Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] dziwny problem z kontrolką od ładowania akumulatora
Autor Wiadomość
miki1405 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Puck
Wysłany: 31 Gru 2008, 10:22   [MK3] dziwny problem z kontrolką od ładowania akumulatora

Witam!!Zwracam się z pewnym problemem,od razu zaznaczam,że starałem się szukać rozwiązania w istniejących tematach,ale nic się niestety nie pokrywało z moim:(Otóż od wczoraj cały czas po odpaleniu silnika pali mi się kontrolka od ładowania,a jak przygazuje,to pali się jeszcze mocniej i przy wyższych obrotach wyłącza mi się radio...Jak obroty spadną,to radio się z powrotem włącza...Sprawdzałem napięcie i ładowanie aku i napięcie aku,to 12,65v przy wyłączonym silniku,a przy odpalonym ponad 18....Jak włączę światła,radio,ogrzewanie i CB,to spada do 16 z hakiem...Ale to chyba trochę dużo,bo czytałem,że powinno być coś ponad 14...Ale dlaczego w takim razie pali się kontrolka???Dodam,że niedawno wymieniałem regulator napięcia ze szczotkami w alternatorze,akumulator ma pół roku i wymienione są także szczotki od rozrusznika...I do wczoraj wszystko było ok...Bardzo proszę o pomoć i dzięki za wszystkie rady...
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 11:02   

Źle szukałeś,,, tutaj jest temat o kontrolce (to 3 posty niżej) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36424 a w nim dałęk koledze linka (nie pierwszy raz tu na forum) to tabeli niedomagań alternatora: http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html a w niej jest napisane co może być nie tak.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
miki1405 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Puck
Wysłany: 31 Gru 2008, 11:22   

Zajrzałem do tabelki..Wnioskuję,że zostaje mi przyczyna uszkodzonego regulatora,bądź całego alternatora...Bo myślę,że przy przebiciu w przewodzie nie miałbym sytuacji takiej,że alternator daje zbyt dużo napięcia...Przed chwilą sprawdzałem jeszcze raz napięcie,odpaliłem na chwile silnik...Po zgaszeniu okazało się,że akumulator miał 14,5v,a elektrolit wewnątrz aż syczał,jakby się "zagotował"Spróbowałem na drugim,starszym akumulatorze i tak samo zbyt "mocno" go ładowało...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 12:17   

Zdejmij wtyczkę z alternatora - jak po włączeniu zapłonu kontrolka się zapali to masz uwaloną elektrykę, jak nie to regulator do wymiany - poprzez kontrolkę sterowane jest uzwojenie wzbudzenia więc jak tam gdzieś zwarcie to regulator może źle działać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
miki1405 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Puck
Wysłany: 31 Gru 2008, 13:07   

Zdjąłem wtyczkę i faktycznie - kontrolka zgasła. Czyli regulator do kosza. Dziwne tylko, że tak szybko wysiadł.
Ale Dzieki za rade :V:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 13:14   

Jeśli np. masz alternator boscha i kupiłeś regulator w plastikowej obudowie - to padają często, te w metalowej są dużo trwalsze, polskie regulatory dedykowane do Poloneza kosztują 15 złotych i masz loterie, albo spokój na lata albo ponowną wymianę za kilka dni.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.