Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Temat dotyczy 2 spraw
Autor Wiadomość
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:16   [MK4] Temat dotyczy 2 spraw

Moja BL ma przejechane 220 000km. Wymiana oleju była 3000km temu. Silnik został zalany olejem z tego co wiem mineralnym Kager, a na pewno wiem że 15W40. Wczoraj działając z ogrzewaniem sprawdziłem olej. stan mnie zaniepokoił. Było minimum na zimnym silniku choć świeżo po zmianie pamiętam że miałem przez jakiś czas stan. Dzisiaj porobiłem fotki bagnetu na rozgrzanym i na zimnym engine.
zimny: [img][/img]
rozgrzany: [img][/img]

Zastanawiam się teraz czy pije czy nie... już sam nie wiem co myśleć ;-( Kupić olej na zapas na dolewkę czy może jednak jest ok :9:

Sprawa ogrzewania wiem że powinna być opisana w elektryce ale pisze już w jednym temacie. Mianowicie mam wymieniony elektrozawór i wszystko było super. Niedzielny wieczór już nie był ok. Z nawiewów leciało tylko zimne powietrze. Wczoraj posiedziałem w garage i sprawdzałem co i jak. Napięcie na wtyczce jest takie jak być powinno, czyli na zimnym jest 14V, na ciepłym nie ma nic, na środku ciepło-zimno jest zmienne. Przewody płynu są ciepłe i przed i za elektrozaworem. Dzisiaj co prawda leciało delikatnie cieplejsze powietrze ale i tak stawy reumatyka by rozbolały od takiego chłodu. Odłączyłem dzisiaj elektrozawór by sprawdzić czy może nagrzewnica się rozgrzeje ale w sumie nic to nie dało. Czyżby faktycznie się zapowietrzyła nagrzewnica? Jeśli tak to jak ją odpowietrzyć?

I jeszcze jedna sprawa. Otóż dzisiaj podczas kontroli nagrzewnicy i oleju 2krotnie po zgaszeniu silnika usłyszałem krótkie syczenie i głuche kliknięcie (jak przy otwieraniu napojów Frugo czy Kubuś). 2krotnie było to identyczne zajście (ten sam czas trwania). Co to może być? Czy fiesta chce mnie wkur... czy to ja jestem przewrażliwiony :sad:
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Kwi 2009, 23:27   

Ja tam widzę prawie identyczny stan oleju, pytanie ile było go wcześniej, ile km zrobiłeś od wymiany do sprawdzenia i czy przy tych sprawdzeniach auto było zaparkowane idealnie poziomo.
Co do nagrzewnicy to jej się jakoś specjalnie nie odpowietrza, trzeba przegonić/przegazować porządnie auto. Można na chwilkę przy odpalonym silniku zdjąć wąż z elektrozaworu. Oczywiście wszystko robimy na włączonym ogrzewaniu.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 21 Kwi 2009, 23:35   

MARIUSZ.B napisał/a:
pytanie ile było go wcześniej, ile km zrobiłeś od wymiany do sprawdzenia i czy przy tych sprawdzeniach auto było zaparkowane idealnie poziomo

hubi_2006 napisał/a:
Moja BL ma przejechane 220 000km. Wymiana oleju była 3000km temu... po zmianie pamiętam że miałem przez jakiś czas stan
Stan normal.
W garażu mam podłogę w tzw oku poziomicy.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Kwi 2009, 23:54   

hubi_2006 napisał/a:
przez jakiś czas stan

Ale jaki stan ? maks, 3/4, 1/2 minium ?
Nawet jeśli zżarła od maksa do minium w czasie 3000km to uważam, że tragedii nie ma.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 22 Kwi 2009, 01:04   

