Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Komputer: Reset kompa a spalanie - co za fus to wymyślił... |
Autor |
Wiadomość |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22 Gru 2005, 17:02
|
|
|
No w dieslu to nawet schizofrenik nic by nie zresetował |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
Frycek [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Gru 2005, 00:54
|
|
|
Ok,przeczytalem to wszystko i postawnowilem zresetowac kompa
Odlaczylem akusia....i teraz pytanie ,jak dlugo musi byc odlaczony aby sie komp zresetowal ??
Czy jesli od teraz czyli od 1 w nocy do 6 rano bedzie odlaczony to nic sie nie stanie?
czyli rozumie ze pozniej ma sobie pochodzic 3 minutki na wolnych i pozniej mu tak z buta dac??
[ Dodano: Pią Gru 23, 2005 11:58 ]
NO i podlaczylem akusia,
wlaczylem autko ,poczekalem 3 minutki i w droge....
glownie jechalem autostrada w okolicy 90/100km przez jakies 10 kilometrow ,pozniej miasto i troche stawalem...
CO zaobserwowalem...jak wrzucam na luz to mam strasznie wysokie obroty :( dopiero po kilku sekundach jak stoje to wraca do normy......
Wiec chyba czeka mnie restart komputerka :(
Mysle ze komputer zapamietal obroty z ssania - w sumie bylo chlodno rano i sie troche nagrzewal....:(
Jakie jest wasze zdanie ? |
|
|
|
 |
zokko

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 33 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: 6 Lip 2006, 15:25
|
|
|
ja przed chwilą, jak jechałem z pracy na obiad, zrobiłem resecik i efekty dało się czuć już po półtora kilometra jazdy tyle, że tym razem, dla odmiany, jechałem średnio-agresywnie, można powiedzieć, że prawie przepisowo ;-) napisze niebawem jak to wygląda dokładnie :]
pozdro |
_________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (; |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 18:16
|
|
|
Czy w fieście 1.3; 92 rok benzyna też posiadam komputer??
Czy to poprawia dynamikę czy oszczędność?? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 19:37
|
|
|
Taż masz komputer Reset robi się przeważnie po wymianie uszkodzonego czujnika,krokowca itp... |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
soldu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 42 Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 15 Skąd: blaszka
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 15:55 Frycek..
|
|
|
u mnie bylo to samo, tez trzymal wysokie obroty po resecie i opadaly po kilku sekundach. Ja po resecie robilem ze 20 km i to nie pomagalo, odziwo pomoglo po ktoryms postoju (2 lub 3cim) bez gaszenia silnika. Stanolem dalem kilka razy gazu i 2 razy obroty sie zawiesily a za 3 cim juz opadly normalnie
Ostatnio jak robilem reset to na wolnych obrotach dluzej auto chodzilo az sie zagrzalo powiedzmy i juz tak nie robil..ale nie martw sie powinno mu to przejsc samo przynajmniej u mnie tak bylo a resetow robilem juz kilkanascie |
_________________ sold |
|
|
|
 |
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 19:32 reset kompa...
|
|
|
Czy kiedy odpalamy silnik po rozłączeniu i podłączeniu akumulatora, to gdy silnik jest zimny i kręci te wyznaczone kilka minut bez gazowania, to nie jest tak, że komputer zapamiętuje to, że mieszanka jest wzbogacona na początku pracy silnika, co mogłoby przekładać się dalej na zwiększone zużycie? Pomyślałem, że może powinno się rozłączyć akumulator, gdy silnik jest rozgrzany, np po jeździe "z różnymi zjawiskami" i po upływie kilkunastu minut na odczekanie i podłączeniu aku - dać silnikowi i komputerowi popracować, ale już bez fazy dochodzenia silnika do temperatury...? :yyy: |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 21:34
|
|
|
freeman, Dzięki za kierunek. Czyli dobrze mi się wydawało, że reset poprawnie wyjdzie, gdy silnik nagrzany. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 15:37
|
|
|
qarwa co temat to inne pomysły na ten reset :yyy:
to jak w końcu ma wyglądać sama procedura RESETOWANIA pamięci komputera?
do tej pory odłączałem aku na noc - tyle że wtedy odpada możliwość samoadaptacji nagrzanego silnika
a wyciąganie bezpieczników na pracującym silniku nie wydaje mi się najlepszym pomysłem... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
dida

