Zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
naturalhigh
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Flash
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: k-ce
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 13:23 Zawieszenie
|
|
|
Witam chcialem zrobic cos z fiesta,bo ma strasznie miekkie
zawieszenie a chcialem zeby tak nia nie bujalo zeby byla troche
twardsza i tu moje pytanie co wybrac twardsze sportowe amortyzatory
(jakie firmy??) czy sportowe sprezyny??
Nie chce zbyt obnizac auta(ewentualnie widzialem gdzies -25 lub - 30 nie wiecej) chce zeby bylo twardsze i lepiej
sie zachowywalo w zakretach.
co polecacie????? i czy jak sie juz na cos zdecydujer czy moge najpierw powiedzmy wymienic przod a potem tyl czy musze
wszystko naraz ?????
mam nadzieje ze mi ktos pomoze
[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 13:47 ]
a moze lepiej amortyzatory progresywne??? najpierw przod a potem tyl
cenowo tak do 200 250 zl za komplet (tyl,przod)
jakie polecacie ?jaka firma? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 13:49
|
|
|
Jak robić to poczekać, odłożyć i zainwestować w komplet.
[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 13:50 ]
naturalhigh napisał/a: | a moze lepiej amortyzatory progresywne??? najpierw przod a potem tyl | ,,,spręzyny... i komplet 4 sztuki chyba najlepiej na raz... bo jak zmienisz tylko kawałek to się dziwnie auto może prowadzić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 14:16
|
|
|
Piszesz o możliwości rozłożenia zakupu na dwie raty - wnioskuję z tego że aspekt finansowy jest dość ważny - napisz zatem czy wchodzi w grę kupno używanych podzespołów ?
druga sprawa - w jakiej kondycji są pozostałe elementy zawieszenia ( wszelakiego rodzaju tyleje , drążli , sfożnie i gałki ) oraz jakie masz opony i jakie w nich ciśnienie ?
Napisz pokrótce o tym a myślę że znajdziemy kompromis pomiędzy Twoimi oczekiwaniami a zasobnością portfela i ofertą na rynku . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
naturalhigh
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Flash
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: k-ce
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 14:28
|
|
|
a wiec reszta podzespolow jest dobra z przodu do wymiany amortyzatory
jedynie dlatego pomyslalem o utwardzeniu
wiec czesci sa ok
a co do uzywanych rzeczy pewnie ze tak tylko zeby byly z pewnej reki i w dobrym stanie
[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 14:29 ]
a opony przod 165 tyl 175
cisnienie 2.0 tyl 2.2
moze byc takie czy zminic tez przod na 2.2? |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 15:11
|
|
|
nowe amory gazowe rozwiarza woj problem i ustzywnia zawieszke |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
naturalhigh
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Flash
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: k-ce
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 21:39
|
|
|
to sa 13 i zwiekszyc to cisnienie w przodzie do 2.2???
a jakiej firmy te amory gazowe???
w necie gdzies mozna je kupic?? i w jakiej cenie bedzie komplet za przod
zmieszcfe sie w 200?
[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 21:41 ]
a i jeszce pytanie czy dam rade sam wyminic amortyzatory?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 07:48
|
|
|
naturalhigh napisał/a: | czy dam rade sam wyminic amortyzatory?? | Jak masz ściągacz (ściskacz) do sprężyn to dasz rade. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
XxX_Daro_XxX
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 21:46
|
|
|
Ja z miłą chęcią posłucham opini na temat mojej wersji:
Moje autko też się troszkę buja na boki co mi się nie podoba, w dodatku coś mi puka z przodu i nie wiem co napewno coś w zawieszeniu hehe. Dlatego ja się pytam czy warto:
Kupić nowe amorki + sprężynki ale jakieś twardsze z miłą chęcią bym go rzucił na glebe trochę tylko pytanie o ile mogę? Dorzućmy do tego alusie znając siebie pewnie z 15 będą. Dlatego pytam jakie zawieszenie kupić, o ile mogę go obniżyć? Jakieś propozycje? |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 22:33
|
|
|
XxX_Daro_XxX, chłopie plany widzę masz...a stuka Ci w aucie...
Moja rada...zrób porządek w zawieszeniu abyś nie zabił broń Boże nikogo na drodze, a potem może i siebie (Ty akurat jesteś tym mniej ważnym...). Remont zrób na fabrycznych nowych elementach. Amortyzatory również.
Potem poszukaj sobie sprężyn niższych (twardszych) od innych wersji. Np. od RS'ki, czy też Eibacha -30mm (niebieskie). Włóż je i ciesz się przyczepnością, komfortem jako takim (bo do -60 to wiesz...porównania nie ma).
Alusy chcesz...a opony nowe kupisz? Plan masz, ale chyba zapomniałeś ile to może kosztować...
Pamiętaj o jednej rzeczy. Najpierw doprowadzamy do porządku, potem dopiero tuning (czy też tjuning...). |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
XxX_Daro_XxX
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 22:41
|
|
|
kase mam spokojnie ;] oczywiście nie wszystko naraz ale powolutku możne kupować zawieszenie to właściwie już chce kupować tylko chciałem zapytać o rade jakie. A nie sądzisz że kupowanie całego zawieszenia seryjnego a potem twardszych spręzyn to zbędny koszt? nie lepiej od razu twardsze? |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 06:47
|
|
|
Panowie w obu wypadkach to przedewszytskim stabilizatory od xr2i/rst. póżniej mogą być seryjne amorki od xr2i (choc cena gtcup line ta sama lub nawet mniejsza). do tego sprężyna -30/40mm i bedzie OK |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 07:53
|
|
|
Daro Odynca nie sluchaj... od od 2 lat tylko pitoli o każdym, a sam nic nie robi... dam Ci takie podpowiedzi:
- zawieszenie (generalnie sportowe zawieszenie mało kto kupił z fkp jako nowe, można policzyć na palcach jednej ręki) tutaj proszę masz linka do fajnego zawiasu:
http://moto.allegro.pl/it...ort_fiesta.html
nie oszukując się to tyle zapłacisz za same sprężyny... (ciekawe czy zaraz ktoś z fkp nie kliknie kup teraz i po koleżeńską będzie chciał go sprzedać za 600zł) Amorki są firmy koni, żółte to chyba mają regulację siły tłumienia... widać że 2 tylnie są spoko, 1 przedni też drugi niewiadomo, wygląda jakby miał, wyciek... ale jakby coś regeneracja tego nie bedzie az tak duza... nowe osłony dać i latać...
