stara poduszke zeby wymienili Ci gume na poluretan, ale problem jest taki ze puki co testowal to tylko KUI3A i chyba tylko poduszki pod skrzynie i mu sie urwala od razu :D
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Lut 2008, 20:38   

wczoraj rozmawiałem z Adim i mówił że najlepiej poduche pod skrzynia na sztywno dać, a tą która jest blisko zbiornika wyrównawczego napaćkać klejen do klejenia szyb... tzn. pomiędzy łapę i poduchę i na te rowki co są na poduszce...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 6 Lut 2008, 14:19   

Vibratechnics ....
_________________
HyHy:)
 
 
 
Faza 
King of Rally Land 2010





Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 792
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Lut 2008, 16:57   

Piesek napisał/a:
wczoraj rozmawiałem z Adim i mówił że najlepiej poduche pod skrzynia na sztywno dać, a tą która jest blisko zbiornika wyrównawczego napaćkać klejen do klejenia szyb... tzn. pomiędzy łapę i poduchę i na te rowki co są na poduszce...


w moim bylym 2.0 mialem tak poklejone poduchy i wytrzymaly bardzo dlugo.............

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 13:44 ]
tuleja wytrzymala tylko 10km i sie rozwalila tzn rozwarstwila.... czyli do du.y
_________________
FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5

BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Mar 2008, 05:18   

czyli wszytko jasne, Żółw miałeś słuszne podejżenia.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Faza 
King of Rally Land 2010





Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 792
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Mar 2008, 11:17   



tulejka sie rozwarstwila w tym miejscu tylko ze od spodu .... gdyby byl zalany caly ten trzbien tak jak od gory to by wytrzymala...... no i rozwarstwila sie ta po prawej stronie..... ta ktora wsadza sie dogory kolami :-) .....
_________________
FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5

BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 18 Mar 2008, 19:15   

wniosek jeden.... albo Power flexy albo oryginały...
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Mar 2008, 10:56   

ech życie... :/
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Mar 2008, 22:25   

PumaRST napisał/a:
czyli wszytko jasne, Żółw miałeś słuszne podejżenia.


Kurde - kiedy Wy się w końcu przyzwyczaicie że ja zawsze mam racje bo mam informacje z pierwszej ręki .

Znam boga i często z nim rozmawiam , a ostatnio bardzo często udowadniam mu że to ja mam racje a on jest w błędzie . Poza tym jak już pisłąem na forum opanowąłęm do perfekcji pierdzenie w wannie i łapanie bąków w słoiki , a później wróżenie z nich .

Ale nie - zawsze muszą sami sprawdzić .

ps: A tak na serio - firma , która robi podkłądki pod rame do aut terenowych z poliuretanu robi je z twardego lecz kruchegomateriału , który nadaje sie na podkłądki , dystanse do ram , prowadnice , ale nie na elementy muszące posiadać minimalną sprężystośći odpornośćna skręcanie .
Dlaczego rowerpleksy ( czy jak im tam ) są takie drogie - przeca wyglądaja identycznie - problem tkwi w materiale .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Wrz 2008, 11:27   

odnowie troche temat heheh.... myslę jednak że polibusze na staby by dały rade... a do wachaczy unibole i mamy profi...
ja na następny sezon (zależy jak będą zarobki) to chce zainwestować właśnie w polibusze w staby i chyba wezme by Poland, choć z drugiej strony power flex poliuretany do wachaczy robi w dosyć przystępnej cenie 12 funtow za sztuke więc za 300zł z przesyłką mamy profi rozwiązane staby.... i chyba w unibole w wachacze też zainwestuje... ja już urwałem gumy w wachaczach po jednym sezonie, a przy moim zawiasie myślę że co sezon będzie trzeba wybijać je... normalnie przydała by się mała wywrotka ojro...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrz 2008, 12:44   

Ja wykonywalem gumy z poluretanu na staba przedniego i tylnego. O ile na tylny sa spoko bo stab w nich jest tylko trzymany to na przedni nie polecam, tam stab ma sie obracac - ja przejechalem na takich 1 kjs i stab zaczal skrzypiec niesamowicie. Co prawda po zdemontowaniu nie widac na nich zadnego zuzycia, ale jednak nie maja one wkladki teflonowej takiej jak zwykle gumy i skrzypia.
Jesli bylbys zainteresowany to zrobilem 2 komplety tych na tylny stab i jeden moge sprzedac.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
shogunnn
[Usunięty]

Wysłany: 9 Mar 2009, 12:09   

Faza napisał/a:
[url=http://img247.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

tulejka sie rozwarstwila w tym miejscu tylko ze od spodu .... gdyby byl zalany caly ten trzbien tak jak od gory to by wytrzymala...... no i rozwarstwila sie ta po prawej stronie..... ta ktora wsadza sie dogory kolami :-) .....


