[MK3] ciśnienie oleju - kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 22:43 [MK3] ciśnienie oleju - kontrolka
|
|
|
wczoraj bylem autem we wrocku na sylwestra, na odcinku ok 40 km autostrady postanowilem sprawdzic sobie ile pojedzie ta padaka. lecialem przez chwile licznikowe 170 ale przez wiekszosc czasu 140-150.
zjechalem z autostrady, zatrzymalem sie na stopie i widze ze zapalila sie kontrolka oleju, a wlasciwie zaczela mrugac. ale tylko przy obrotach ok 900-1000, minimalnie wyzsze i kontrolka gasła.
zatrzymalem sie, sprawdzielem poziom oleju, bylo prawie max ale troche jeszcze dolalem. ruszylem, i od tego czasu zapalila sie moze ze 2 razy na chwilke i od tamtej pory do teraz juz ani razu.
dzisiaj wrocilem i wszystko bylo ok. silnik chodzi idealnie, nie ma tez zadnych niepokojacych odglosow (chociaz klekot i tak wszystko zaglusza )
pytanie - czy moglo sie cos zdupczyc, czy to moze czujnik nawala ? tak czy inaczej mam juz nowy wiec niedlugo go zmienie.
aha - olej to castrol gtx 15w40 |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 22:56
|
|
|
mogłeś dojechać panewki a równie dobrze mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie . |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 23:00
|
|
|
moze faktycznie to wina oleju, w sumie te objawy byly tylko przez 10 minut po zjechaniu z autostrady, potem spokoj.
myslalem jeszcze o pasku alternatora, ze moze ma slaby naciag ale wtedy takie objawy byly by chyba czestsze... poza tym wydaje sie ze jest ok. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 02:26
|
|
|
madek napisał/a: | myslalem jeszcze o pasku alternatora |
nie widzę związku . wtedy paliła by się kontrolka od ładowania a nie od oleju . pewno fruwasz na mineralnym oleju a on po przekroczeniu pewnych barier temperatury robi się bardzo płynny . |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:07
|
|
|
diodalodz napisał/a: | mogłeś dojechać panewki a równie dobrze mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie . | Pognał auto po autostradzie i jesli mu nie wywiało oleju to raczej to drugie, więc bez większego stresu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:52
|
|
|
dlatego te kosiarki nie nadają się do takiego fruwania ;] |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 17:56
|
|
|
A ja mam podobnie ale po ruszeniu czasami przez ok 5m jazdy pali sie kontrolka oleju. Co to może być?. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 18:37
|
|
|
pablon, Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli czujnik jest dobry to niestety masz juz pewnie silnik do remontu :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:18
|
|
|
dzisiaj troche pojedzilem i wszystko jest w porzadku, kontrolka sie nie zapala
diodalodz napisał/a: | nie widzę związku . wtedy paliła by się kontrolka od ładowania a nie od oleju |
ale pompa jest na jednym pasku, wiec mialem podejrzenia. ale pasek sie nie slizga i naciag tez jest ok.
diodalodz napisał/a: | pewno fruwasz na mineralnym oleju |
jak juz pisalem, castrol gtx 15w40 wiec to pewnie to
Marcinowaty napisał/a: | Kiedy wymieniałeś olej? |
na poczatku 2008, ale przebiegów duzych nie robie. no i dolewka byla bo troche przez uszczelniacze spierdziela
Cytat: | Moja przy 140 miała dość, to ładnie jej dałeś.. |
moze i by wiecej sie udalo, ale szkoda mi sie tego silnika zrobilo a tak to jest w dobrym stanie, no i odetkany, bo wydech praktycznie przelotowy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:44
|
|
|
madek, pompa na pasku? chyba wody, alternator a 3 kółko to wał korbowy, pompa oleju jest napędzana od wału ale zębatką wewnątrz silnika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 21:36
|
|
|
sorry, popierdzieliło mi sie
tak czy inaczej temat uwazam za zamkniety, rozwiazanie jest na 99% tutaj:
diodalodz napisał/a: | mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie . |
dzieki za pomoc! |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 03:34
|
|
|
precyzując to pompa napędzana jest z wałka rozrządu a wałek rozrządu po przez łańcuch rozrządu z wału korbowego . Hm a nie widziałeś zalecenia zeby zmieniać olej co 10 tyś lub 12 miesięcy ?? |
|
|
|
 |
|