Poranne uruchamianie silnika |
Autor |
Wiadomość |
snowboardwp
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: dalewostok
|
Wysłany: 8 Gru 2008, 22:54
|
|
|
u mnie swieczki nowki, akumulator 72ah, diesle potrzebuja mocnego aku. i pali na dotyk. |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Gru 2008, 21:01
|
|
|
świece Boscha wymieniane niedawno, grzeją idealnie, równo. akumulator był już taki(43Ah) jak go kupiłem w sierpniu 2007, przez cała zima tamtego roku odpalał za 1-szym razem. teraz wystarczy ze spadnie temp. poniżej zera i kręcę go 3/4 razy...
jaki powinien być akumulator do tego silnika? jakoś mi się nie widzi wydawać na nowy akumulator 300/400 zł tylko dlatego ze MOZE to jest przyczyna...
rozrusznik kreci wszystko sprawne wymienione... i bądź tu mądry
jak go odpalam to jest takie coś ze już go łapie,łapie przez cały czas ale jednak nie odpala, dopiero za 3/4 razem załapie i przez cały dzień pali na dotyk tak zwany;] |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Gru 2008, 22:17
|
|
|
Cytat: | jaki powinien być akumulator do tego silnika? |
Okolice 70Ah.
lis2006 napisał/a: | teraz wystarczy ze spadnie temp. poniżej zera i kręcę go 3/4 razy... |
W pełni naładowany akumulator w temp 0°C traci 30-40% "siły". Przy 40% i 72Ah to jest spadek na ~43Ah, przy 43Ah spada na ~26. Te 43 to >165% tego co Ty masz.
Przy -18°C spadek może wynieść nawet 60%, przy -30°C "siła" może zlecieć na 20%.
Tyle kwestią matematyki - widać, że sporo słabszy akumulator na większym mrozie może zwyczajnie nie dać rady podać takiego prądu, jakiego oczekuje rozrusznik. A że diesle mają stopień kompresji jaki mają, to nie ma się co dziwić, że przy słabym akumulatorze kręci, kręci i odpalić nie umie.
Najpierw naładuj swój do oporu i sprawdź czy będzie różnica, jeśli będzie, to jeśli nie zaciśniesz pasa, to przy większych mrozach możesz mieć problem z odpaleniem... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2008, 10:18
|
|
|
Pamiętajcie że pojemność akumulatora (np. 70Ah) to jedno i ważne jest np. przy deieslu na podgrzanie świecami, a prąd startowy (np. 780A) to co innego i ważne aby zakręcił rozrusznik. a można trafić tak że 68Ah/720A albo 70Ah/680A,,, i wtedy jednak bym wziął ten o mniejszej pojemności ale większym prądzie startowym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Gru 2008, 14:14
|
|
|
panowie ale ja wam mowie ze rozrusznik kręci dobrze tyle tylko ze kreci i nic z tego nie wynika, cały czas jest taki dźwięk ze już już go zbiera ale nie odpala;] za 3 lub 4 razem dopiero się zbierze, czyli jeżeli kreci rozrusznik tzn ze akumulator jest ok.
dzisiaj wezmę akumulator i doładuje na maxa zobaczymy czy coś się zmieni... |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Gru 2008, 15:49
|
|
|
lis2006 napisał/a: | panowie ale ja wam mowie ze rozrusznik kręci dobrze tyle tylko ze kreci i nic z tego nie wynika, cały czas jest taki dźwięk ze już już go zbiera ale nie odpala;] za 3 lub 4 razem dopiero się zbierze, czyli jeżeli kreci rozrusznik tzn ze akumulator jest ok. |
Rację masz, nie da się ukryć - ale nie do końca :)
Inny przykład - pchasz auto z prędkością 10kph, a kierowca w tym czasie próbuje odpalić "z pychu" - powiedzmy, że uda mu się za dziesiątym razem. Gdybyś zepchnął go z górki, leciałby 20-30kph, to odpaliłby od razu.
Tu nie chodzi o fakt kręcenia, tylko o siłę i skuteczność :) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 15:55
|
|
|
no dobra rozumiem spoko, dzisiaj naładowałem akumulator na fulla (przez noc) chociaz brał tylko 1A wiec był dobry,
próba odpalenia i sytuacja sie powtarza znowu za 4 razem odpalił, mimo ze było powyzej zera dzisiaj.
czy ktokolwiek na forum może miec pomysł co jeszcze moze byc tego przyczyna??
za wszelkie wskazówki bede wdzieczny |
|
|
|
 |
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 12:25
|
|
|
a masz szczelny układ paliwowy?? ja tak mam w swoim bo przez noc paliwo ucieka do zbiornika i rano zanim zalapie to trzeba krecic ze trzy cztery razy. Wiec teraz wymienilem przewody i czekam na zbiornik paliwa bo moj zgnil i jest dziurawy :( |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 15:25
|
|
|
było podłaczane u mechanika takie cos:
butelka z ropą i od niej przewód podłaczony bezposrednio do pompy wtryskowej, po nocy odpalanie tak samo czyli układ sie nie zapowietrza i nie cofa sie paliwo, jakies inne sugestie?? zostało jeszcze cos? |
|
|
|
 |
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 23:49
|
|
|
no to swiece zarowe albo ten czujnik co uruchamia swiece zarowe co robi takie pstryk jak swiece sie nagrzeja niepamietam jak on sie nazywa |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 01:26
|
|
|
lis2006 napisał/a: | świece Boscha wymieniane niedawno, grzeją idealnie, równo. |
dobra dzieki za pomoc nie zasmiecam juz forum, pojezdze, popytam moze ktos bedzie wiedział, pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
|