Nie wiem kto to robił, ale taki element musi być przed zalaniem wypiaskowany, i nie piachem tylko korundem, a na zdjęciu ewidentnie widać że są to zwykłe tuleje stalowe toczone i zalane, chyba że ktoś tak dokładnie wypiaskował tylko w środku, ale to bez sensu, poliuretan w ogóle nie będzie się trzymał, błąd techniczny ;-|
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Mar 2009, 18:29   

Jak cos to moge przeslac oba wachacze (oba oryginaly Ford) moze cos to pomoze w naswietleniu tematu dorabiania twardosci itp. Jak cos to prosze o PW z danymi do przesylki :)

Pozdro
_________________

 
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:09   

Squadak - zastosowanie takiego rozwiązania tzn. poliuretanu, nie jest prawidłowe.
Ponieważ dochodzi do zjawiska usztywnienia wahacza wleczonego tylnego w płaszczyźnie przechyłów bocznych. Gdzie fabrycznie jest to przeliczone do wagi auta z ewentualnym obciążeniem pasażerami. W przypadku samochodu używanego do sportu, utwardzonego poliuretanem dochodzi do nie pożądanych naprężeń tylnego wachacza, który nie jest prawidłowo amortyzowany. W samochodzie dochodzi do niewłaściwego dla zawieszenia pokonywania szczególnie dużych nierówności. Aż dziwne że nie pękają Ci uszy stabilizatora, gdzie często pękają na prawidłowych gumach. Natomiast w przednim zawieszeniu nie wolno stosować utwardzeń, gdyż musi on być amortyzowany. Eksperymenty w tej dziedzinie należy przeprowadzać w warunkach laboratoryjnych i dopiero w takim przypadku jest możliwe opracowanie właściwej charakterystyki zawieszenia.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:37   

Przemekbalagan napisał/a:
Natomiast w przednim zawieszeniu nie wolno stosować utwardzeń, gdyż musi on być amortyzowany. Eksperymenty w tej dziedzinie należy przeprowadzać w warunkach laboratoryjnych i dopiero w takim przypadku jest możliwe opracowanie właściwej charakterystyki zawieszenia.


Masz na myśli amortyzację staba czy całego zawieszenia.
Bo jeżeli zawieszenia to się z Tobą nie zgodzę, pomimo wręcz encykopedycznego wywodu z Twojej strony :V:
Myślisz, że chłopaki starujący w rajdzikach i modzący swoje taczki mają możliwośc eksperymentów w warunkach iście laboratoryjnych? :)
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Lip 2009, 22:15   

No i z tym wachaczem tylnym to chyba wywod odnosnie Hondy bo fiesta ma belke najprostsza jaka tylko istnieje taki sam patent ma Corsa i pare innych aut lacznie z nowa Honda Civic (o zgrozo)...
Dla tego tez takowe poliuretany sa a raczej wystepuja w 3 wartosciach twardosci...
Przemekbalagan, Jesli sam poliuretan jest az taki zly i w ogole blee to po co stosowane sa w autach strikte torowych unibale ??
_________________

