Przesunięty przez: szynszyl 17 Lip 2014, 08:11 |
Silnik : Czujnik położenia przepustnicy CPP budowa naprawa |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 4 Sty 2005, 23:55
|
|
|
Podobnie myślimy tylko brakuje nam spotkania w realu abyśmy się rozumieli bez słów - zaoszczędzi nam to nerwów i klawiatur |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2005, 08:15
|
|
|
Witam...
Spoko, Żółwik, dyskusja dość ostra, ale nie ma się co denerwować. Zawsze stakiej dyskusji mozna coś pozytywnego wynieść. A chętnie bym sie potkał, tylko dzieli nas jakieś 300km
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2005, 13:11
|
|
|
raczek26 napisał/a: | Ja nie wiem czy jakaś firma nie robi podróbek - ja wiem ze w mojej małej miejscowości (2 poważne sklepy motoryzacyjne i kilka małych tylko z z jakimiś płynami ) nie można tego dostać...
A co do wnętrza tego potencjometru to jest najprostrzy liniowy potencjometr, dokładnie patrzyłem i jest tylko wzbogacony o rezystor.
Bede próbował ukończyć, narazie w Płońsku nie moge kupić potencjometru wiec odezwe się później.... |
Jak będziesz dobierał to ważna jest jeszcze moc opornika prawda Dioda ? |
|
|
|
 |
fido2001 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2005, 21:45
|
|
|
a ja chetnie bym sie sam podjal naprawic to biedactwo, powiedzcie mi czy ciezko sie to wyciaga, czy sa jakies szczeguly, czy najzwyklej w swiecie odkreca sie to ?? Nie chcial bym czegos urwac... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sty 2005, 21:52
|
|
|
myśle ze moc nie ma tu duzego wpływu bo to steruje sygnałem . Trudniejsze jest dobranie potencjometru o podobnych parametrach aby kat przesunięcia dawał podobny opór . Ważne jest to aby długość scieżki była zbliżona do orginału.
Pozdro
a co do przerubek to zazwyczaj po paru latach sie rozsypuja . |
|
|
|
 |
fido2001 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2005, 19:58
|
|
|
fido2001 napisał/a: | a ja chetnie bym sie sam podjal naprawic to biedactwo, powiedzcie mi czy ciezko sie to wyciaga, czy sa jakies szczeguly, czy najzwyklej w swiecie odkreca sie to ?? Nie chcial bym czegos urwac... |
nie jest az tak tragicznie
w mojej 1.4 zdejmuje sie obudowe filtra (3 śruby + wyczepienie rzeczy ktore przeszkadzaja) i juz widzisz czerwony trojkacik - najlatwiej chyba odkrecic go razem z jarzmem metalowym albo samodzielnie (jest bodajze na dwoch srubach) -przy skladaniu uwazaj aby bolec od przepustnicy wszedl pod jezyczek potencjometru (nooo - aby dzialal przy dodawaniu gazu ) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sty 2005, 20:06
|
|
|
fido2001 napisał/a: | a ja chetnie bym sie sam podjal naprawic to biedactwo... |
Sugerujesz że jeśli scieżka po której ślizga się końcówka ma opór powiedzmy 564 omy, i na skutek tarcia się zniszczyła, Ty weźmiesz i napryskasz na nią nową warste grafitu, która będzie miała opór równy 564 omy? Jak chcesz tego dokonać? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 8 Sty 2005, 21:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Sugerujesz że jeśli scieżka po której ślizga się końcówka ma opór powiedzmy 564 omy....... |
No dobra Joe, a czy myślisz że jeśli weźmiemy z półki z magazynu centralnego Forda na Europę kilka takich fabrycznie nowych potencjometrów(oczywiście tego samego typu i z tej samej serii produkcji), to każdy z nich będzie miał rezystancję np. 564 omy?
Czy jak kupujesz w sklepie elektronicznym 100 szt. rezystorów np. 47 kiloomów, to czy każdy z nich ma tyle nominalnie??
Czasem multimetr pokaże 46 500 Omów, a czasem 47 328 Omów. Czy to będzie podstawa do reklamacji rezystora??
Istnieje jeszcze coś takiego jak tolerancja wyrażana w %, zazwyczaj -+5%. Jeśli mieści się w tolerancji to jest spoko.
