[MK3] Akumulator raz na jakiś czas muszę doładować. |
Autor |
Wiadomość |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 10:49 [MK3] Akumulator raz na jakiś czas muszę doładować.
|
|
|
Mam taką sytuację. Raz na ok. 4 miesięcy muszę doładować prostownikiem akumulator. Po naładowaniu ma napięcie 12,8V. Po 4 miesiącach eksplanacji ma 12,3V/12,25V. Ładowanie dobre 13,9V/14V
Średnio licząc na każde 100km odpalam 4-5 razy.
Akumulator roczny, Banner Batterien Starting Bull 45Ah |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 11:26
|
|
|
Akumulatora nie znam. Jakie jest napięcie ładowania alternatora po włączeniu świateł? Ile robisz kilometrów rocznie? Może poprostu mało i akumulator się sam rozładowuje. Innym powodem może być to, że na postoju coś prąd ci zjada - odepnij kleme wepnij amperomierz i zmierz jaki jest pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jak pisałem akumulatora nie znam i czasami może on jest jakiś marny. To napięcie 12.8V utrzymuje się kilka godzin po naładowaniu czy tylko zaraz po odłączeniu od prostownika takie jest? Ja mam już akumulator na wykończeniu i napięcie po kilku godzinach postoju spada do 12.1V. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 13:59
|
|
|
A ja u siebie obecnie mam dziwną sytuację, na wolnych mam 12,6V po włączeniu odbiorników spada aż do 12,0V,,, ożywam auta codziennie w mieście, do 50km dziennie,,, i żadnych problemów. Więc nic nie robię,,, a Maki, masz jakieś problemy czy doładowujesz akumulator bo napięcie spada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:49
|
|
|
JoeMix, ty nie masz dziwnej sytuacji tylko masz awarię, długo tak nie pojeździsz bo akumulator wykończysz - zasiarczy się. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:53
|
|
|
Zdaje sobie sprawę że jest awaria, akumulator mógłby się zasiarczyć bo był pretekst do wymiany, 12,5V w insatalacji mam od pół roku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 15:23
|
|
|
To jeszcze napisz co za akumulator, bo u mnie pewno bedzie wymiana na zime a ten twoj to jakis nie do zarżnięcia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 16:27
|
|
|
Nie wiem - czarny - akumulator był już w pojeździe jak go kupiłem, nie wiadomo dokładnie od kiedy jest takie niskie napięcie,,, a że auto jeździ a ja mam braki czasowe - puki co nie ruszam, pewnie regulator do wymiany, może się szczotki kończą,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 18:12
|
|
|
Więc tak, pobór prądu jest tylko na podtrzymania zegarka. Napięcie po ładowaniu prostownikiem, trzyma się ciągle 12,8V (2 tyg. po naładowaniu ma nadal 12,8V), to znaczy po odłączeniu ma 13,7V/13,8V i spada do tych 12,8V. Rocznie km robię około 10/12 tys. Ładowanie podałem na włączonych światłach i full dmuchawy czyli dla przypomnienia 13,9V/14V.
Może to normalne zachowanie akumulatora, a ja niepotrzebnie zawracam wam głowę. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 18:20
|
|
|
Maki, tylko na podtrzymanie zegarka rozumiem iż jak ten odłączysz to spada do 0,00, bez żadnych obciążeń dopuszczalny jest prąd upływu 0,02A a wystarczy wilgotna wąska by było więcej, dużo więcej. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 23:29
|
|
|
Joe, ile czasu już tak jeździsz? Bo mnie dziś krew zalała... Jak pamiętasz byłem u elektryka - wymienił regulator i pokazał mi ładnie że było ponad 14V ładowania.
Dziś mnie tknęło - a zobaczę. Po odpaleniu na odbiornikach troszkę powyżej 12 do 12V, bez odbiorników 12,5 - 12,6V. Pojechałem gdzie musiałem, lekko dociskając - 13, trochę powyżej 13V się utrzymywało. Nie wiem co jest - czemu tak spadło. I dziwna sprawa - chyba rokująca że to alternator się kończy - po odpaleniu chwilę świeciła mi się kontrolka aku. Nacisnąłem lekko na gaz i zgasła - tak jakby coś się zblokowało, ale pasek nie piszczał...
Teraz się zastanawiam - jeździć tak, czy do elektryka... Chociaż to drugie mi się nie uśmiecha bo mam gorzej niż trudny czas finansowo aktualnie... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:45
|
|
|
Ja tak sobie to olewam od pół roku
kamil wolski, zacznij or regulatora napięcia oraz szczotek (często to jest jeden element) a także oczyść połączenia alternatora z masa pojazdu i +12V z akumulatora. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:55
|
|
|
wedlug mnie jezeli trzeba podladowywac to oznacza ze akumulator juz siada....polecam CENTRE....nie do zdarcia |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 11:04
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ja tak sobie to olewam od pół roku
kamil wolski, zacznij or regulatora napięcia oraz szczotek (często to jest jeden element) a także oczyść połączenia alternatora z masa pojazdu i +12V z akumulatora. |
Regulator jest ponoć wymieniony po ostatniej wizycie u magika elektryka. Coś tam czyściłem przed elektrykiem - zresztą wyjeżdżając od niego było 14.1V ładowania.
Zastanawia mnie czy czasami coś się nie dzieje z alternatorem - ta paląca się kontrolka od ładowania która zgasła dopiero po naciśnięciu gazu (ale pasek się kręcił, nie piszczał). Z drugiej strony raz po podłączeniu miernika było ~12.3V i naciskanie na gaz nic nie zmieniało, a raz było ~13.0V i naciskanie na gaz zwiększało napięcie o 0.2V. Możliwe żeby znów regulator padł? Czy możliwe jest że coś w instalacji auta 'upala' regulator? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 12:03
|
|
|
Kamil masz Boscha alternator? to pewnie mostek się posypał w nich bardzo często padają dlatego kontrolka Ci się paliła dopiero jak się obroty zwiekszyły zagasła |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 15:00
|
|
|
Arkadius, dobrze podsunął trop,,, jaki masz alternator Maki? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 15:31
|
|
|
Muszę spytać Fordona bo szczerze mówiąc nie pamiętam co to tam u mnie siedzi. Pamiętam że już kiedyś robiona była w nim jakaś dioda, być może znów coś tego typu. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 16:54
|
|
|
Cytat: | jaki masz alternator Maki? |
Lukas, lecz fun fel nówka rok produkcji 2008, więc to nie od alternatora. Zresztą napięcie ładowania mam ok czyli 14V |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 17:10
|
|
|
To ewidentnie coś ci musi zjadać prąd bo skoro ładowanie jest poprawne, to nie problem z doładowywaniem |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 17:12
|
|
|
Maki napisał/a: | Lukas, lecz fun fel nówka rok produkcji 2008, więc to nie od alternatora | A co to nowy nie może sie popsuć? Wystarczy zeby szczotki się zacinały i raz bedzi ładowanie OK a raz będzie 12,3V,,, a raz nie będzie wcale,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 18:03
|
|
|
Racja może nawet nowe się popsuć. Ale jest to mało prawdo podobne. Tak samo jest z nowymi samochodami że duża większość się nie psuje, a a mniejszość co się popsuła to jest naprawdę minimum.
Zresztą pytałem się już elektryka. Mówił że akumulator raz na jakiś czas się rozładowywuje jak się często odpala. A podczas jazdy korzysta się z różnych odbiorników.
Więc kamień z serca spadł. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
|