Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] problem z ukł kierowniczym
Autor Wiadomość
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 22 Mar 2009, 12:52   [MK3] problem z ukł kierowniczym

witam... wczoraj wymienialem półośke od strony pasazera i sworzen wachacza... zrobilem jeden lub 2 obroty koncowka wraz z drażkiem kierowniczym( nawet nie wiem po co )... nastepnie jechałem po kumpla i nagle moje zdziwienie>>> LUZ w układzie kierowniczym !!! czy mozliwe ze luz spowodowałem tym ze obrocilem drazkiem wraz z koncowka??? krzyzak wymienilem niedawno i luzu na nim nie ma bo sprawdzalem.... a podczas jazdy nadal cos lekko puka z przodu... pporatujcie bo dzis musze auto miec sprawne bo do pracy jade a luz nie jest mały :(
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Mar 2009, 13:04   

A co z końcówkami drążków kierowniczych nie mają luzów,kiedy je wymieniałeś? :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 22 Mar 2009, 13:12   

koncowki maja jakies 1,5 miesiaca a luz jest jakby na przekladni... jest tam moze jakas sruba ktora mozna wyregulowac luz czy cos??? dzis wieczorem musze jechac a z tym luzem sie nie pewnie czuje bo na koleinach czy mocniejszym zakrecie jedzie jak chce... na postoju ma niby niewielki luz... tuleje na wachaczach tez sa nowe... nie wiem czy mozna sobie tak obracac drazkiem kierowniczym??? obrocilem nim jeden lub 2 obroy... po 7 km pojawil sie ten luz i nie wiem co to za cholerstwo...
 
 
 
yarass 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: zgadnij :D
Wiek: 40
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: CB(Y)
Wysłany: 22 Mar 2009, 21:25   

witam
podpinam sie troche pod temat z taka sprawa - od jakiegos czasu mecza mnie luzy w kierownicy,dzisiaj mialem wrazenie ze sa nawet nieco wieksze niz do tej pory wiec pora sie tego pozbyc :) ,w zwiazku z tym pytanie - czy wymiana krzyzaka moze rozwiazac problem?? gdzie ewentualnie jeszcze szukac przyczyny?
pozdr!!!!!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Mar 2009, 21:53   

yarass Sprawdź końcówki drążków kierowniczych.
Co do krzyżaka to po podniesieniu maski możesz ocenić jego stan-widać go dokładnie .Czy były takie objawy jak ciężko obracająca się kierownica i/lub jakieś zgrzyty ,przeskoki w obracaniu?? :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
yarass 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: zgadnij :D
Wiek: 40
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: CB(Y)
Wysłany: 22 Mar 2009, 23:01   

poza luzem nic innego sie nie dzieje - zadnych skokow, zgrzytow,trzaskan itp. kierownica po skrecie odbija bez problemu i mimo ze nie ma wspomagania to chodzi dosc lekko...jedyny problem to te irytujace luzy :/
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Mar 2009, 23:38   

No to przyjrzyj się tylko końcówką drążków-tu szukaj luzów :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 23 Mar 2009, 15:20   

końcówki drążków + sworznia kulowego wahacza + ewentualnie luz na mocowaniu amortyzatora.

Podnieś furę do gór z jednej strony, zdejmij koło, i spróbuj poruszać chwytając za tarczę tak jakbyś chciał skręcić kołem. Powinno Ci wyjść gdzie występuje luz.