Podejrzewam że komp Fiesty jest raczej nieuczulony na rezystancję samego (oczywiście w rozsądnych granicach) potencjometru przepustnicy. Taki potencjometr pracuje w tym wypadku jako klasyczny dzielnik napięcia. Tutaj jest istotna liniowość potencjometru (napięcie ze ślizgacza) po tym parametrze komp wie jak uchylona jest przepustnica.
Pozdrawiam Wszystkich. |
_________________ Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Sty 2005, 21:21
|
|
|
nie mam problemów z tym ustrojstwem, ale tak sobie kliknąłem i:
http://obd2.boo.pl/module...e=article&sid=8
czasem mam jakieś przemyślenia i wysyłam meile. bardzo często dostaje odpowiedzi. może wystarczy zapytać co i jak u tych co się tym zajmują?
p.s. mi się nie chce :wink: |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sty 2005, 22:17
|
|
|
Oki, przyjmijmy ze wartośc całej ścieżki to 100... przyjmijmy nawet maksymalną tolerancję czyli 20%... to zbierając 500 takich czujników, bedziesz mił najmniejszy 80... największy 120... spory rozrzut... przyjmijmy ze uda Ci się napylić scieszkę o oporności mieszcącej się w granicach błedu... Mnie chodzi o coś innego dokłądnie, czy powiecmy na położeniu 30 stopni, na czujniku oryginalnym bedzie 30... a po naprawie nie bedzie raptem 45... zeby poprostu komputer po naprawi nie myślał że przepustnica jest uchylona więcej/mniej - do stanu fabrycznego... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 00:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ... Mnie chodzi o coś innego dokłądnie, czy powiecmy na położeniu 30 stopni, na czujniku oryginalnym bedzie 30... a po naprawie nie bedzie raptem 45... zeby poprostu komputer po naprawi nie myślał że przepustnica jest uchylona więcej/mniej - do stanu fabrycznego... |
Zgadzadzam się z Tobą Joe, masz rację. Zawsze można taki potencjometr przed zapięciem do auta sprawdzić multimetrem, polecałbym tutaj raczej analogowy ze wskazówką a nie cyfrowy. W tym momencie wyjdzie jakość wykonania naszej naprawy. Prawda? Jeśli podczas płynnego obracania suwaka potencjometru wskazówka porusza się chaotycznie, no to trudno - naprawa nie udała się. Skazani jesteśmy zasilić konto bankowe lokalnego dealera pojazdów marki Ford (no bo od FSO 1500 chyba się nie nada :wink: ), a to kosztuje ok. 500 PLN. Mnie to się wydaje trochę więcej niż trochę - za drogo. Jest jeszcze drugie wyjście, udać się na szrot. Tylko kto da gwarancję że przyniesiony ze szrotu potencjometr jest w lepszym stanie, niż ten który aktualnie posiadamy. Można też próbować pobawić się w naprawę, regenerację takiego potencjometru. To jest najtańsze rozwiązanie i może najbardziej zawodne, ale tutaj można dyskutować, bo jeśli robi się to dla siebie, to inaczej do tematu podchodzi się. Nie jestem zwolennikiem "rzeźbiena w gównie", ale ceny cześci zamiennych poniekąd zmuszają mnie do tego. Padł mi kiedyś elektrozawór sterujący ogrzewaniem wnętrza auta. Cewka elektrozaworu - sprawna, elektronika sterująca zaworem - sprawna, a w aucie dalej zimno. Nic nie wieje ciepłym powietrzem. Rozbieram zawór, niby wszystko w porządku. Okazało się że uszczelka spuchła i domknęła zawór na nagrzewnicę. Owszem już byłem u Forda i już chciałem kupić nowy- zaśpiewali 270 PLN. Wstrzymałem się, myślę jeszcze zdążę ich nakarmić moją skromną kasą, może da się jeszcze coś zrobić. I dało się, wyciąłem uszczelkę naokoło osi, skręciłem i zawór śmiga do tej pory. Oczywiście grzanie w środku jak w saunie, no i nie cieknie. A 270 PLN zostało w kieszeni. Inna sprawa była z silniczkiem krokowym, podczas wysprzęglenia obroty nie spadały, wręcz lekko rosły, następnie bardzo wolno opadały praktycznie do zera. No cóż, czyszczenie silniczka krokowego może pomoże. Po umyciu efekt jeszcze