Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] czy to wina akumulatora?
Autor Wiadomość
zima77
[Usunięty]

Wysłany: 22 Maj 2009, 17:20   [MK3] czy to wina akumulatora?

Witam


mam prośbe o pomoc w rozwiązaniu problemu a teraz po kolei:
Żona wczoraj rano odpaliła swoją fiestkę jak codziennie rano i ruszyła dzielnie do pracy - bez żadnych problemów.
Problemy zaczęły sie kiedy wracała popołudniu - przekręciła kluczyk w stacyjce i nic. Zapaliły się lampki a po przekreceniu kluczyka zgasły i po chwili włączył sie alarm (zawsze się włącza kiedy jest chwilowy spadek/brak napięcia) - pomyślałem od razu że to wina akumulatora, że się rozładował - ale czy to możliwe że tak nagle padł.
Muszę wspomnieć że ten akumulator ma prawie 6 lat (wiem że troszkę jest juz wysłużony old ) ale do tej pory działał nawet bez zarzutu.
Ale wracając do problemu - podjechałem swoim samochodem do fiesty żony i odpaliłem ją od razu na kablach. Żona dojechał pod dom (do pracy ma niedaleko ok 4km) i zgasiła silnik. Chciałem od razu sprawdzić czy przypadkiem nie padło ładowanie ale niestety nie mogłem go znowu odpalić - pomogłem sobie znowu kablami i znowu bez problemu odpalił.
Zmierzyłem napięcie ładowania i wyszło 14V bez i 13.7V z obciążeniem - więc chyba ładowanie ok.
Postanowiłem przejechac troszkę więcej ok 15km i spróbować doładować akumulator ale kiedy wróciłem i zgasiłem silnik znowu pojawił sie ten sam problem-zapalają się lampki a w chwili odpalania gasną.
Zabrałem akumulator do domu żeby go prostownikiem naładować - przed ładowaniem miał 12.5v po naładowaniu rano miał 13v ale kiedy wróciłem z pracy i zmierzyłem napięcie na niepodłączonym aku to znow wskazywał 12.5v (napięcie z niego ucieka???).
Jeszcze go nie sprawdzałem w samochodzie ale wydaje mi sie że będzie ten sam problem - później sprawdze.
Czy to znaczy że jest padnięty akumulator czy to może być coś innego?

dzięki z góry za pomoc :)
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 22 Maj 2009, 17:36   

zima77, ten akumulator może i nie jest najlepszy, tak samo jak i ładowanie ale w normie. Akumulator nie utrzyma ci 13V bo fizycznie nie może. Dla ciekawostki ci powiem że ja od pół roku jeżdże z akumulatorem co po postoju utrzymywał 12,1 - 12,2 V a problemów z odpalaniem nie miałem - teraz już napięcia nawet nie sprawdzam tylko czekam aż padnie. Ja na twoim miejscu bym się przejechał, z tym że z dobrym - pewnym akumulatorem, nie tym co masz w samochodzie bo może to wprowadzić w błąd, na pomiar prądu pobieranego przez rozrusznik. Podjedź do warsztatu jakiegoś i miernikiem cęgowym niech ci zmierzą czy prąd jest w normie. Albo ci padł faktycznie akumulator - ale po tym napięciu za bardzo to nie wygląda na to, albo rozrusznik potrzebuje zbyt dużej mocy do rozruchu (może tulejki) a stary aku aż tyle nie daje.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź

Wysłany: 22 Maj 2009, 23:08   

awilk napisał/a:
potrzebuje zbyt dużej mocy do rozruchu (może tulejki) a stary aku aż tyle nie daje.

na to bym raczej nie liczył . Poprostu urwała się cela i tyle . podłącz miernik bezpośrednio do klem (nie do złączy z kablami tylko do klem co wychodzą z akku ) . miernik na szybę . wsiadasz przekręcasz kluczyk po włączeniu pompy spadnie pewno do ok 11 V przy próbie rozruchu do 0 . takie są główne objawy urwanej celi .
 
 
 
zima77
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2009, 12:10   

awilk dzięki za rady ale diodalodz ma racje - przy odpalaniu napięcie gwałtownie spada
a jak to wygląda przy sprawnym aku?
do ilu spada napięcie przy odpalaniu?
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 23 Maj 2009, 15:25   

No tak to bywa, mój cudowny akumulator mnie zmylił :-P Już ponad pół roku temu była pisana mu śmierć przez forumowiczów a ten po drobnym zabiegu odmładzającym działa, działa i końca nie widać. Z tym że jak znowu przyjdzie zima i mrozy to pewno zdechnie ;-| Z dwojga złego zima77, to lepiej że to aku, mniej roboty a młody nie jest to by i tak w zimie pewno już zdechł.
zima77 napisał/a:
do ilu spada napięcie przy odpalaniu?

Jakbym miał sprawny aku to bym ci zmierzył, poza tym boję się sprawdzać na swoim :rotfl:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź

Wysłany: 23 Maj 2009, 16:43   

sprawne akku właściwe dla pojazdu przy rozruchu nie może spaść poniżej 10 V
 
 
 
zima77
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2009, 19:45   

dzięki wszystkim za pomoc :)

pozdrawiam
 
 
marekw 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 55
Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 79
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2009, 19:57   

diodalodz - urwana cela? I 12V?? Nigdy w życiu. Przeżyłem to co opisujesz dwa razy. Napęcie spada do około 10V i mozesz zapomnieć o przekręceniu rozrusznika. Trudno mi wyrokować co do przyczyny problemu,ale to nie cela.
_________________
SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ <<
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź

Wysłany: 23 Maj 2009, 22:57   

marekw napisał/a:
diodalodz - urwana cela? I 12V?? Nigdy w życiu. Przeżyłem to co opisujesz dwa razy. Napęcie spada do około 10V i mozesz zapomnieć o przekręceniu rozrusznika. Trudno mi wyrokować co do przyczyny problemu,ale to nie cela.

Mylisz pojęcia zwartej celi z urwaną . CZYTAJ WYRAŹNIE
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 24 Maj 2009, 09:00   

to jest dokładnie mówiąc przerwa wewnętrzna akumulatora. Objawy też takie miałem tj. 12.8 V na luzie bez obciążenia, odpala wszystko co podłączone w samochodzie ale jak przekręci się kluczyk to nagle pyyk i spada napięcie do 8-2 V i pika alarm ze bat słaba. Po chwili od puszczenia kluczyka z poz zapłon ( ok 30 sek) wszystko wraca do normy tj. napięcie w normie i można było wszystko włączyć prócz rozruchu. Czasem akumulator potrafił nawet odpalić auto :cojest: i przez tydzien było ok a potem znow bajka sie powtarza. Tzn ze w akumulatorze jest przerwa i sie odlutowal spaw w łączeniach. Objawy zwartej celi to 10 V na luzie.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
marekw 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 55
Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 79
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2009, 20:08   

kazi - fachowo,konkretnie i na temat - dzieki.
_________________
SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ <<
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 25 Maj 2009, 07:47   

a prosze bardzo ciesze się ze mogliśmy pomóc :)
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.