[MK4] Problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
Thug [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 07:56 [MK4] Problem z ogrzewaniem
|
|
|
Witam
Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie pokretlo od powietrza [zimno-cieplo] nie dziala. Mam ustwione zeby lecialo zimne powietrze a z wentylatora przy wlaczonym obiegu zewnetrzym nadal leci gorace powietrze, nie ukrywam ze jest to irytujace podczas jazdy w cieple dni:P:P:P i stad moje pytanie czy przepustnica podajaca cieple badz zimne powietrze zamyka wloty elektronicznie czy jest to rozwiazanie linkowe i moze linka sie odczepila od pokretla???
Pozdrawiam Marcin |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Paź 2012, 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 08:18
|
|
|
uzywanie szukajki naprawde nie boli....
jesli dmucha ci tylko na cieplo to na 90% masz walniety elektrozawor nagrzewnicy
poprostu wystarczy poszukac, bylo nawet w FAQ o ile mnie pamiec nie myli |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
polansky

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 08:20
|
|
|
Thug, w naszych fiestkach mk4/mk5 jest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy, który masz na ścianie grodziowej. Wygląda to tak
http://www.abcford.pl/Pag...=669&c=32&s=186
A co do rozwiązywania problemów podobnych do tego o którym piszesz trafiłem wczoraj na ten temat, powinien Ci trochę rozjaśnić sprawę
http://www.fiestaklubpols...ight=ogrzewanie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 09:39
|
|
|
Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze na lato jak znalazł a zamienniki sa na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:02
|
|
|
polansky napisał/a: | Thugjest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy, | Zawór, nie silniczek, zawór któy może być albo zamknięty albo otwarty
yankess napisał/a: | Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze | Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew.
yankess napisał/a: | na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam | O tym też było, możesz kupić oryginał za 200 i mieć spokój na kolejne 10 lat, lub zamiennik z allegro za 50 i będziesz go wymieniał 2 razy na rok bo ponoć padają jak muchy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:11
|
|
|
Ja mam zamiennik dwa lata i nie narzekam. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:18
|
|
|
jest temat o ogrzewaniu, do którego został podany link więc nie widzę sensu i potrzeby kontynuowania tego tematu i kolejny raz przecierania znanego szlaku... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Thug [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 20:23
|
|
|
dark86ford,
Wielkie dzieki za informacje wiele mi to wyjasnilo i rozjasnilo:):):)
Jeszce raz wielkie Dzieki jutro to naprawie:
Pozdro Panowie i do Ulyszenia Elo Elo |
|
|
|
 |
pawelo06

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 15:20
|
|
|
mam takie jeszcze swoje zaobserwowane zagadnienie związane z nadmuchem ciepłego lub zimnego powietrza w mk4
ost zauwazyłem iż jeżeli mocno wepchne radio tak bez głowy na siłe nieorginalne z tym plastkiem /ramką do fordów to moze to powodowac iż cały panel od ogrzewania poniżej sie wypycha do przodu i przestaje działać regulacja ciepła nadmuchu po kilku krotnym sprawdzenie tego faktu przynajmniej u mnie moge powiedzieć że można sie wkopać i przez źle zamontowane radio w ramce narazić sie na koszty wymiany panelu nie wiedząc o tym iz panel jest sprawny a tylko radio go wypycha i nie łaączy te pokrętło które przesuwa sie po metalowej skali regulujac temp nawiewu mysle że wart o to sobie sprawdzić przed kupowaniem nowego panelu |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 17:32
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew. |
JoeMix, wiesz może jakim cudem ten elektrozawór steruje tak dokładnie temperaturą skoro ma tylko dwa stany otwarty i zamknięty ? Zawsze mnie to zastanawiało. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 23:24
|
|
|
bidżej napisał/a: | przez zmiany czasów otwarcia/zamknięcia - proste |
Czyli on sobie tam cyka tak cały czas. Nie lepiej było to zrobić na zwykłym zaworze i lince, pewnie było by mniej awaryjne. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:12
|
|
|
MARIUSZ.B, ano sobie cyka,,, może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:18
|
|
|
JoeMix napisał/a: | może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane. |
Jakoś w polonezie sobie poradzili choć nie pamiętam aby w nim było dobre ogrzewanie
bardziej skomplikowane, hmmm linka podłączona do pokrętła w kabinie, ciągnąca za dźwignę zaworu |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:28
|
|
|
Może w polonezie jest jak w Mk1 - nagrzewnica grzeje cały czas a linka przesuwa przesłonę,,, nie wiem, to nie jest zaworek I-O tylko jak jest zamknięty to kieruje wodę gdzie indziej, a nie blokuje jej przepływu zauważ. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:53
|
|
|
to jest rozwiązanie prostsze jeśli chodzi o montaż - wystarczy wsadzić odpowiednią płytkę drukowaną w panel, zaworek w przewody od chłodzenia i jazda. sterowanie też jest (może wbrew pozorom) dość prymitywne.
nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:50
|
|
|
bidżej napisał/a: | nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia. |
chyba nie było, przynajmniej nigdzie się z tym nie spotkałem |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 19:28
|
|
|
Dla mnie to jest proste rozwiązanie:
 |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
kowalik
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 28 Paź 2012, 12:47
|
|
|
Witam nie chciałem pisać nowego tematu więc podepnę się pod ten co może być gdy nawiew dmuchawy jest na 1 biegu leci ciepło gdy włączam np na 3 to już leci zimno
elektrozawór chyba działa bo gdy przestawię na zimne to po paru sekundach leci zimne powietrze. Czy mogła by być przypchana nagrzewnica??
a i jeszcze sprawdzałem przewody które szły do tego zaworu nagrzewnicy oba były gorące bardzo bym prosił o pomoc |
_________________ KowaliK
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 18:44
|
|
|
Plus: dopisałeś się do istniejącego tematu, zamiast tworzyć nowy
Minus: odkopałeś 3-letniego trupa, a istnieje podwieszony temat, gdzie wszystko jest opisane. Szukajka: elektrozawór nagrzewnicy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|