Mk4 grzeje się |
Autor |
Wiadomość |
Polluks [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2007, 23:45 Mk4 grzeje się
|
|
|
Witam wszystkich.
Od wczoraj (od wczoraj zaczęły się upały) mam problem z moją kupioną parę tygodni temu fiestką (Mk4, 1.25 Zetec z klimą). Otóż grzeje się silnik (temp wg wskaźnika podchodzi prawie pod czerwoną kreskę, płyn jest wrzący, wentylator pracuje).
Rozkręciłem obudowę termostatu (tak myślę, że to jest obudowa termostatu, bo po termostacie ani śladu) - tam, gdzie są obydwa czujniki temperatury. Jeśli termostat jest w innym miejscu, to gdzie ??
Gorące są obydwa węże (dolot i wylot), natomiast chłodnica jest chłodna - tam gdzie jest wentylator. W tej części, której on nie obejmuje jest gorąca. Moje pytanie - czy chłodnica zakamieniona, czy ki diabeł?
Przy okazji drugie pytanie: jeśli mam klimę, to mam chłodnicę dzieloną (na klimę i chłodzenie silnika) ??
Pozdrawiam, Polluks |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 00:00
|
|
|
Jeśli masz klimę to masz 2 chłodnice i niestety tylko tyle mogę ci pomóc. Jutro zapytam mechanika co to może być, jeśli oczywiście ktoś wcześniej nie pomoże |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 00:17
|
|
|
jeśli nie ma termostatu to znaczy ze ktoś wiedział co jest i go wymontował , najczęściej wina uszczelki pod głowicą albo pęknięta głowica . trzeba zmierzyć ciśnienia na cylindrach i wyjdzie mniej więcej co jest . Popatrzeć na to co sie dzieje w zbiorniczku na płyn . pierwsze objawy uszczelki sa takie ze jak wbije sie wysoko temperatura to mimo jazdy po trasie nie chce spaść (jak jest termostat) . Jeśli go nie ma to odrazu idzie ciśnienie do zbiorniczka i po odpaleniu silnika czuć ze pojawia sie ciśnienie podczas pracy silnika . |
|
|
|
|
Polluks [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 05:02
|
|
|
Hmm, jeśli by to była uszczelka lub pęknięta głowica, to powinno chyba ubywać płynu a tego nie zauważyłem (chyba, że strzeliła akurat wczoraj, to może nie ubyło). No nic, dzisiaj spróbuję załatwić przyrząd i pomierzyć ciśnienia. |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 06:20
|
|
|
Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma sladów oleju...ja osobiscie miałem zakamienioną chłodnice i to była przyczyna |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 10:49
|
|
|
mit z ubywaniem płynu jest prawdziwy tylko dla ogromnych pęknięć albo dla gigantycznych nieszczelności . Najpierw sie patrzy czy ciśnienie nie dostaje sie do układu chłodzenia . |
|
|
|
|
Polluks [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 15:54
|
|
|
Chyba jednak nie chłodnica, macałem ją od zewnątrz, a tam jest cała chłodna. Wydaje mi się, że czujnik temp. bo wentylator włącza się zbyt późno (notabene mostkowanie kabli z czujnika nic nie daje, nie załącza się wentylator, natomiast jak zdejmę całkowicie wtyczkę to chyba włącza się jakiś tryb awaryjny i wentylator się załącza ale tylko przy zapalonym silniku-sprytne;)). Powiedzcie mi jeszcze czy termostat na pewno przychodzi tam, gdzie są te 2 czujniki (jest to jednocześnie odpływ do chłodnicy) czy ma jakieś inne miejsce.
Pozdrawiam, Polluks
[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 15:55 ]
Chyba jednak nie chłodnica, macałem ją od zewnątrz, a tam jest cała chłodna. Wydaje mi się, że czujnik temp. bo wentylator włącza się zbyt późno (notabene mostkowanie kabli z czujnika nic nie daje, nie załącza się wentylator, natomiast jak zdejmę całkowicie wtyczkę to chyba włącza się jakiś tryb awaryjny i wentylator się załącza ale tylko przy zapalonym silniku-sprytne;)). Powiedzcie mi jeszcze czy termostat na pewno przychodzi tam, gdzie są te 2 czujniki (jest to jednocześnie odpływ do chłodnicy) czy ma jakieś inne miejsce.
Aha, żadnego ciśnienia w zbiorniku nie da się uchwycić, więc mam nadzieję, że pęknięty blok lub uszczelka pod głowicą odpada.
Pozdrawiam, Polluks |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 16:15
|
|
|
blok nie pęknie . |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 17:37
|
|
|
Przecież alternator jest dużo wyżej niż termostat więc skąd to pytanie?? Pod samochód się nie chce zaglądnąć?? No chyba że mk4 ma inny patent... |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 00:12
|
|
|
Polluks, masz najprawdopodobniej zapowietrzony uklad, walczyłem z tym już u siebie. Termostat znajduje się pod alternatorem. Napisz w jakich okolicznościach zaczęło się grzać auto. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
reaktor
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 17 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 00:34
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Polluks, masz najprawdopodobniej zapowietrzony uklad, walczyłem z tym już u siebie. Termostat znajduje się pod alternatorem. Napisz w jakich okolicznościach zaczęło się grzać auto. |
kolega niema termostatu wiec nie powinno być problemów z zapowietrzaniem
Polluks napisał/a: | Rozkręciłem obudowę termostatu (tak myślę, że to jest obudowa termostatu, bo po termostacie ani śladu) |
Stawiam na uszczelkę... Jeśli ktoś przed tobą lal jakieś gówno do chłodnicy,wodę lub wogle nie zmieniał płynu ,to może być tak, ze masz pozatykanych większość kanałów w głowicy,bloku a przeważnie na uszczelce... miałem taki przypadek, zmieniłem termostat czujniki wreszcie zdecydowałem zdjąć głowice i a jak się potem okazało polowa kanałów na uszczelce była pozatykana... |
_________________ 212 KM @ 345 Nm
Zużycie paliwa Średnio 15 l /100 km |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 02:06
|
|
|
Nie ma, bo pewnie szuka go tam gdzie go naprawdę nie ma Kolego napisz gdzie szukałeś tego termostatu.
[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 10:38 ]
Dla uściślenia, najłatwiej dostać się do termostatu zdejmując lampę. Wiele osób szuka termostatu pod cewką.
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|