| [MK3] Brak ładowania. Ponownie. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2009,  19:47   [MK3] Brak ładowania. Ponownie. | 
 |  
               | 
 |  
               | Ponownie mam problem z ładowaniem albo z jego brakiem. Ostatnio wymieniłem cały alternator pomogło. Międzyczasie sprawdziłem starego alternatora i okazało się że jedna z cewka wzbudzenia była urwana co powodowało że ładował tylko na wysokich obrotach, choć nie wiem czy to było to nie sprawdzałem. Kontrolka od ładowania żarzy się delikatnie tak że w dzień nie było jej widać. 
 Teraz historia się powtarza. Ładowanie mam 12,3V czyli znacznie za niskie. Kontrolka się nie święci(choć jak się ściemni to sprawdzę).
 
 Co zrobiłem:
 -Sprowadziłem regulator napięcia(miałem zapasowy nowy po poprzedniej historii). Jest ok.
 -Sprawdziłem pasek. Jest ok
 -Kable są wizualnie całe, styki nie zaśniedziałe.
 
 Co mogę zrobić:
 - Założyć stary alternator którego chyba naprawiałem i sprawdzić czy będzie ok. Choć nie będę mieć 100% pewności czy czasami on nie jest walnięty, bo jak pisałem wyżej że nie sprawdzałem go po naprawie.
 
 Co wy proponujecie co mogę jeszcze sprawdzić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2009,  22:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź napięcie na wyłączonym i pracującym silniku, ale na kostce (przewodzie) alternatora i względem jego masy. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2009,  22:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo poszły szczotki albo urwał się niebieski przewód . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2009,  09:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | szczotki nie bo regulator jest ze szczotkami a go wymieniałem. Niebieski kabel sprawdzę. 
 A gdzie powinno być napięcie(na jakich pinach) i jakie.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2009,  11:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja się podepne co by nie zakładać nowego tematu... 
 Dzisiaj kupiłem nowy aku... koleś od razu sprawdził ładowanie - jest 13.80 max bez obciążenia... i powiedział, że najlepiej by było aby zrobić tak, żeby doszło do 14.20 i tu pytanie: jak to można zrobić? pasek mam dobrze naciągnięty...
 
 może troche głupie pytanie ale laik jestem
   |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Seb0l   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 40
 Dołączył: 17 Maj 2007
 Posty: 83
 Skąd: SMY ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2009,  13:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miły zależy jaki masz regulator napięcia, u siebie mam regulator na 14,1 V i żadnego wyższego napięcia z alternatora nie uzyskam, no chyba że wymienię regulator. Proponuje zdjąć klemy z akumulatora, przeszlifować je papierem ściernym. Jak już będziesz miał odłączony akumulator to 13stką odkręć nakrętkę na rozruszniku i tutaj też wyczyść styki. U mnie w ten sposób z 13,9 V ładowanie na klemach akumulatora poprawiło się na 14,08 - 14,1V.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2009,  14:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Naprawione. Przyczyną był kabel idący od alternatora do rozrusznika. Nie miał przejścia. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2009,  16:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Seb0l, zobaczymy... ale nie mam miernika... musiałbym sobie sprawić... ale zrobie jak mówisz... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.