
|
mk3 1.1 rozładowanie akumulatora podczas jazdy, przygasanie |
Autor |
Wiadomość |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 18:44 mk3 1.1 rozładowanie akumulatora podczas jazdy, przygasanie
|
|
|
Hej. Problem polega na tym ze podczas jazdy potrafi rozładowac sie akumulator (który jest nowy) kontrolka od ładowania sie nie sweci, wiec wychodziło by na to ze jakies tam ładowanie jest... Swiatła, radio i co tylko w trakcie jazdy przygasaja, tak jakby bylo jakies zwarcie, auto ma problem z wejscie ma na obroty, obroty automatycznie spadaja (w tym momencie)... Troche to dziwne, tym bardziej ze raz jest dobrze, a zaraz potem juz nie... Moze to byc wina przewodow WN, swiec albo czegos takiego?? Bo na moj leb jesli było by zwarcie gdzies na instalacij i to az tak duze to poprostu by wysiadł bezpiecznik... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 19:21
|
|
|
Sprawdź czy kontrolka świeci zanim zapalisz auto-to raz.
Jak już zapalisz (a przedtem świeciła) zapal w autku to co zwykle jest włączone jak jedziesz i zobacz czy kontrolka czasem nie świeci(bardzo słabo-ledwie zauważalnie).Jeżeli nie to skontroluj dokładnie(bardzo dokładnie )kable w okolicy alternatora i rozrusznika,naciąg paska. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 02:22
|
|
|
a mi tu smierdzi dupniętym alternatorem.
w 1.1 tak samo mi sie działo
pozdro! |
_________________ cyyyklon
 |
|
|
|
 |
Nesor

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 08:48
|
|
|
Nie rozumiem tekstów typu "kontrolka się nie świeci to lądowanie jest",,, może to wynika z niewiedzy, więc tłumacze, napięcie naładowanego akumulatora to niecałe 13V (bodajże 12,8V) jak silnik stoi to z jednej strony kontrolki jest 13V a z drugiej 0V, jak silnik pracuje to wystarczy żeby na alternatorze pojawiło się owe 12,8V żeby kontrolka zgasła, przy 9,6 tez pewnie zgaśnie... a ładowanie się zaczyna od 13,6V,,, a dopiero 14,0V to dobry wynik. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 23:40
|
|
|
JoeMix, masz racje z ta kontrolka, mnie to tez wprowadziło w blad... i nie ma ładowania... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 09:35
|
|
|
W takim przypadku najczęściej kończą się szczotki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 27 Lut 2009, 16:59
|
|
|
To ja się podepnę
Zmierzyłem dzisiaj napięcie ładowania alternatora bo akumulator mi zdycha. Pomiary robiłem na innym sprawnym aku. Na jałowych bez żadnego odbiornika 13,8V Przy podwyższaniu obrotów do 2-3 tys nie dochodzi nawet do 13,9V. Przy włączeniu świateł spadek do 13,7V. Akumulator który włożyłem do samochodu jest w dobrym stanie tylko że nie używany aktualnie, co miesiąć ładowany. Przed pomiarem zrobiłem trasę 20 km i nie wiem czy akumulator jest jeszcze niedoładowany i stąd takie niskie napięcie czy jednak regulator napięcia do wymiany albo kabelki zaśniedziałe?? Czy jednak takie napięcie uznać jeszcze za normę?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lut 2009, 17:34
|
|
|
13,8V bez obciążenia to mało,,, 14,4 to idealnie, około 14,00 było by dobrze, poniżej 13,8v nie schodzić.
PS Zawsze podawaj napięcie akumulatora przed włączeniem silnika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|