[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 21:43
|
|
|
elej te klamoty bez tego też będzie chodzić |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 01:30
|
|
|
Miałem trochę czasu i poszukałem dokładniej, ale dalej nie jestem pewny. To pierwsze to jest EGR ?? Wężyki trzeba podłączyć gdzieś przy kolektorze wydechowym ??
http://ford.sklep.pl/pl/product/view?id=321847
Ten jest dosyć podobny do tego co ja mam
Laskosz napisał/a: | elej te klamoty bez tego też będzie chodzić |
Hehe, wolę wszystko podłączyć Z tego co właśnie na forum wyczytałem, to żeby pozbyć się tego zaworu EGR to trzeba by zaspawać rurki przy kolektorze wydechowym. Poza tym jest to zamontowane dla zmniejszenia ilości spalin, więc zamontuję to Czego to się nie robi dla środowiska Czyli wężyki z tego zaworu mają iść gdzieś do kolektora wydechowego, tak ?? I co z tym pochłaniaczem par paliwa ?? |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 19:47
|
|
|
jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza ) |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 09:59
|
|
|
pvzon dzięki, jak przestanie padać to skoczę i sprawdzę
Mam jeszcze pytanie, czy jeśli zamontuję sam kat ze środkowym tłumikiem, a pominę (wytnę, usunę) tłumik końcowy to będzie bardzo głośno chodziła ?? Ktoś już próbował ?? Czy lepiej zamontować oba tłumiki ??
Pozdro |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 17:53
|
|
|
Jeżeli auto ma być jakotakim sleeperem to zostaw wszystkie tłumiki . Będzie cicho i szybko . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 17:54
|
|
|
bedzie chodzil jak kombajn bizona albo gorzej lepiej pozbadz sie kata a zostaw srodek i koncowy albo zostaw kata i koncowy i wywal srodek sam srodek tylko troche tlumi kat tez ale razem i tak bez koncowego bedzie ryczalo... |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 18:01
|
|
|
ja mam wywalony kat i końcowy przelotowy walkera i jest b. głośno |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 21:41
|
|
|
koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ??? u mnie przy 1.7 zostala w sumie puszka po kacie bo kat zostal wybebeszony i wsawiona zostala rura w srodek kata srodkowy tlumikjest od fofi 1.6 bo srednica wydechu jest taka sama jak w 1.7 i seryjnie srodek jest przelotowy, a koncowy to ulter dedykowany do pumy 1.7 i nie jest glosno troche fajniejszego dzwieku ale nie przeszkadza, jak chcesz cos robic z wydechem to wywal kata zostaw srodek i zaloz jakis dedykowany koncowy nie bedzie glosno troche sie zmieni dzwiek a moment obr. powinien isc troche na wyzsze obroty, chyba ze chcesz to zrob kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac ale uprzedzam ze bedzie glosno |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 22:58
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, w takim razie mocniej pokombinuje i założę wszystko
chudy napisał/a: | koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ??? |
Tłumik mam od tego silnika, na mody chwilowo brak kasy, ale w przyszłości nie wykluczam zmiany wydechu i paru drobiazgów
chudy napisał/a: | kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac |
Najpierw chcę Fiestę zrobić i nacieszyć się zwykłym 1.6 bo przesiadka z 40 na 90 KM na razie mi styknie Jak mocy zacznie brakować to będziemy modzić
I nie ma to jak odkręcać bak 3 godziny i na dodatek go nie odkręcić Jutro czasu nie będę miał, ale w środę go wyjmę ... choćby przy użyciu szlifierki
Pozdro |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:06
|
|
|
pvzon napisał/a: | jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza ) |
Znalazłem i podłączyłem, dzięki wielkie za pomoc
Teraz mam takie oto pytanie Bo miałem silnik na gaźniku, teraz będzie pełny wtrysk, więc jest kwestia pompy paliwa do rozważenia. Z baku Escorta wymontowałem całą tą "okrągłą blachę" i po oględzinach nie pasuje Na zdjęciu po lewej z Escorta, po prawej z Fiesty, jak widać średnica tej z Escorta jest dużo większa. I teraz tak, da się jakoś przełożyć pompkę z rurki Escorta na rurkę Fiesty ?? I ogólnie przerobić wszystko z Fiesty, bo powiększanie dziury w baku jakoś mi się nie widzi ... Co o tym sądzicie ??
Pozdro |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:27
|
|
|
kup bak z efi razem z pompką napewno mafioz albo daras będą mieli |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:35
|
|
|
potrzebujesz bak z fiesty na wtrysku |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:47
|
|
|
Brałem to pod uwagę, ale możliwość kupienia baku będę miał dopiero po 10 czerwca myślałem że da się coś z tym zrobić. A co gdyby założyć zewnętrzną pompkę ?? Znajomy coś napominał że ma od Opla, chyba 2.0 silnik, przypasowałaby ??
Pozdro |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 23:14
|
|
|
pasowała by |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 17:59
|
|
|
Daras84 napisał/a: | pasowała by |
To dobrze Prawdopodobnie będzie chwilowym zamiennikiem zanim baku nie kupię
Pozdro |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:21
|
|
|
Mały update Silnik już prawie złożony, pozostała tylko miska olejowa do założenia, wtedy będę mógł podłączyć rozrusznik i alternator i sprawdzić czy kręci i czy iskra jest. Będzie iskra to będzie motywacja do dalszej pracy
Po zalaniu wody do układu chłodniczego wyszło kilka wycieków, ale było to spowodowane nieprzykręconymi opaskami, jutro, po nocy, sprawdzę czy jest woda w zbiorniczku, jak tak to temat układu chłodniczego będzie zakończony
Bak zostawiam mój, będzie zewnętrzna pompka paliwa. Żółwik Tuptuś jednak wymiękłem ... ale szacunek i respect dla Ciebie i dzięki za poradę
Wszystkie płyny mam (Płyn hamulcowy, olej silnikowy, olej do skrzyni) - czekają aż przyjdzie ich czas
Hmmm, co by tu jeszcze napisać ... auto składam sam - dlatego to tyle trwa Ale planuję zakończyć w nadchodzącym tygodniu.
Fotki poglądowe silnika:
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 22:23 ]
Dobra, nie będę Was trzymał dłużej w niepewności
Swap zakończony chyba sukcesem, silnik odpala, ładowanie jest, próbna jazda była ... rozpędza się i hamuje ... muszę tylko wydech wyrzeźbić i w związku ze swapem to wszystko Teraz tylko drobne przeróbki przygotowujące auto do normalnego użytkowania |
|
|
|
 |
atarius [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:34 pytanko
|
|
|
Witam jestem od niedawna nowym posiadaczem fiesty 1.1 91 rok i takie moje pytanko co sądzicie o swapie do tej budy silnika 1.5 d z saxo bo miałem wcześniej saxo ale cóż buda dostała bardzo mocno caly osprzet mam silnik i elektrykę osobiście nie lubię benzyny więc słucham was ludzi obeznanych z fiestą bo wiem ze muszę dać mocniejsze hamulce |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 00:14
|
|
|
atarius, |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
atarius [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:54
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | atarius, |
A czemu tak sadzisz????? pomalu juz zabrałem sie do tej roboty i łapy i mocowania mam już zrobione teraz pomalu demontuje silnik z saxa więc nie rozumiem twojej wypowiedzi do konca |
|
|
|
 |
krzysieks_mc

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 21:10
|
|
|
atarius nie no spoko jak Ci się uda, tylko czy jest sens pakować 1.5d do fiesty. Czy to nie szkoda swojej pracy. bo osiągi i tak będą marne[/b] |
|
|
|
 |
|