Przesunięty przez: szynszyl 20 Lip 2009, 08:25 |
[MK3] niekiedy rozrusznik nie kręci |
Autor |
Wiadomość |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 14:39 [MK3] niekiedy rozrusznik nie kręci
|
|
|
jak w temacie.. mam taki problem... przekrecam kluczyk, kontrolki lekko przygasaja, słysze jakis cichy dzwiek z przodu a rozrusznik nie chce zakrecic... co mozego bolec??? sprawdzilem:
szczotki dobre, nasmarowany jest gdzie trzeba, styki czyste...
help... |
|
|
|
 |
wwwojtek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Wyry
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 14:49
|
|
|
Sprawdź, czy stacyjka się nie sypie..
Przyglądnij się akumulatorowi, jak klemy i czy nie nawala... |
_________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 14:56
|
|
|
stacyjka jest jakas dziwna... jak wsadzam kluczyk to luzno w niej lata... nie ma blokady kierownicy... kluczyk caly czas tak samo lata w stacyjce jakies 3 lata a jakis tydz temu zaczely sie problemy... aku dobry, klemy czyste... |
|
|
|
 |
wwwojtek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Wyry
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 15:18
|
|
|
To zacznij od stacyjki
Widocznie 3 lata temu rozpoczął się proces jej rozpadu a teraz zakończył |
_________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 15:22
|
|
|
a co mam dokladnie sprawdzic?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 00:30
|
|
|
to nie stacyjka tylko automat rozrusznika albo wyjedzone oczko obok automatu (końcówka grubego prądowego przewodu z akku do rozrusznika ) |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 15:42
|
|
|
rozebralem go wczoraj, złożyłem i narazie chodzi... raz nie chcial zakrecic ale jak go zmostkowalem srubokretem to bez problemu zakrecil.. fakt> ta sruba do ktorej sie gruby kabel przykreca dziwnie jakims cudem latala luzno :( |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:32
|
|
|
adr0444 napisał/a: | dziwnie jakims cudem latala luzno |
do wymiany automat z tego wniosek prosty . |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 08:18
|
|
|
zmienilem rozrusznik i moje spostrzezenia... niekiedy tez nie łapie ale słychac metaliczne pukniecie... i jak chce go zmostkowac zeby zakrecił to dziad nie chce |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:21
|
|
|
sprawdź ramki wirnika bo coś mi się wydaje że jedna ci padła . |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:40
|
|
|
ramki wirnika powiadasz... a jak to wyglada??? na rozrusznikach to ja sie zbytnio nie znam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2009, 00:53
|
|
|
hm musisz wyjąć rozrusznik . wziąć wirnik i szczotki .Najlepiej wyjąć dwie szczotki na przeciw siebie . czyli 1 minusowa i jedna plusowa . Dalej zrobić tak że bierzesz akku żarówkę H4 i łączysz plus akku do żarówki minus żarówki na plus mostka szczotek i masę szczotek do minusa akku . kręcisz sobie powoli wirnikiem i patrzysz czy żarówka cały czas się pali i czy są momenty kiedy gaśnie bądź pali się dużo słabiej . jeśli znajdziesz jedno takie położenie to to uzwojenie w wirniku nie ma przejścia . Ponadto musisz sprawdzić miernikiem czy która kolwiek blaszka ma przejście do osi wirnika . do tego użyj omomierza . lecisz po komutatorze (te blaszki miedziane po których latają szczotki ) a druga końcówka do ośki po której idzie bendiks . jeśli pojawi się jakiś opór np 500 ohm albo mniej to ta ramka ma przebicie do masy .
tu masz zasadę działania tylko twój wirnik ma dużo takich ramek a tu jest uproszczenie dla jednej :
http://www.walter-fendt.d...ricmotor_pl.htm |
|
|
|
 |
adr0444

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 21 Lip 2009, 20:59
|
|
|
niestety czarna magia dla mnie :yyy:
trza bedzie starego dziada do speca oddac |
|
|
|
 |
|