gorszy. Wolne obroty w okolicach 3 000 - 4 000 obr/min. Ło Matko! Teraz to już trzeba nowy silnik krokowy na bank, bo ten stary to już jest zje....bany. Nowy, prosze bardzo :zdziwko: u dealera ok. 450 PLN. No to jak ten stary jest zwalony to zobaczę co jest w środku. Delikatnie rozebrałem na części pierwsze i widzę że tu nic nie mogło się się zwalić. No ryzyk - fizyk, umyję to w acetonie złożę i zobaczę. Silniczek działa bez zarzutu No, w zasadzie to tak ma być. Stary chodzi, nie krzaczy się, więc niech tak zostanie. Nie czarujmy się, ilu jest na forum dyrektorów, prezesów, maklerów i innych przedstawicieli jakiejś elity finansowej, która z wymianą głupiej żarówki jedzie do Autoryzowanej Stacji Obsługi? To forum powstało m.in. po to by pomagać sobie w takich sytuacjach. Dlatego więc chwalę postawę Raczka26 za to że próbuje zregenerować ten potencjometr, nic na tym nie traci poza własnym czasem i znikomymi kosztami finansowymi w stosunku do ceny nowej części. Proszę nie zrozumcie mnie źle, gdyby ta część kosztowała 20 - 50 PLN, zgoda nie opłaca się jej nawet otwierać... No ale przy tych cenach.... Wszystkie chwyty dozwolone.
Pozdrawiam. |
_________________ Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 01:08
|
|
|
sprawdzcie czy nie ma podobnych potencjometrów w innych autach fiatach itp . jeśli beda miały miejsza rezystancję to przeciez mozna opornik dowalić na wejściu i cześć .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 08:25
|
|
|
A ja mam ptent na WIECZNY czujnik położenia przepustnicy... szczegóły wkrótce! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 10:03
|
|
|
Czyżby wieczny czujnik to brak czujnika Joe dawaj ten pomysł a ludzie chyba Cię ozłocą
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 10:08
|
|
|
Joe juz zamiescil ogloszenie Bedzie naprawial |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 10:57
|
|
|
Informacji nie dam... bo pamiętam jak ktoś przygotował białe tarcze... i teraz kilku debili handluje tym na alegro... mówiąc krótko zrobili nas w ^%#&!@ i sie bogacą naszym kosztem, a na dodatek twierdzą że to ich pomysła... tak więc cierpliwości...
Owszem, potrzebny mi czujnik (narazie zepsuty) bo nigdy tego w ręku nie miałęm... Może ktoś zaryzykuje i mi "pożyczy" swój stary zepsuty czujnik... jak sprawa wypali oddam sprawny ...jak już dostane jakiś szmelc, to se to oblukam, a potem bedzie mi potrzebny ktoś z Frakcji łódzkiej... bo bede potrzebował dobry czujnik...
1. Jak te czujniki się mają w kolejnych modealch silniklów? aut, rocznikowo itp? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
soltys

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 22 Wrz 2004 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2005, 15:10
|
|
|
orientuje sie moze ktos jaka numeracje stykow czujnika jest w xr2i bo znalazlem w ksiazce ze na kazdym styku powinna byc inna opornosc i moze wie ktos jakie sa dopuszczalne granice opornosci bo sprawdzam juz trzeci czujnik i zaden nie mial podobnych paramatrow do tych co sa w ksiazce |
|
|
|
 |
fido2001 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2005, 21:05
|
|
|
na dniach dostane nowy potencjometr, zastanawiam sie czy przezornie nie okleic rowno i ladnie kabli dodatkowo izolacja, co o tym myslicie ?? |
|
|
|
 |
raczek26 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sty 2005, 18:10
|
|
|
fido2001 jakbyś mógł jak dostaniesz, pomierzyć wartości między wszystkimi kabelkami (w pozycji "0" "1/2" i "Full") byłbym bardzo wdzięczny.
najlepiej pisać cyfry, np. w/g wtyczki
Jak sie patrzy na wtyczke od strony dziobków.
najbardziej zależy mi na wartościach 1-2 i 1-3 (ale fajnie by bylo rownierz 2-3) w położeniach j/w.
Z GÓRY DZIĘKI!! |
|
|
|
 |
|