[MK3] problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok |
Autor |
Wiadomość |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:13 [MK3] problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok
|
|
|
Witam
Jak w temacie- problem z odpaleniem przy mocno dogrzanym silniku.
Rozrusznik obraca się bardzo ciężko, praktycznie tylko rozpoczyna obrót i koniec.
Jak lekko ostygnie lub jest zimny to kręci normalnie.
Problem jest z tym, że już:
- wymieniałem tulejki - nic nie pomogło
- wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło
- przerzuciłem akumulator z innego samochodu- i dalej to samo.
Ręce opadają
Macie jakieś pomysły? help |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 17 Lis 2008, 22:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:20 Re: problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok
|
|
|
tommirs napisał/a: | - wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło | Czyli problem w silniku, lub w okablowaniu rozrusznika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:49
|
|
|
a może koło zamachowe coś nie teges ? |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:13
|
|
|
a może ten regenerowany też lipny?
Kiedyś w essim miałem to samo ...ale wymiana tulejek pomogła
Bo nie bardzo rozumiem co do tego może mieć silnik lub koło zamachowe?
Innych pomysłow nie mam |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:17
|
|
|
tommirs napisał/a: | Bo nie bardzo rozumiem co do tego może mieć silnik lub koło zamachowe | może stawiać opór za duży i sfatygowany rozrusznik nie daje rady, ale to raczej nie to. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:37
|
|
|
Ty się śmiejesz, a w extremalnym przypadku faktycznie coś się w silniku chłopakowi przyciera i dlatego mu nie kręci,,, ale to w bardzo ekstremalnym, jednak nie niemożliwym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:43
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | tommirs napisał/a: | Jak w temacie- problem z odpaleniem przy mocno dogrzanym silniku. |
Może tłoki spuchły |
Faktycznie, zabawne....
nie wiem czy jesteś w stanie się domyslić ale nie dzieje się to po niedzielnej przejażdżce do Kościoła. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:38
|
|
|
tommirs napisał/a: | Faktycznie, zabawne....
nie wiem czy jesteś w stanie się domyslić ale nie dzieje się to po niedzielnej przejażdżce do Kościoła. |
Nie jeżdżę tylko w niedziele do kościoła :1xf:
Często jeżdżę po 50, 80 i więcej kilometrów w różnych warunkach pogodowych i nie obca mi jest wielkomiejska jazda..
Także uwaga nie trafiona
Znając życie trzeba rozrusznik rozebrać i zobaczyć co i jak, może tulejki do wymiany, itp. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 00:05
|
|
|
ehh...nie dość, że jesteś nadwyraz dowcipny to nie czytasz ze zrozumieniem wątku i zabierasz głos.
cyt.:
"Problem jest z tym, że już:
- wymieniałem tulejki - nic nie pomogło
- wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło
- przerzuciłem akumulator z innego samochodu- i dalej to samo."
Poza tym moja uwaga odnośnie stylu jazdy nie była skierowana do Ciebie tylko dotyczyła mojej jazdy, poddawałem tylko wątpliwość czy jesteś w stanie się domyśleć, że nie jeżdzę tym autem na niedzielne przejażdżki.
Nie wątpie też, że nie obca jest Ci "wielkomiejska" jazda |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 09:02
|
|
|
Prosty test, wsadź rękę pod maskę pokręć silnikiem,,, zapal auto, rozgrzej, zgaś, jak rozrusznik nie będzie chciał zakręcić, znowu pokręć ręką... jeśli to silnik stawia opór poczujesz, jeśli też będziesz mógł zakręcić to raczej rozrusznik i jego układ zasilania. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 10:06
|
|
|
dzięki, pokombinuję trochę...mam nadzieję tylko, że to raczej kwestia rozrusznika.
pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:15
|
|
|
Witam.
A wiec kolego miałem taki sam problemik jak ty w swoim fiestolocie.
Zwróć uwage ze kolektor wydechowy "dwururka" jest usytuowana dokładnie pod rozrusznikiem, awiec całe ciepło idzie na rozrusznik. Rozrusznik pecznieje od dużego ciepła które wydaje kolektor. i Klei sie na tulejkach.
Robiłem kolego cuda z swoim rozrusznikiem aby pozbyc sie tego problemu, chyba z 20 razy go wyciagałem rozbierałem i sprawdzłaem, kombinowałem"
W ostateczności kolego poradziłęm sobie częściowo z tym problemem, wyluzowałem wszystko co sie da, aby nigdzie nie stważały sie opory "w rozruszniku", wyminiłem tulejki "recznie pod wymiar dorabiane" i po tych zabiegach kręcił jak dziki nawet na mocno rozgrzanym silniku.
Jednak widze że problem powraca ponieważ co poniektóryś czas zdarzy mu sie chwila zawachania. "Problem ten jeszcze ominołem stosujac osłone z blachy aluminiowej która osłania rozrusznik od kolektora.
Oczywiście wychodze z założenia że, masy masz czyste na silniku, i klemy.
Pozdrawiam. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:22
|
|
|
No kolega mial ten sam problem w rajdowce z silnikiem forda - rozrusznik przy kolektorze. Jednak zastosowal rozwiazanie ktore pomoglo - zakupil gruba folie izolacyjna. To byly jakies takie platy folii z wata i bylo to samoprzylepne. Wydal troch ekasy, okleil nia rozrusznik, kolektor owinal ta tasma izolujaca do kolektorow i sie uspokoilo. NIestety w sporcie autka sa troche inaczej uzytkowane niz na codzien wiec czasami wymagaja innych rozwiazan |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 15:27
|
|
|
ja miałem u siebie to samo...... i tak jezdziłem, teraz rozrusznik juz wogole nie kreci... Mam drugi i zaraz ide go zamontowac... Ale to pewnie było cos z rozrusznikiem(zatarte tuleje), bo jak był goracy to strasznie duze zapotrzebowanie na prad było... I zazwyczaj kable z drugiego auta, auto odpalone na dosc wysokich obrotach i rozrusznik pomimo ze goracy był to i tak zakrecił... no i z cała pewnoscia to nei była wina akumulatora
heh co ciekawe rozrusznik wymieniony, a auto dalej nie pali jak gorace.... Myslałem ze to wina tamtego rozrusznika a tu lipa...
rozrusznik ok
kable przejrzane ok
akumulator ok
Jeszcze zostało mi do sprawdzenie czy odpali jak podepne drugi samochod kablami jak tak to ja juz nie wiem co jest ... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
|