Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Maj 2009, 21:43   

elej te klamoty :) bez tego też będzie chodzić :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Maj 2009, 01:30   

Miałem trochę czasu i poszukałem dokładniej, ale dalej nie jestem pewny. To pierwsze to jest EGR ?? Wężyki trzeba podłączyć gdzieś przy kolektorze wydechowym ??

http://ford.sklep.pl/pl/product/view?id=321847

Ten jest dosyć podobny do tego co ja mam :)

Laskosz napisał/a:
elej te klamoty :) bez tego też będzie chodzić :)


Hehe, wolę wszystko podłączyć :-P Z tego co właśnie na forum wyczytałem, to żeby pozbyć się tego zaworu EGR to trzeba by zaspawać rurki przy kolektorze wydechowym. Poza tym jest to zamontowane dla zmniejszenia ilości spalin, więc zamontuję to :-P Czego to się nie robi dla środowiska :-) Czyli wężyki z tego zaworu mają iść gdzieś do kolektora wydechowego, tak ?? I co z tym pochłaniaczem par paliwa ??
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 17 Maj 2009, 19:47   

jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza )
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Maj 2009, 09:59   

pvzon dzięki, jak przestanie padać to skoczę i sprawdzę :)

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli zamontuję sam kat ze środkowym tłumikiem, a pominę (wytnę, usunę) tłumik końcowy to będzie bardzo głośno chodziła ?? Ktoś już próbował ?? Czy lepiej zamontować oba tłumiki ??


Pozdro :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Maj 2009, 17:53   

Jeżeli auto ma być jakotakim sleeperem to zostaw wszystkie tłumiki . Będzie cicho i szybko .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2009, 17:54   

bedzie chodzil jak kombajn bizona albo gorzej lepiej pozbadz sie kata a zostaw srodek i koncowy albo zostaw kata i koncowy i wywal srodek sam srodek tylko troche tlumi kat tez ale razem i tak bez koncowego bedzie ryczalo...
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 18 Maj 2009, 18:01   

ja mam wywalony kat i końcowy przelotowy walkera i jest b. głośno
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2009, 21:41   

koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ??? u mnie przy 1.7 zostala w sumie puszka po kacie bo kat zostal wybebeszony i wsawiona zostala rura w srodek kata srodkowy tlumikjest od fofi 1.6 bo srednica wydechu jest taka sama jak w 1.7 i seryjnie srodek jest przelotowy, a koncowy to ulter dedykowany do pumy 1.7 i nie jest glosno troche fajniejszego dzwieku ale nie przeszkadza, jak chcesz cos robic z wydechem to wywal kata zostaw srodek i zaloz jakis dedykowany koncowy nie bedzie glosno troche sie zmieni dzwiek a moment obr. powinien isc troche na wyzsze obroty, chyba ze chcesz to zrob kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac ale uprzedzam ze bedzie glosno old
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Maj 2009, 22:58   

Dzięki za odpowiedzi, w takim razie mocniej pokombinuje i założę wszystko :)

chudy napisał/a:
koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ???


Tłumik mam od tego silnika, na mody chwilowo brak kasy, ale w przyszłości nie wykluczam zmiany wydechu i paru drobiazgów :-P

chudy napisał/a:
kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac


Najpierw chcę Fiestę zrobić i nacieszyć się zwykłym 1.6 bo przesiadka z 40 na 90 KM na razie mi styknie :hihihi: Jak mocy zacznie brakować to będziemy modzić :rotfl:


I nie ma to jak odkręcać bak 3 godziny i na dodatek go nie odkręcić ;/ ;/ Jutro czasu nie będę miał, ale w środę go wyjmę ... choćby przy użyciu szlifierki ;-|


Pozdro :)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:06   

pvzon napisał/a:
jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza )


Znalazłem i podłączyłem, dzięki wielkie za pomoc :)

Teraz mam takie oto pytanie :) Bo miałem silnik na gaźniku, teraz będzie pełny wtrysk, więc jest kwestia pompy paliwa do rozważenia. Z baku Escorta wymontowałem całą tą "okrągłą blachę" i po oględzinach nie pasuje :-) Na zdjęciu po lewej z Escorta, po prawej z Fiesty, jak widać średnica tej z Escorta jest dużo większa. I teraz tak, da się jakoś przełożyć pompkę z rurki Escorta na rurkę Fiesty ?? I ogólnie przerobić wszystko z Fiesty, bo powiększanie dziury w baku jakoś mi się nie widzi ... Co o tym sądzicie ??




