[MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI |
Autor |
Wiadomość |
scorpion1979
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 45 Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 17 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 18:14 [MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie opisze problem jaki powstał w mojej fiescie mk3 chodzi o hamulce a wiec sytuacja wygląda tak po dłuższej postoju auta jadąc pierwsze wcisnięcie hamulca i pedał sztywny dopiero po drugim mocniejszym wciśnięciu pedał jest normalny i hamuje samochód rewelacyjnie ale zauważyłem ostatnio że przy postoju na światłach , w korkach jakby trzymały mnie deklikatnie hamulce i wtedy wciskam dwa razy mocno hamulec i hamulce puszczaja i tak sie dzieje przy prawie każdym zatrzymaniu pojazdu. Jakby trzymał mnie hamulec bardzo dobrze to odczuwa sie podczas stania pojazdu na górce , podjezdzam zatrzymuje auto puszczam hamulec a auto stoji nie stacza sie z gorki , dopiero jak wcisne dwa razy mocno hamulec to puszcza wtedy. Tak podejrzewam ze jest to pompa ale pewnosci nie mam
może maccie jakieś pomysły na to
dzieki bardzo pozdrawiam |
_________________ MB |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 19:08
|
|
|
raczej uszkodziło się serwo . Ale trzeba przegląd zrobić i zaciskom i wężom elastycznym . |
|
|
|
 |
scorpion1979
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 45 Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 17 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 21:26
|
|
|
no właśnie zastanawiałem się nad wymianą pompy z serwem , jakiś czas temu pewien "fachowiec" powiedział że to pompa blokuje ale ja nie jestem pewny tego mechanika dlatego mam z tym problem i wstrzymuje sie narazie z naprawą bo nie wiem co naprawiać
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 13:22 ]
a jest jakis sposób żeby sprawdzić czy padło serwo |
_________________ MB |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 16:23
|
|
|
odłącz podciśnienie od serwa i zobacz czy wtedy będzie hamować . ale wtedy będzie trzeba wciskać mocniej pedał hamulca . |
|
|
|
 |
scorpion1979
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 45 Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 17 Skąd: poznan
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 20:32
|
|
|
wczoraj po licznych opiniach na forum przeczysciłem zaworek od serwa i po odłaczeniu wężyka sprawdziłem jaki jest pedał hamulca no i okazało sie że był sztywny że nie szło go nawet wcisnąć. więc nie wiem czy serwo jest dobre i tak ma być czy serwo padło , dodam jeszcze że po przeczyszczeniu zaworka jakby hamulec puścił , ale też nie do końca niby mniej trzyma ale jeszcze trzyma wiec nie wiem czy wymienić pompe z serwem czy raczej szukać przyczyny w innym miejscu tzn. przewody , szczęki
a jeszcze jedno przy wczorajszym grzebaniu przy aucie zauważyłem ,że moja pompa ma przy dwóch wyjściach na przewody hamulcowe jakieś reduktory , czy jest to reduktor siły hamowania i czy da sie to przełożyc do pompy która tego nie ma |
_________________ MB |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 22:12
|
|
|
diodalodz napisał/a: | trzeba przegląd zrobić wężom elastycznym | koszt ok 20 zł sztuka, a jaka frajda jak auto hamuje |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 01:04
|
|
|
hehe szynszyl tym systemem w 10 letnim aucie można zmienić wszystko Trzeba znaleźć przyczynę i sprawdzić jak wyglądają przewody . Jak auto przekroczy 25 lat to można zmieniać jak leci bo po tylu latach elementów dobrych jest mniej niż złych |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 09:12
|
|
|
miałem 18 letnią fieste i w tym czasie poleciały dwa razy przewody elastyczne, przy zachowaniu 3 letniego okresu zmiany płynu hamulcowego i przewody ze średniej półki.
zaś serwo pada albo na malej membranie jak pamietam i świszczy, albo na dużej i nie słychać - zaś pedał twardy (może na odwrót) |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
qrdesz87
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37 Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 71 Skąd: sanok
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 02:11
|
|
|
to ja mam inny problem z hamulcami
po odpowietrzeniu na zgaszonym aaucie pedał jest wysoki i twardy i nie spada.
na zapalonym pedał wpada w podloge jak sie go wciska.
Ktorys przewod hamulcowy? wymieniałem jeden ostatnio, i w sumie nie wiem czy hamulce tez tak chodzil pzred ta wymiana.
serwo i pompe przekladalem na probe (ewentualnie jesli to serwo jest powodem, to znaczyloby ze mam 2 sztuki tak samo padniete). |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 10:42
|
|
|
ani serwo ani pompa . uszkodzenie jest gdzieś dalej i zacząć trzeba od przewodów elastycznch . |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 13:47
|
|
|
posprawdzaj takie elementy jak:
1)tłoczki zacisków czy chodzą i nie mają zabrudzeń lub uszkodzeń
2)możesz poodkręcać przewody przy zaciskach i spuścić płyn cały a potem nowego nalać może masz gdzieś jakiś zator
3)sprawdż działanie tylnych szczęk bo tam przeważnie się robi syf i działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 09:52
|
|
|
marian napisał/a: | działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija | to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce . |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 10:54
|
|
|
diodalodz napisał/a: | marian napisał/a:
działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce . | tak masz racje tylko że w tym przypadku chodziło mi oto że powinna chodzić lekko aby było sprawne |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
another1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 08:37
|
|
|
ja znów mam podobny problem, tyle że przedni lewy hamulec, a raczej zacisk nie odbija czy coś i strasznie sie tarcze razem z felgami grzeją,chce wymienic klocki ale nie wiem jak usprawnic szczęki;/ sommeone help me? jakiś maly instruktaż od wczoraj mam prawko i auto. |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 09:43
|
|
|
tłoczek nie cofa - sprawdź go |
|
|
|
 |
|