[MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego |
Autor |
Wiadomość |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 09:30 [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
|
|
|
Joł hoł hoł
Pewna urocza dama zgłosiła się do mej skromnej osoby z prośbą o pomoc w następującej sprawie (nie, nie chodzi o smoka).
Jej karoca po wymianie silnika krokowego zaczęła palić ok 10l/100km (wcześniej 6,5- 7,5)
Poprzedni silnik krokowy systematycznie odmawiał współpracy (haniebnie zniżał poziom obrotów - konfident jeden).
Fura była u magika na warsztacie i ten niestety nie wykrył żadnych ciekawostek (podpięcie do kompa, zczytanie błędów - wszystko ok) Silnik teraz pracuje normalnie, nie wyje, nie gaśnie. Chodzi jak ruska łada po kaukazie
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną takiego nieoczekiwanego zwrotu akcji w tej sielance? Czy endura daje się tak normalnie resetować jak każdy inny klekot?
Od czasu jak mam czarną matową zbroję zamiast błyszczącej to jakoś mi ratowanie pięknych kobiet z łap wrednego smoka gorzej wychodzi.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 11:07
|
|
|
No sonda chyba raczej nie podchodzi bo diagnostyka pod kompem nic nie wykazała |
_________________
 |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 17:56
|
|
|
Niech reset zrobi |
_________________

 |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 19:34
|
|
|
Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km |
_________________
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 20:58
|
|
|
piterrulez, albo masz tylko walnięty czujnik temperatury na deskę (mniej prawdopodobne), albo ciągle jeździsz na niedogrzanym silniku bo masz zacięty termostat (bardziej prawdopodobne) - i w takim wypadku nie ma się co dziwić że Ci ciągnie wachę jak smok :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 21:00
|
|
|
Czyli jak mozna to rozwiązać? który czujnik musze sprawdzić? bo sie kompletnie na tym nieznam jak narazie ) |
_________________
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 21:03
|
|
|
poszukaj manuala o wymianie termostatu w mk3 albo znajdz "sam naprawiam" do mk4 - i tu i tu wszyściutko napisane bardzo pięknie, a sprawa ogólnie dość prosta i tania |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 21:08
|
|
|
piterrulez napisał/a: | Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km |
Przy krótkich wypadach o tej porze roku spalanie na poziomie 9,5l w 1.3 nie jest moim zdaniem żadnym zaskoczeniem |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 21:10
|
|
|
pietrrulez napisał/a: | Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Norma | ale to już nie jest normalne |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 21:11
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | ale to już nie jest normalne |
popieram |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Gru 2008, 01:46
|
|
|
wymien czujnik temperatury ja miałem dokładnie tak samo u mnie, dochodziło delikatnie powyzej białego pola, zauwazyłem ze czujnik jest walniety dopiero jak kiedys wysiadłem w upalny dzien podczas gdy silnik pracował i wiatrak sie uruchomił (przy czym było na min temp na wskazniku);]
wymieniłem czujnik i teraz jest ok
a na niedogrzanym silniku zawsze pali wiecej, jesli jedziesz po nocy 3-4km i gasisz to nie ma co sie dziwic ze bedzie wiecej brał bo nawet sie dobrze nie rozgrzeje |
|
|
|
 |
yacek _b
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Gru 2008, 08:57
|
|
|
Koledzy a tak spytam , ile robicie kilosów na " jednym baku " np. do zapalenie się rezerwy przy jeździe w trasie ? |
_________________ Na razie zadowolony
 |
|
|
|
 |
Booby [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 07:27 Po wymianie silnika krokowego dużo pali.
|
|
|
Jak w temacie.
Na starym silniku krokowym palił 8.0-8.5, teraz na nowym 12.0-12.5.
Co może być przyczyną?
Dodam, że mechanik za wymianę i silnik wziął 150 PLN.
Więc może założył jakieś dziadostwo?
Sprawa się wyjaśniła.
Zresetowałem komputer (po wymianie nie był resetowany).
Teraz spalanie wyniosło mi 5.4 [l/100km] (80 km trasa, 20 km miasto). |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 12:09
|
|
|
Trochę żeś stary temat odkopał.
150pln za silniczek to chyba używka, albo podróbka, albo ci przeczyścił i skasował se kaskę, tak czy siak raczej bym się nie cieszył bo problem raczej prędzej czy później wróci. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 12:11
|
|
|
TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Booby [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 12:47
|
|
|
Na pewno nie używka i na pewno nie przeczyścił...
Może podróbka...
Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny... |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 14:40
|
|
|
Miły napisał/a: | TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... |
No w tym przypadku nie warto oszczędzać
Booby napisał/a: | Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny... |
oby jak najdłużej a tym spalaniem to mk4 "dizla" pobiłeś, gratulacje |
|
|
|
 |
|