- tak jak kolega Puma napisał, warto zainwestować w stabilizatory, o to możesz zgłosić się do kolegi Maffios, albo Daras84 i odrazu wiadomo zakupić nowe łączniki (na allegro 2 łączniki 40zł nowe!)
- felgi jak chcesz to mam do sprzedania BBS RM, 6.5 cala szerokie, oponki 195/45/15 2 sztuki toyo 2 yokohama... 5-6mm bierznika, felgi wywazone wsadzasz i jezdzisz... takie jak na tej aukcji tylko wiadomo odpowiedni rozstaw 4x108
http://moto.allegro.pl/it...orbet_azev.html
800zł za komplet, koszta przesyłki odpadają bo widzę że jesteś z pruszcza gdańskiego
Jakby nie patrząc za 1200zł masz sympatyczną fiestkę która będzie przyklejona do drogi |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 09:08
|
|
|
co do felg (jak juz robimy OT) to polecam
Felgi 15" |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
XxX_Daro_XxX
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 09:42
|
|
|
heh no ja sobie szukałem wczoraj na allegro co i jak troche mi to zajęło bo tam coś znaleść do tego rocznika to ciężko troszkę. W sumie tak wyliczyłem że 4 amorki + 4 sprężyny twardsze (niebieskie) + koszty wysyłek to tak około 650zł trzeba liczyć ;]
A co kół to szukam coś podobnego jak pokazuje kolega Puma ale bardziej kanciaste.
Chociaż też myśle o to są chyba 15 od escorta albo mondeo tego starszego gość chce 400zł ale niestety tylko z dwiema oponami. pomyśle jeszcze zima idzie to nie musze się spieszyć |
|
|
|
 |
naturalhigh
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Flash
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: k-ce
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:56
|
|
|
Panowie takie amortyzatory od xr2 moga byc??
http://www.ofertaczesci.c...sta_iii_xr2i/7/ :
ORD - FIESTA III XR2I - Podwozie - Zawieszenie - Amortyzatory
FORD FIESTA 1.6 LX/SI/FUTURA 94.01-97
AMORTYZATOR {PRZÓD} GAZOWY
kod: AGG032MT
producent: MAGNUM
Cena: 213,50 PLN
i sprezyny na tej samej stronie:
FORD - FIESTA III XR2I - Podwozie - Zawieszenie - Sprężyny zawieszenia
FORD FIESTA 1.6, 1.8, XR2I, T 89.04-95.12
SPRĘŻYNA {TYŁ} ZAWIESZENIA
kod: ROCCS0117
producent: ROC
Cena: 140,28 PLN
Podejda do mojej fiesty?????
i czy to cos zmieni w prowadzeniu i czy ja usztywni???
[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 21:58 ]
a i jak to jest cenowo? jest to cena za dwa czy jeden amor/sprezyne????
a moze ma ktos na zbyciu amory albo sprezyny z xr2???
[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 23:10 ]
A gdzie sie montuje ten stabilizator i do czego???
czy rozporka to to samo mniej wiecej i gdzie jest zamontowana
w komorze silnika????
zaloze go sam? |
|
|
|
 |
XxX_Daro_XxX
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 19:42
|
|
|
Ja panowie mam teraz takie pytanko, bo sam się już zgubiłem. Czy te twardsze sprężyny (niebieskie) moge założyć na zwykłe amorki czy amorki też musze wymienić? Bo teraz słyszałem wiele opini i sam juz nie wiem. |
|
|
|
 |
dhaaaro [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 23:05
|
|
|
jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku?? |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 05:45
|
|
|
dhaaaro napisał/a: | jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku?? |
jesli to niebieski eibach to na seryjnych amorkach spokojnie to mozesz zakladac , ja mialem scisnieta sprezyna seryjnym amorku,jesli dasz krotszy amorek moze sie okazac ze ebdzie za bardzo scisnieta i sprezyna nie bedzie miala jak zabardzo pracowac , wiem jak ja chcialem złozyc niebuieskiego eibacha na przod z b6 i okazalo sie ze sprezyna jest za bardzo scisnieta... wiec zalozylem krotszego eibacha... , poszukaj na forum bo naprawde duzo na tematy zawieszenia tu jest i prawie kazde auto opisywane w projektach ma cos kombinowane z zawieszeniem
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 14:32
|
|
|
dhaaaro napisał/a: | jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku?? | Tył... bzdura...
Seryjne amorki i springi niebieskie Eibacha są jak stąd... wiem bo mam.
Springi od RS1800 są krótsze od Eibachów i od serii, Eibach i seria zbliżone wysokością, ale nie ilością zwojów. |
|
|
|
 |
Howser
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 40 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 366 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 14:43
|
|
|
SpiderMAN ma racje Od kilku miesięcy też jeżdżę na niebieskie sprężynach eibacha i podeszły bez najmniejszego problemu, przód jak i tył |
_________________  |
|
|
|
 |
|