Pozdro :)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:27   

kup bak z efi :) razem z pompką :) napewno mafioz albo daras będą mieli
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:35   

potrzebujesz bak z fiesty na wtrysku
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:47   

Brałem to pod uwagę, ale możliwość kupienia baku będę miał dopiero po 10 czerwca ;/ myślałem że da się coś z tym zrobić. A co gdyby założyć zewnętrzną pompkę ?? Znajomy coś napominał że ma od Opla, chyba 2.0 silnik, przypasowałaby ??


Pozdro :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Maj 2009, 23:14   

pasowała by ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2009, 17:59   

Daras84 napisał/a:
pasowała by ;)


To dobrze :) Prawdopodobnie będzie chwilowym zamiennikiem zanim baku nie kupię :-P


Pozdro :)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:21   

Mały update :-) Silnik już prawie złożony, pozostała tylko miska olejowa do założenia, wtedy będę mógł podłączyć rozrusznik i alternator i sprawdzić czy kręci i czy iskra jest. Będzie iskra to będzie motywacja do dalszej pracy :)

Po zalaniu wody do układu chłodniczego wyszło kilka wycieków, ale było to spowodowane nieprzykręconymi opaskami, jutro, po nocy, sprawdzę czy jest woda w zbiorniczku, jak tak to temat układu chłodniczego będzie zakończony :)

Bak zostawiam mój, będzie zewnętrzna pompka paliwa. Żółwik Tuptuś jednak wymiękłem ... ale szacunek i respect dla Ciebie i dzięki za poradę :)

Wszystkie płyny mam (Płyn hamulcowy, olej silnikowy, olej do skrzyni) - czekają aż przyjdzie ich czas :-)

Hmmm, co by tu jeszcze napisać ... auto składam sam - dlatego to tyle trwa :-P Ale planuję zakończyć w nadchodzącym tygodniu.

Fotki poglądowe silnika:






[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 22:23 ]
Dobra, nie będę Was trzymał dłużej w niepewności :rotfl:

Swap zakończony chyba sukcesem, silnik odpala, ładowanie jest, próbna jazda była ... rozpędza się i hamuje ... muszę tylko wydech wyrzeźbić i w związku ze swapem to wszystko :D Teraz tylko drobne przeróbki przygotowujące auto do normalnego użytkowania :-)
 
 
 
atarius
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2009, 20:34   pytanko

Witam jestem od niedawna nowym posiadaczem fiesty 1.1 91 rok i takie moje pytanko co sądzicie o swapie do tej budy silnika 1.5 d z saxo bo miałem wcześniej saxo ale cóż buda dostała bardzo mocno caly osprzet mam silnik i elektrykę osobiście nie lubię benzyny więc słucham was ludzi obeznanych z fiestą bo wiem ze muszę dać mocniejsze hamulce
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 25 Sie 2009, 00:14   

atarius, :kaput: :kaput:
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
atarius
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sie 2009, 09:54   

Ad@mus napisał/a:
atarius, :kaput: :kaput:


A czemu tak sadzisz????? pomalu juz zabrałem sie do tej roboty i łapy i mocowania mam już zrobione teraz pomalu demontuje silnik z saxa więc nie rozumiem twojej wypowiedzi do konca
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 25 Sie 2009, 21:10   

atarius nie no spoko jak Ci się uda, tylko czy jest sens pakować 1.5d do fiesty. Czy to nie szkoda swojej pracy. bo osiągi i tak będą marne[/b]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.