hmmm no i trudno mi tu właśnie powiedzieć coś ;-( bo nie pamiętam dokładnie, ale chyba na połowie między maxi a mini... Czyli by oznaczało to że takie straszne to to nie jest? Hmmm zauważyłem jeszcze (srutututu już mam), że rurka od bagnetu oleju ma zaciek przy uchwycie bagnetu. Zaciek z oleju... Ehhh jutro może ją wyprowadzę na spacer to zobaczę czy to co napisałeś MARIUSZ.B,
MARIUSZ.B napisał/a:
trzeba przegonić/przegazować porządnie auto
pomoże.
Jeszcze zastanawia mnie to zjawisko
hubi_2006 napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa. Otóż dzisiaj podczas kontroli nagrzewnicy i oleju 2krotnie po zgaszeniu silnika usłyszałem krótkie syczenie i głuche kliknięcie (jak przy otwieraniu napojów Frugo czy Kubuś). 2krotnie było to identyczne zajście (ten sam czas trwania). Co to może być? Czy fiesta chce mnie wkur... czy to ja jestem przewrażliwiony :sad:
czyżby termostat? Syczenie jest takie jak przy zalewaniu czegoś gorącego zimną wodą. Ale jak wspominałem jest to krótkie zjawisko :fox:
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwi 2009, 08:30   

Termostat na pewno nie wydaje żadnych dźwięków.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 22 Kwi 2009, 10:04   

hubi_2006 napisał/a:
po zgaszeniu silnika usłyszałem krótkie syczenie i głuche kliknięcie

Też tak mam i wydaje mi się to normalne także chyba trochę przewrażliwiony jesteś :-P Głowy za to nie dam ale ja bym to wiązał ze schodzeniem paliwa któro jest pod ciśnieniem. Co do nagrzewnicy to tak jak pisze MARIUSZ.B, przegonić na ustawionym na max ogrzewanie samochód i sama się odpowietrzy. Mi np. odpowietrzyła się dopiero przy temp. włączenia się wentylatora.
A olej kup i dolej na max bo takie jeżdżenie na min to ryzykowne jakby chciała jeszcze trochę wypić.
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Kwi 2009, 20:25   

Hmmm no i dzisiaj BL wyprowadziłem na spacer... Lekka rozgrzewka aż wskazówka temp. postawiła się w pion i but... i nic. nadal zimno ;-( Zobaczymy w weekend.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 23 Kwi 2009, 20:37   

Doszedłeś do temp włączenia wentylatora?? A tak wogóle to przeczytałem jeszcze raz co pisałeś i
hubi_2006 napisał/a:
Mianowicie mam wymieniony elektrozawór i wszystko było super. Niedzielny wieczór już nie był ok. Z nawiewów leciało tylko zimne powietrze.

Czyli wymieniłeś elektrozawór, jakiś czas grzało a potem przestało??
Może ten elektrozawór jakiś lipny i siadł??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2009, 21:09   Re: Temat dotyczy 2 spraw

hubi_2006 napisał/a:
Wczoraj działając z ogrzewaniem sprawdziłem olej. stan mnie zaniepokoił. Było minimum na zimnym silniku choć świeżo po zmianie pamiętam że miałem przez jakiś czas stan. Dzisiaj porobiłem fotki bagnetu na rozgrzanym i na zimnym engine.
Chcesz mieć dobre wskazanie oleju - wyjmij bagnet rano przed wsiadnięciem do auta, otwórz drzwi, odblokuj maskę, wyciągnij bagnet - będzie dobry poziom, normalne że na zimny, ciepłym, podczas pracy po pracy i tak dalej - ilość oleju pozornie się zmienia.

hubi_2006 napisał/a:
Napięcie na wtyczce jest takie jak być powinno, czyli na zimnym jest 14V, na ciepłym nie ma nic, na środku ciepło-zimno jest zmienne. Przewody płynu są ciepłe i przed i za elektrozaworem.
A co ty myślicz, jak byś pokrętło nie ustawił przewody będa ciepłe, bo przepływ płynu jest zawsze, tylko albo przez sam zawór albo przez nagrzewnice, a i wtedy ilośc oddanego ciepła jest nie duża i wraca ciepły płyn" skoro napięcie jest to raczej zawór nie halo.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Kwi 2009, 21:32   

No to znaczy że reklamacja by była... Hmmm czy zawór po odłączeniu wtyczki jest otwarty czy zostaje w pozycji w jakiej był ustawiony przez pokrętło? ;/ bo na odłączonym zaworze też przewody są ciepłe za i przed zaworem ale z nagrzewnicy chłodek.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 23 Kwi 2009, 22:24   

