[MK3] Pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 00:30 [MK3] Pompa paliwa
|
|
|
Jak to każdy posiadacz silnika z wtryskiem na pewno zauważył, po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu) na sekundę uruchamia się pompka paliwa dająca paliwo na wtryski.
Otóż po swapie na silnik 1.6 mam dziwny problem ... przekręcam kluczyk (włączam zapłon) i zapalają się kontrolki, niby wszystko ok ale nie słychać pompki ... następnie przekręcam kluczyk żeby "zgasić" wszystko (wyłączam zapłon) i co ciekawe kontrolki delikatnie się żarzą, słychać pstrykający przekaźnik i pompka paliwa się załącza Wszystko przez około sekundę, po czym wszystko się wyłącza (odcina zapłon)
Nie wiem co jest grane, instalacja razem ze skrzynką bezpieczników jest od tego silnika (1.6), jedyne co zostało to stacyjka. Nie wiem, może między Fiestą (1992) a Escortem (1992) jest jakaś różnica w sposobie łączenia kabli w stacyjce ?? Elektryka w tym momencie sprawuje się dobrze, wszystkie światła i kontrolka oleju po włączeniu zapłonu świecą, jedynie z pompką coś jest nie tak
Spotkaliście się z czymś takim ?? Czytałem o cyrkach że np. dopiero po zgaszeniu świateł wyłącza się zapłon, ale takiego czegoś nie spotkałem |
Ostatnio zmieniony przez Pele 4 Lip 2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 20:53
|
|
|
Wykluczyłem już stacyjkę - na Escortowskiej dzieje się to samo.
Wyciągnąłem skrzynkę bezpieczników, zlokalizowałem przekaźnik, ale nie wiem co dalej z tym fantem zrobić ... |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 22:48
|
|
|
Odświeżam temat
Silnik teoretycznie gotowy do odpalenia, dzisiaj mi czasu zabrakło żeby sprawdzić czy jest iskra, ale jutro będę wiedział. Rozrusznik kręci. Wszystkie wtyczki, kable do alternatora, rozrusznika itp po podłączane. Pompka załącza się dopiero po wyłączeniu zapłonu.
Jak to jest ze sobą połączone ?? Po włączeniu zapłonu powinien załączyć się przekaźnik od pompy paliwa i na sekundę ją uruchomić coby zrobić ciśnienie w układzie. Co steruje tym przekaźnikiem ?? Komputer daje mu sygnał ?? Może komputer dostaje złe dane z jakiegoś czujnika ??
Jeśli nie komputer to co innego może powodować takie zachowanie ?? Czujnik bezwładności ?? On chyba powinien całkowicie rozłączać pompkę paliwa a nie w taki sposób ??
W ramie Escorta, przed swapem, silnik palił. Elektrykę jako tako ogarniam, ale tego rebusa rozwiązać nie daję rady ... |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:00
|
|
|
Według schematu instalacji elektrycznej Escorta 1.6 16v przekaźnikiem steruje komputer. Komputera nie ruszałem / nie rozkręcałem / nie majstrowałem, jedynie go przełożyłem.
Po odpięciu modułu EDIS pompka się nie załącza, to normalne ??
http://www.escort.website...1.6_1.8_16v.jpg
Taki schemat znalazłem. Istnieje coś podobnego ale z kolorami przewodów ??
Nie ma żadnego elektryka co by mi mógł pomóc co nieco, naprowadzić na jakiś trop ??
Brak iskry na świecach w tym temacie pomijam. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:07
|
|
|
Pele napisał/a: | Według schematu instalacji elektrycznej Escorta 1.6 16v przekaźnikiem steruje komputer. | z kolei komp dostaje sygnał z czujnika wału korbowego. I jeśli komp nie dostanie info od tego czujnika to nie wyśle sygnału do przekaźnika. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:17
|
|
|
No tak, ale on daje sygnał do przekaźnika dopiero po wyłączeniu zapłonu. A powinien załączyć pompkę po włączeniu zapłonu żeby wytworzyć ciśnienie w układzie paliwowym.
Podczas pracy silnika będzie tak jak mówisz, ale mnie zastanawia co powoduje załączenie się przekaźnika na sekundę przed odpaleniem, w celu zrobienia ciśnienia w układzie.
Jutro od nowa będę sprawdzał wtyczki, być może coś jest źle podłączone. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Lip 2009, 14:59
|
|
|
Heh i znowu ja
Przeglądam sobie Forum Escorta i dowiedziałem się że jeśli komp jest padnięty to pompka paliwa działa cały czas, mojego problemu znaleźć nie mogę
Teraz mam prośbę do kogoś kto może pisać na forum FEFK ... bo żeby tam coś napisać trzeba być klubowiczem.
EDIT: Już mam dostęp do tego forum |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Lip 2009, 22:47
|
|
|
Heh, jako że sam ze sobą w tym temacie rozmawiam (no prawie sam, bofreeman starał się mi pomóc - dzięki za odzew ) to sam sobie odpowiem Może akurat komuś się przyda, w co wątpię, bo była to taka głupota ... ahhh
Jedna masa mi się zagięła i weszła za zbiorniczek płynu chłodniczego więc jej nie widziałem i nie podpiąłem ... na forum FEFK jeden Escortowiec powiedział mi że w tym miejscu powinien być kabelek i jak się okazało jest Po podpięciu kabelka do masy pompka zaczęła działać poprawnie a silnik odpalił |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.