[MK3] Silnik krokowy - potrzebuję informacji... |
Autor |
Wiadomość |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 14 Kwi 2008, 11:58 [MK3] Silnik krokowy - potrzebuję informacji...
|
|
|
Mam mały problem.. Otóż od jakiegoś czasu mam problem z wieszającymi się obrotami. Podczas jazdy (najlepiej odczuwane po wbiciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz) obroty podchodzą do ok. 2200 i po paru sekundach spadają na 1400 (i tak już zostaje - nie spadają do standartowych ok. 900). Kalsyka w czystej formie.. Normalnie fiestowski John Wayne..
CPP zostało wymienione na nówkę, więc jak mniemam głównym podejrzanym został odosobniony silniczk krokowy. I tutaj mam problem. Otóż mam u siebie 2 silniczki krokowe, i na obu mam takie same objawy (Obroty szalejące jak cykl miesiączkowy 19 letniej Bługarki) Po diagnostyce wyszedł mi błąd "stycznik regulacji obrotów biegu jałowego" czy jakoś tak - czyli stycznik wewnątrz krokowca. Za pomocą znajdującej się w styczniku śrubki regulacyjnej udało mi się go prawidlowo ustawić i już teoretycznie działa (testowałem go puszczając obwód z diodą przez stycznik - ruszając przepustnicą dioda gasła w momencie dotknięcia "bolca" silniczka krokowego. Przypuszczam więc, że stycznik pracuje poprawnie gdyż przerywa obwód w odpowiednim momencie. Przyszła kolej na reset komputera. Niestety po przeprowadzeniu adaptacji obroty nadal stoją na 1400 i wieszają się na 2200... Czyli dupa zbita. I tutaj moje pytanie:
Dokąd dochodzą przewody od krokowca? Tzn. od wtyczki do której wpinamy silniczek krokowy do ... ? Mam wrażenie że mogę mieć gdzieś strzelony przewód i chciałbym to sprawdzić tylko nie wiem gdzie mam się wpiąć..
I jeszcze jedno pytanie - czy uszkodzona sonda może mieć taki wpływ na obroty? Chwilowo nie mam miernika więc nie mam jak jej zmierzyć.. Co prawda nie wali mi błędem na diagnostyce, ale mam pewne podstawy podejrzewać ją o bunt.. Może powodować stałe zwiększenie obrotów na 1400obr/min ?
Z góry dzięki za odpowiedź na temat oklepany niczym tyłek kelnerki w barze ze striptisem... |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 16 Sty 2009, 12:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 14 Kwi 2008, 20:17
|
|
|
zostal ci jeszcze VSS
a z krokowego to na niby "komp" sygnał leci |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
mimiczek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Focus
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 22:28
|
|
|
no i jak Tommy rozwiazales swoj problem?? ja mam tak samo |
_________________ Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 300 |
|
|
|
 |
soldu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 42 Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 15 Skąd: blaszka
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 13:22 ja mam podobny problem
|
|
|
u mnie tez wyskakuje blad 48, stycznik regulacji obrotow. Sprawdzilem juz chyba wszystko, dwa przewody to zasilanie na silniczek bialo czerwony i bialo czarny, brazowy to masa a brazowo zolty to sygnal na komputer. U mnie te wszystkie przewody do wtyczki komputera nie sa przerwane sprawdzalem miernikiem. jedynie masa jest do budy zrobiona ale tak tez jest w schemacie czyli prawidlowo. Stycznik w krokowcu dziala poprawnie, zamyka i otwiera obwod. Wiec co jest nie tak? wykombinowalem nawet inny komputer i jak sie okazalo wyskakuje mu ten sam blad, wiec chyba komputer nie jest tutaj winowajca. Czy ktos moze mi jeszcze cos poradzic ?
A co do twoich podwyzszonych obrotow to sprawdz VSS albo uklad dolotowy, moze gdzies falszywe powietrze lapie i obroty masz podwyzszone. U mnie kiedys tak bylo i winowajca okazalo sie serwo bo dziurka byla na szpilce.
Wracajac do tematu mam pytanie, czy nozka od CPP powinna delikatnie sie pierac o przepustnice czy moze byc lekko naciagnieta ? bo juz nawet mysle ze to moze sprawiac problem, kiedy komputer wie ze przepustnica jest minimalnie otwarta (dzieki CPP) to nie moze byc przeciez zamknieta (kiedy jednak jest zamknieta). Co o tym myslicie ? bo juz innych wyjsc nie widze.
Prosze o wypowiedz znawcow |
_________________ sold |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 13:28
|
|
|
u mnie po zmianie cpp na nowy wszycho działa. Ale wywale jeden błąd, nie pamiętam kodu. Elektryk mówił, że impuls/sygnał z kompa idący do cpp jest za słaby. Wszystko działa jak dawniej, a z nowym cpp jakby lepiej reaguje na wciśnięcie gazu, nie ma zawiech. |
|
|
|
 |
soldu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 42 Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 15 Skąd: blaszka
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 14:19
|
|
|
znalazlem jeszcze taka informacje w ksiazce na koncu Zmiany 90-93
z tym ze ja u siebie mam EDIS4 a nie TFI
i juz niewiem nawet jak to interpretowac stycznik czy modul ? |
_________________ sold |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.