Po odłączeniu wtyczki zawór jest otwarty. On ma tylko dwie pozycje pracy zamknięty otwarty a regulacja temperatury jest poprzez zmienianie współczynnika wypełnienia. Węże nie powinny być ciepłe tylko gorące - gdzieś okolice 90 stopni.
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Kwi 2009, 22:48   

Cytat:
gdzieś okolice 90 stopni.
jutro zmierzę organoleptycznie :-P
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Kwi 2009, 23:15   

Obawiam się, że nagrzewnica mogła Ci się przypchać. Właśnie dziś miałem identyczny przypadek w fieście znajomego. Zmieniłem płyn, przedmuchałem nagrzewnicę sprężonym powietrzem. Niestety dalej lipa, węże gorące za zaworem a w kabinie zimno ;-|
Daj znać jak uda Ci się to naprawić. Trudno jest wyjąć nagrzewnicę z mk4 ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Kwi 2009, 23:40   

yyy no ja miałem już raz zmienianą jeden dzień roboty niecały nawet :sad: Zobaczę, może podjadę do mechanika na odpowietrzenie ręczne bo i tak mam koło przebite to może zrobi to i to.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Kwi 2009, 21:44   

hubi_2006 napisał/a:
czy zawór po odłączeniu wtyczki jest otwarty czy zostaje w pozycji w jakiej był ustawiony przez pokrętło? ;/ bo na odłączonym zaworze też przewody są ciepłe za i przed zaworem ale z nagrzewnicy chłodek.
Myślałem że zapisałem jasno... zawór nie zamyka się w sensie taki, tylko przełącza, nagrzewnica ma wejście i wyjście, płyn gorący wpływa, jak zawór jest w stanie spoczynku (odłączone zasilanie), to lidze przez nagrzewnice i wychodzi wyjściem, jak zawór jest aktywny (podłączone 12V), to ciecz jest kierowana od razu z wejścia do wyjścia, więc nagrzewnica nie grzeje, ale węże zawsze oba są ciepłe bo przepływa przez nią płyn.
Może być zapchana nagrzewnica, albo może być zawieszony zawór,,,

Nie wiem jak węże mają mieć 90 stopni skoro zazwyczaj przy 80paru termostat zaczyna kierować płyn do chłodnicy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Kwi 2009, 22:29   

JoeMix, Chcesz powiedzieć, że jak węże za zaworem są gorące to i tak może być coś nie halo z nim ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 24 Kwi 2009, 22:43   

Zawór nie jest zaraz przy nagrzewnicy Joe. Od niego do niej idzie jeszcze z 10-15 cm węży.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Kwi 2009, 23:25   

:ups: To coś mi się zakręciło,,, To skoro za zaworem węże są ciepłe to nagrzewnica nie halo.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:10   

A wzięliście pod uwagę, że zawór mógł się zaciąć? W takiej sytuacji płyn chłodniczy przecież krąży, tyle tylko, że nie płynie przez nagrzewnicę, a leci "na skróty" przez sam zawór :) Kolega musiałby jeszcze tego węża z wodą podpiąć dwoma przelotkami (jakieś rurki z PCV i opaski zaciskowe byłyby ok) i jeśli wtedy by nie grzało, to miałby pewność, że coś z nagrzewnicą jest nie tak.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Podstawowe informacje na temat zlotu
Miejsce na pytania i odpowiedzi
trzeci VI Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Rallyland Debrzno 2010 18-20.06.2010 78 18 Cze 2010, 08:12
DziDzia
Brak nowych postów Ogłoszenie: PODSTAWOWE INFORMACJE NA TEMAT ZLOTU
a także miejsce na pytania do organizatorów
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 168 11 Cze 2009, 10:51
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje od Organizatorów na temat Zlotu
oraz pytania i odpowiedzi
trzeci Radom 2007 28 25 Kwi 2007, 08:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Dyskusja na temat ZG 2006 / Hyde Park
Lużne wypowiedzi na temat Zlotu
Gość Zielona Góra 2006 144 28 Kwi 2006, 21:11
jaco11
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.