Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok
Autor Wiadomość
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:13   [MK3] problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok

Witam
Jak w temacie- problem z odpaleniem przy mocno dogrzanym silniku.
Rozrusznik obraca się bardzo ciężko, praktycznie tylko rozpoczyna obrót i koniec.
Jak lekko ostygnie lub jest zimny to kręci normalnie.

Problem jest z tym, że już:
- wymieniałem tulejki - nic nie pomogło
- wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło
- przerzuciłem akumulator z innego samochodu- i dalej to samo.

Ręce opadają :kaput:

Macie jakieś pomysły? help
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 17 Lis 2008, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:20   Re: problem z rozrusznikiem: gorący nie kręci - zimny ok

tommirs napisał/a:
- wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło
Czyli problem w silniku, lub w okablowaniu rozrusznika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:49   

a może koło zamachowe coś nie teges ? :|
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:13   

a może ten regenerowany też lipny?
Kiedyś w essim miałem to samo ...ale wymiana tulejek pomogła

Bo nie bardzo rozumiem co do tego może mieć silnik lub koło zamachowe?

Innych pomysłow nie mam :|
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:17   

tommirs napisał/a:
Bo nie bardzo rozumiem co do tego może mieć silnik lub koło zamachowe
może stawiać opór za duży i sfatygowany rozrusznik nie daje rady, ale to raczej nie to.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:47   

tommirs napisał/a:
Jak w temacie- problem z odpaleniem przy mocno dogrzanym silniku.


Może tłoki spuchły :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:37   

Ty się śmiejesz, a w extremalnym przypadku faktycznie coś się w silniku chłopakowi przyciera i dlatego mu nie kręci,,, ale to w bardzo ekstremalnym, jednak nie niemożliwym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:43   

Marcinowaty napisał/a:
tommirs napisał/a:
Jak w temacie- problem z odpaleniem przy mocno dogrzanym silniku.


Może tłoki spuchły :hahaha:


Faktycznie, zabawne.... :brawo:

nie wiem czy jesteś w stanie się domyslić ale nie dzieje się to po niedzielnej przejażdżce do Kościoła.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:38   

tommirs napisał/a:
Faktycznie, zabawne.... :brawo:

nie wiem czy jesteś w stanie się domyslić ale nie dzieje się to po niedzielnej przejażdżce do Kościoła.


Nie jeżdżę tylko w niedziele do kościoła :1xf:
Często jeżdżę po 50, 80 i więcej kilometrów w różnych warunkach pogodowych i nie obca mi jest wielkomiejska jazda..
Także uwaga nie trafiona :hahaha:

Znając życie trzeba rozrusznik rozebrać i zobaczyć co i jak, może tulejki do wymiany, itp.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 20 Lis 2008, 00:05   

ehh...nie dość, że jesteś nadwyraz dowcipny to nie czytasz ze zrozumieniem wątku i zabierasz głos.

cyt.:
"Problem jest z tym, że już:
- wymieniałem tulejki - nic nie pomogło
- wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją - nie pomogło
- przerzuciłem akumulator z innego samochodu- i dalej to samo."

Poza tym moja uwaga odnośnie stylu jazdy nie była skierowana do Ciebie tylko dotyczyła mojej jazdy, poddawałem tylko wątpliwość czy jesteś w stanie się domyśleć, że nie jeżdzę tym autem na niedzielne przejażdżki.
Nie wątpie też, że nie obca jest Ci "wielkomiejska" jazda :V:
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lis 2008, 09:02   

Prosty test, wsadź rękę pod maskę pokręć silnikiem,,, zapal auto, rozgrzej, zgaś, jak rozrusznik nie będzie chciał zakręcić, znowu pokręć ręką... jeśli to silnik stawia opór poczujesz, jeśli też będziesz mógł zakręcić to raczej rozrusznik i jego układ zasilania.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 20 Lis 2008, 10:06   

dzięki, pokombinuję trochę...mam nadzieję tylko, że to raczej kwestia rozrusznika.
pozdro
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:15   

Witam.

A wiec kolego miałem taki sam problemik jak ty w swoim fiestolocie.
Zwróć uwage ze kolektor wydechowy "dwururka" jest usytuowana dokładnie pod rozrusznikiem, awiec całe ciepło idzie na rozrusznik. Rozrusznik pecznieje od dużego ciepła które wydaje kolektor. i Klei sie na tulejkach.

Robiłem kolego cuda z swoim rozrusznikiem aby pozbyc sie tego problemu, chyba z 20 razy go wyciagałem rozbierałem i sprawdzłaem, kombinowałem"

W ostateczności kolego poradziłęm sobie częściowo z tym problemem, wyluzowałem wszystko co sie da, aby nigdzie nie stważały sie opory "w rozruszniku", wyminiłem tulejki "recznie pod wymiar dorabiane" i po tych zabiegach kręcił jak dziki nawet na mocno rozgrzanym silniku.
Jednak widze że problem powraca ponieważ co poniektóryś czas zdarzy mu sie chwila zawachania. "Problem ten jeszcze ominołem stosujac osłone z blachy aluminiowej która osłania rozrusznik od kolektora.

Oczywiście wychodze z założenia że, masy masz czyste na silniku, i klemy.

Pozdrawiam.
_________________
Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:22   

No kolega mial ten sam problem w rajdowce z silnikiem forda - rozrusznik przy kolektorze. Jednak zastosowal rozwiazanie ktore pomoglo - zakupil gruba folie izolacyjna. To byly jakies takie platy folii z wata i bylo to samoprzylepne. Wydal troch ekasy, okleil nia rozrusznik, kolektor owinal ta tasma izolujaca do kolektorow i sie uspokoilo. NIestety w sporcie autka sa troche inaczej uzytkowane niz na codzien wiec czasami wymagaja innych rozwiazan ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 19 Gru 2008, 15:27   

ja miałem u siebie to samo...... i tak jezdziłem, teraz rozrusznik juz wogole nie kreci... :| Mam drugi i zaraz ide go zamontowac... Ale to pewnie było cos z rozrusznikiem(zatarte tuleje), bo jak był goracy to strasznie duze zapotrzebowanie na prad było... I zazwyczaj kable z drugiego auta, auto odpalone na dosc wysokich obrotach i rozrusznik pomimo ze goracy był to i tak zakrecił... :-) no i z cała pewnoscia to nei była wina akumulatora


heh co ciekawe rozrusznik wymieniony, a auto dalej nie pali jak gorace.... Myslałem ze to wina tamtego rozrusznika a tu lipa...
rozrusznik ok
kable przejrzane ok
akumulator ok
Jeszcze zostało mi do sprawdzenie czy odpali jak podepne drugi samochod kablami jak tak to ja juz nie wiem co jest ;-( ...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.