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Imię: dawid
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 16:12
|
|
|
bez sensu!jest tu tyle propozycji resetu kompa ze niewiadomo którą wybrać,
w mojej fiescie mk4 już nieraz był odłączany aku do ładowania.i silniczek krokowy też był wymieniany..a w tedy nic nawet niewiedziałem o resecie!!wiec nawet niezwracałem uwagi co robie po takzwanym resecie(nieswiadomym)
rezultat:
pali mi na trasie 5,5 w miescie niewiem...ale napewno nie 10l
wiec poco zamartwiać sie ..jak zrobic reset
co do bespieczników:to niewydaje mi sie zeby po np.spaleniu resetował sie komp...bo zwykly użytkownik niewiedziałby co jest grane.. |
_________________ WIDZIAŁEŚ KIEDYŚ FIESTE Z DRZEWA? NIE? TO WYJDZ NA DRZEWO I POPATRZ NA NIĄ... |
|
|
|
 |
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 16:37
|
|
|
bidżej86, bidżej86 napisał/a: | do tej pory odłączałem aku na noc - tyle że wtedy odpada możliwość samoadaptacji nagrzanego silnika | No to nagrzewasz silnik, żeby nagrzać, odłączasz klemę na kilkanaście minut i wykonujesz reset na nagrzanym silniku...troszkę benki wypali się bez pokrycia w km. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 16:49
|
|
|
kandyk, w moim przypadku zostawianie na noc to sposób na skasowanie pamięci. słyszałem jeszcze o zdjęciu klem i zwarciu kabla "+" z "-" na 1s, a teraz jeszcze o wyciąganiu bezpieczników na pracującym silniku...
ostatnio robiłem samoadaptację w taki sposób, że zostawiłem na biegu jałowym do otwarcia termostatu - spalanie w mieście (zimą) spadło z 9,5 do 8,5l/100, w trasie wzrosło z 5,5 do 6
bądź tu mądry i pisz wiersze... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
awa

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 36 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 18:55
|
|
|
Ja, pierwszy swój reset zrobiłem na nagrzanym silniku i efekt był taki, że po tym resecie jak jechałem było dynamiczniej i raczej ok. Ale następnego dnia jak go z rana odpaliłem to chodził na za niskich obrotach, przy ruszaniu na światłach musiałem dać dużo gazu bo inaczej by zgasł. Nie wiem jak zachowywał by się na nagrzanym silniku bo jechałem krótki odcinek. Ale nawet na niedogrzanym silniku nie puszczał w ogóle dymu z rury.
Ale mimo wszystko pomyślałem że jest nie za ciekawie. Zrobiłem reset na zimnym silniku obroty są w normie, tyle że trochę dymi na luzie z rury nawet na nagrzanym dobrze silniku, przy resecie na ciepłym tego nie było. Ale myślę, że jest lepiej, dymić trochę musi chyba nawet jak jest nagrzany :/ A z obrotami i dynamiką jest OK. Jak ze spalaniem to się okaże jak wypale jeszcze z jeden bak. |
_________________  |
|
|
|
 |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 22:00
|
|
|
a czy to dotyczy fiesty mk3 z 91 rocznika na monowtrysku? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 22:09
|
|
|
Carnival TDi, tak
[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 20:40 ]
to jak, wie ktoś na 100% jaka jest poprawna i szybka procedura resetu? bo chętnie bym pokombinował z samoadaptacją na ciepłym silniku |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
awa

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 36 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:17
|
|
|
Ok więc apropo samoadaptacji na zimnym silniku. 10min się rozgrzewał na postoju, później trochę ostrzejsza jazda niż zwykle i efekt jaki? Pali nadal 10l a V-max wynosi 110 gdzie wcześniej było lekko ponad 140. Chyba znowu spróbuje na ciepłym ale tym razem bez ostrej jazdy... |
_________________  |
|
|
|
 |
karol1988st [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2009, 00:12
|
|
|
ja zrobilem reset na zimnym silniku przez wyjmowanie bezpieczników na odpalonym silniku i efekt był taki że nie spadały obroty przejechałem około 13-15km i n\bez zmian, jutro próbuję na rozgrzanym silniku i ze zdjęciem klem zobaczymy czy pomoże |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 2 Kwi 2009, 15:33
|
|
|
To z instrukcji jaką mam. |
|
|
|
 |
|