[MK3] Co to za przewód |
Autor |
Wiadomość |
Founder

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18 Paź 2008, 12:03 [MK3] Co to za przewód
|
|
|
Witam,
Szukając przyczyny zwiększonego zużycia paliwa z ~8,5 do 9,8 [l/100km] przeglądam lub wymieniam kolejne podzespoły w samochodzie.
Kable WN i świece wymieniłem (stare miały 30 200km przebiegu),
Filtr powietrza był czysty, ale prewencyjnie też wymieniłem,
przepływomierz wyglądał (na moje oko) ok, ale delikatnie przeczyściłem,
zawór bocznikowy przeczyszczony,
sprawdzając stan i drożność po szczgólnych przewodów doszedłem do tego:

ku memu zdziwieniu przewód był zatkany zaraz przy kolektorze (strzałka).
Samochód posiadam 4 lata i najprawdopodobniej przewód zatkany jest jeszcze dłużej.
Do czego ten przewód służy, z jakiego powodu mógł zostać zatkany?
Dodam, że od udrożnienia przewodu przejechałem ok 100km i nie ma różnicy w pracy silnika ... w spalaniu niestety też :( |
_________________ 1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Paź 2008, 14:34
|
|
|
pewnie regulator ciśnienia na listwie masz padnięty i dlatego masz zatkaną ta rurkę by cały czas dawał większe ciśnienie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Paź 2008, 17:19
|
|
|
dokłdanie, jest to sterowanie mechanicznym regulatorem ciśnienia paliwa . Z doświadczenia wiem że najlepiej pracuje jak jest odłączony |
|
|
|
 |
Founder

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21 Paź 2008, 21:31
|
|
|
Dzięki za odpowiedź panowie, jutro zatykam przewód jak był.
A co do spalania - poczytałem forum i nadal nic :(
Wtryski też pomierzyłem - wszystkie mają oporność ~16,6 Ohm,
ciśnienie w ogumieniu sprawdzone.
Reset komputera zrobiony.
Zaczyna mi brakować pomysłów, może jakieś sugestie.
Co myślicie o alternatorze (zużycie łożysk lub awaria) lub pompie ze wspomagania,
czy one mogą tak obciążyć silnik?
Dodam, że spadku mocy ani żadnych dźwięków spod maski nie odnotowałem.
Pozdrawiam |
_________________ 1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Founder

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21 Paź 2008, 22:01
|
|
|
freeman napisał/a: | A może stację paliw zmieniłeś? |
Ta sama stacja, nawet dystrybutor ten sam (Shell).
Sytuacja utrzymuje się już od 3 tankowań, więc ok 1300 km
Jak nic innego nie znajdziemy, to oczywiście teorię stacji trzeba będzie sprawdzić i kilka razy zatankować gdzieś indziej.
Pozdrawiam |
_________________ 1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2008, 22:17
|
|
|
Founder napisał/a: | Co myślicie o alternatorze (zużycie łożysk lub awaria) lub pompie ze wspomagania, | Może,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.