 
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 5 Lip 2009, 22:45   

tommirs - oczywiście jak chodzi o badanie zawieszenia w warunkach labolatoryjnych, to Masz rację. Oczywiście ludzi często zajmujących się modami po prostu na to nie stać i dlatego właśnie należy się uczyć i zdobywać potrzebną nam wiedzę i jeśli ktoś już kiedyś rozpoznał temat może się niekiedy taką wiedzą podzielić, tym bardziej jeśli ktoś ma z tym problem. Czasami należy rozpatrywać to pod kątem, dlaczego pewne eksperymenty nie powodzą się, nie sprawdzają się lub przy okazji niszczą nam połowę samochodu. Na pewne nawet proste tematy należy spojrzeć w sposób inżynierski, zadawać sobie pytanie dlaczego przykładowo producent poszedł w takim kierunku, a nie w innym. Bardzo często odpowiedź jest prosta, bo to inne rozwiązanie jest złe i tyle. Usztywnianie przedniego stabilizatora we Fieście XR2i, nie ma żadnych korzystnych czynników - ponieważ skutecznie niszczy łączniki stabilizatora udarami nie wytłumionymi pochodzącymi z zawieszenia ( szczególnie utwardzonego ) dlatego że ta guma księżycowa jest jednocześnie łożyskiem stabilizatora jak i również tłumikiem drgań. Gdyby tak nie było producent zastosowałby łożysko kulkowe lub ślizgowe ( tu w tym przypadku jedynie ślizgowe ze względu na kształt stabilizatora ). Równie skutecznie niszczy nam przednie amortyzatory które obciążane są nie symetrycznie i występuje zjawisko łamania go w zakresie jego skoku, w wyniku czego dochodzi do zużycia prowadnicy i tłoczyska amortyzatora. Początkowo objawia się to stukami wewnątrz amortyzatora, a następnie wyciekiem płynu ( oleju ) i amotryzator jest zniszczony. Efekt uzyskany dzięki utwardzeniu tych łożysk, jest odwrotnie proporcjonalny do zniszczeń jakich dokonaliśmy. Czy warto ? Masy bocznego obciążenia amortyzatora ( łamania go ) sięgają nawet chwilowo masy samochodu. Więc jest to problem bardzo znaczący, którego nie wolno bagatelizować. Proponuję w zawieszeniu używać oryginalnych Silenblocków i wszystkich łożysk gumowych i kontrolować ich stan. Jedyną sensowną modyfikacją zawieszenia w przypadku naszych fiest, jest stosowanie sprężyn o innej charakterystyce uginania, lub stosownie amortyzatorów o śrubowej regulacji twardości ( NIE GLEBA ). Zwolennikiem jestem jednak stosowania mocniejszych układów hamulcowych. Jak chodzi o przyczepność auta to jedynym sensownym rozwiązaniem we fieście XR2i jest obciążenie tyłu samochodu za jego tylną osią, tj w bagażniku lub pod nim.
Lepiej pod nim gdyż środek ciężkości opada w dół.
Fordon - w pewnym sensie sam sobie odpowiedziałeś, bo to auta na tor i tylko na tor.
Dlaczego F1 nie spotykamy na drogach ? Nie twierdzę wcale że poliuretan jest zły i ble, ale trudno znaleźć pozytywy z jego zastosowania w naszych Fiestach, chyba że będzie ona jeździła tylko na torze, a po drogach na lawecie.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 5 Lip 2009, 22:59   

A ta belka wcale nie jest taka prosta, jest to wchacz wleczony, zbudowany na bazie poprzecznej sprężyny. Ten kątownik to jest spężyna, jakby ktoś nie wiedział.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 6 Lip 2009, 09:20   

Przemek...ale my tu właśnie mówimy o zastosowaniu poliuretanu w autku przeznaczonym do rajdów.

Moim zdaniem, poliuretany w zawieszeniu dają dużo, oczywiście jeżeli autko ma kierowcę który umie to wykorzystać.
Czy warto je stosować przy stabilizatorze nie wiem, nie upieram się.
Pytałem się raczej o zawieszenie, bo tu nie ma dyskusji.
Zapewne widziałęś jak zachowuje się koło podczas hamowania, przyśpieszania, wybierania nierówności pod dużym obciążeniem - lata we wszystkie strony, na jakie jest pozwalaja gumowe silnetbloki.
W unibalach tego nie ma. I stosuje się je nie tylko na tor. Szutrowe zawieszenia rajdówek też to mają.
Oczywiście cena zastosowania takiego rozwiązania jest wysoka, w sensie obciążenia i żywotności innych elementów.
Ale mamy za to bardzo precyzyjne i bezpośrednie zawieszenie. Coś za coś.

A belka w fieście oczywiście że nie jest wymyślona przez kowala, ale porónując ją np do belki Saxo czy 106?... ;/
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lip 2009, 08:54   

Przemekbalagan, przecież wahacze wleczone są w z tyłu malcu a nie w fiescie... chyba że to tylko wynika z konfliktu nazw. Możesz to bardziej rozjaśnić ?? Gdzie tam jest wahacz ? z góry dzieki za wyjasnienie
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów tuleje poliuretanowe
POWERFLEXY
FiFa Tuning mechaniczny 10 10 Maj 2011, 13:13
elmek13
Brak nowych postów [MK4] Tuleje POLIURETANOWE
Grax Tuning mechaniczny 6 12 Sie 2013, 11:22
Qzyn
Brak nowych postów [MK3] Tuleje POLIURETANOWE lista chętnych na zakup
Gość Tuning mechaniczny 27 4 Cze 2009, 22:26
zeppelin
Brak nowych postów Poliuretanowe elementy zawieszenia
Maczuga Tuning mechaniczny 6 19 Wrz 2005, 15:38
PumaRST
Brak nowych postów [MK3] Tuleje
BlackJack Mechanika 13 8 Lip 2009, 12:26
BlackJack


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.