Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Woda przy korku oleju
Autor Wiadomość
szcze01 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: darlowo
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:07   [MK3] Woda przy korku oleju

Witam mam maly problem. mam fieste mk3 90r. pod korkiem wlewu oleju i pod pokrywa od zaworow osadza sie woda i taki siwy szlam. wody w zbiorniku nie ubywa tylko jest wlane ponad max. robie ok 15 km dziennie. ZMieniac uszczelke czy moze jakies inne rady macie? pomocy prosze.
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:38   

Normalny objaw w MK3 :P Szczególnie w porach zimnych typu jesień zima - jest to efekt krótkich dystansów pokonywanych przez Ciebie i nie dogrzanego silnika. Temat wielokrotnie poruszany na tym forum -> wpisz w opcji szukaj słowo majonez :P
PS. Wyczyść sobie raz na jakiś czas korek i odmę. Pokonanie dłuższego dystansu a co za tym idzie dobre rozgrzanie silnika pomorze ale masełko i tak wróci kiedyś :P
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
Ostatnio zmieniony przez zebro78 11 Lis 2008, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szcze01 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: darlowo
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:40   

dzieki wielkie :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:03   

Innym objawem który świadczy o wymianie uszczelki pod głowicą jest bombelkowanie w zbiorniku wyrównawczym.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Lis 2008, 21:13   

Często "majonez" spowodowany jest przez złe działanie termostatu. Napisz do jakiej pozycji dochodzi Ci wskazówka temperatury.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
szcze01 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: darlowo
Wysłany: 11 Lis 2008, 22:59   

wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2008, 23:21   

szcze01 napisał/a:
jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??
?Hę?

Chłodnicy zasłaniać sensu nie ma, bo i tak w niej nie płynie płyn na zimnym silniku. Kup sobie termostat w kształcie do fiesty, ale o wyższej temperaturze otwarcia, np. 102st zamiast 91st (czy ile tam powinno być)...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 11 Lis 2008, 23:27   

Czy mógłbym się dowiedzieć konkretnie, która część jest nazywana "odmą"? Kilka razy już rzuciło mi się to w oczy, ale nie jestem pewien czy dobrze to kojarzę... <???>

EDIT:// Wybaczcie mi OT :ups:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2008, 00:17   

Odma najczęściej łączy dół silnika (to co pod tłokami, miskę olejową itp) z układem dolotowym - tłoki nie gwarantują 100% szczelności pomimo pierścieni u cześć spalin się tam przedostaje, również znajdują się tam pary gorącego oleju (to co mieszane z wilgocią z powietrza tworzy majonez) - przez odmę silnik zasysa to wszystko i przepala.

Pod deklem zaworowym jest podobna sytuacja - nieszczelne zawory, uszczelniacze itp - silnik zasysa to tak samo...

Każdy silnik ma nieco inaczej stare silniki 1,1 w Mk1/2 mają w korku wlewu oleju zawory - idą aż 3 węże i w skrzyni korbowej jest utrzymywane większe ciśnienie niż pod deklem zaworów gdzie wręcz jest podciśnienie w czasie pracy, w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Sty 2009, 00:24   

sorki za archeologię, ale na tym chyba polega używanie szukajki ;-))

JoeMix napisał/a:
w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle...

i jest to wąż idący od korka w poziomą odnogę trójnika w patelni?

i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej...

pytam, bo od dłuższego czasu próbuję zwalczyć pocenie się dolotu, pochodzące nie-wiadomo-skąd (już kiedyś o tym pisałem - o TUTAJ...) jak tylko zrobi się ciepło, mam zamiar wszystkie te węże wybebeszyć i spróbować przetkać :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lut 2009, 10:16   

bidżej86 napisał/a:
i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej...
Obcykaj foto jak możesz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lut 2009, 14:49   

fotki z telefonu na szybko:

chodzi o ten wężyk:


drugi wężyk z niebieskiego trójnika idzie do małej puszki na ścianie grodziowej (zawór odprowadzenia par?):


a tak wygląda dolot z zewnątrz:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Lut 2009, 10:53   

szcze01 napisał/a:
wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??


Ja robie 5 km w jedna i w drugą dziennie, najmniej. Mam troche majonezu, ale wskazówka idzie na 3/4 pola i opada do połowy..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
cinek2439 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Lubięcin
Wysłany: 30 Lis 2009, 22:33   

tez mam majonez pod pokrywa zaworow o w wezyku idacym od korka wlewu oleju do obudowy filtra powietrza , a mam pytanie ile 1.1 moze brac oleju bo ja w wakacje zmienialem olej mialem max i jakos poltora miesiaca temu dolewalem a juz mam mniej niz minimum:/ oleju chyba niebierze bo niekopci na jakis niebieski kolor czy cos normalnie odpala i zle niejezdzi wiec nieciagnie chyba przez pierscienie moze gdzies przez zawory???
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2009, 07:15   

Ile 1,1 może brać oleju? A Tyle ile będziesz mu dolewał, nie ma granicy maxymalnej :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cinek2439 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Lubięcin
Wysłany: 1 Gru 2009, 15:58   

ale tak serio to normalne ze oleju ubywa w ciagu 2 miesiecy???czy moze brac olej gdzies przez zawory, uszczelniacze ???
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2009, 16:12   

Może,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.