Potem analogicznie z drugiej strony. Powinieneś bez problemu zobaczyć w którym miejscu układ źle pracuje. Co do krzyżaka - spróbuj go dokręcić na maksa, bo często luz generuje jego zbyt słabe dokręcenie (słychać wtedy lekkie strzelanie przy kręceniu kierownicą).
_________________
Profil Facebook
 
 
dzecky
[Usunięty]

Wysłany: 24 Mar 2009, 23:50   

także się podpinam pod temat...mam podobnie. jest luz w kierownicy i stuki. ale na drązkach nie mam luzów.zauwazyłem luz tzn jak delikatnie ruszam kierownicą to z maglownicy wychodzi taka sprezynka i ona sie kreci a drazek taki kwadratowy(idzie do krzyzaka) nie kreci.i to jest ten luz ale skad mam stuki i jak to naprawic????
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 25 Mar 2009, 19:33   

wiec moj problem rozwiazalem 2 godziny przed wyjazdem... luz spowodowała nowa śruba sworznia wachacza ktorsa dolączona do kompletu miala zbyt małą srednice
mlotek
 
 
 
zielu 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: germany
Wysłany: 26 Mar 2009, 11:11   

yarass napisał/a:
witam
podpinam sie troche pod temat z taka sprawa - od jakiegos czasu mecza mnie luzy w kierownicy,dzisiaj mialem wrazenie ze sa nawet nieco wieksze niz do tej pory wiec pora sie tego pozbyc :) ,w zwiazku z tym pytanie - czy wymiana krzyzaka moze rozwiazac problem?? gdzie ewentualnie jeszcze szukac przyczyny?
pozdr!!!!!



Niedawno zmieniałem krzyżak właśnie z powodu luzów na kierownicy (jeździła jak chciała). Po podniesieniu maski niech ktoś delikatnie rusza kierownicą (dosłownie paluszkiem).
W moim przypadku krzyżak był tak rozchulany, że był prowoderem tańców po drodze.
To może być powód- choć nie koniecznie.
U mnie po wymianie problem zniknął ale upewnij się że to na krzyżaku jest problem zanim wymienisz.

Pozdrawiam
_________________
Zielfix___
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2009, 00:23   [MK3] ja też mam stuki

To ja sie też podepnę.

1. Otóż od dłuższego czasy słyszę stuki w kolumnie kierownicy, ale tylko gdy jadę powolutku na wybojach (wydaje mi się, że z kół raczej nie słyszę stuków, tylko z kierownicy).

2. Oprócz tego ciężko kręci się kierownica.

3. Czasami, gdy skręcę na zakręcie, co najmniej 90stopni, wracając kierownicą do prosta usłyszę taki jeden stuk, jakby się coś "odstuknęło".

Przy większych prędkościach nie ma problemów. Proszę o poradę co mam tam wymienić? Z tego co się doczytałem powyżej, to domniemam, że odp.2 - to wymiana krzyżaka.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 08:00   

1 i 3 to może być sworzeń albo śruba mocująca wahacz :)

czasem jak się nie dociągnie śruby, którą jest on przymocowany do podwozia to słychać takie stuki pojedyncze
 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2009, 16:11   

to teraz kuriozalne pytanie, gdzie to dokręcić?? to znaczy czy to chodzi o te duże, trójkątne blachy u dołu, przykręcone do podwozia, czy może jakieś mocowanie w pobliżu amortyzatorów, może same amorki nawet?
Dodam że luzów jako takich w kierownicy nie ma, auta nie znosi, jedyne co, to może to coś z tym ma, ale mogę deczko podciągnąć kierownicę do siebie i potem dopchnąć ją wgłąb, wydaje mi się że raptem kilka milimetrów.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 19:53   

to, że kiera chodzi góra/dół to luz ;]
to trójkątne to właśnie wahacz, na końcu, przy kole, masz sworzeń
możesz włożyć między tarczę, a ten sworzeń kawał jakiegoś pręta i spróbować ruszyć, tak zobaczysz czy masz luzy na sworzniu

z drugiej strony wahacz jest przymocowany silentblokami, czy tam tulejami...
jeśli widzisz, że te elementy gumowe są naderwane to musisz je wymienić

w osi tych tulei są śruby mocujące wahacz do podwozia, możesz spróbować te śruby dociągnąć, tylko, ze z góry trzeba przytrzymać nakrętkę - klucz (trochę nietypowy) 19

oczywiście nie spodziewaj się, że po sprawdzeniu tych rzeczy fiesta już nie będzie stukać ;) to tylko możliwe przyczyny, których może być wiele...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.