[MK3] Wymiana przekładni kierowniczej(maglownicy) |
Autor |
Wiadomość |
siwek 242 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 19:29 [MK3] Wymiana przekładni kierowniczej(maglownicy)
|
|
|
Witam mam pytanie będę wymieniał przekładnie kierownicza może ma ktoś dostęp do zdjęć lub potrafi poradzić w jakiej kolejności to rozkręcać, a następnie skręcać, wiem że nie jest to jakaś bardzo skomplikowana sprawa, ale zawsze lepiej jak ktoś podpowie z góry dzięki za info... |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:03
|
|
|
ze wspomaganiem czy bez?? |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
siwek 242 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:05
|
|
|
bez wspomagania |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:13
|
|
|
Ja mam ze wspomaganiem, ale samo rozbieranie powinno być podobne.
Kierownica zablokowana do jazdy na wprost. podnieś przód auta i zdejmij koła. Odkręć końcówki drążków kierowniczych od piasty i wyciągnij je. Odkręć krzyżak kolumny kierowniczej od maglownicy. I na koniec odkręć śruby mocujące maglownicę. montaż w odwrotnej kolejności. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:15
|
|
|
I po montażu pierwsze co to kontrola zbieżności |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:17
|
|
|
ale po co ? przecież jedyny efekt uboczny to jest to, że auto będzie samo skręcać |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:18
|
|
|
JoeMix napisał/a: | I po montażu pierwsze co to kontrola zbieżności |
Wiedziałem że zapomnę
siwek 242 dokładnie to musisz zrobić
[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 20:21 ]
szogoon napisał/a: | ale po co ? przecież jedyny efekt uboczny to jest to, że auto będzie samo skręcać |
Rozumiem że to żart |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
siwek 242 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 22:13
|
|
|
Dzięki jutro będę się tym bawił
[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 22:24 ]
a jeszcze jedno muszę wymienić przekładnie razem z drążkami kierowniczymi dodam że końcówki są w porządku i nową mam od razu z drążkami więc chyba zacznę od krzyżaka, później wykręcę drążki z końcówek, a na końcu mocowanie maglownicy, jak macie jakieś sugestie to mile widziane |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 22:33
|
|
|
szogoon napisał/a: | ale po co ? przecież jedyny efekt uboczny to jest to, że auto będzie samo skręcać | Jak jest zbierznośc rozkręcona to auta nie ściąga (nie od tego) bo koła zawsze się na równo ustawią (chyba że będziesz na siłę kiere trzymał na płasko),,,efekt będzie taki że auto będzie prowadzać,,, i przy odrobinie szczęścia w 2-3 dni można sobie oponę zjechać.
Dzisiaj robiłem zbieżność akurat - dałem 50zeta. Było -17 zamiast -2 (czy jakoś tak) - robiłem bo wczoraj zmieniałem zwrotnice. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.