Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

MK3 1,1i -dostaje za dużo paliwa??
Autor Wiadomość
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 15 Paź 2008, 19:45   MK3 1,1i -dostaje za dużo paliwa??

Witam wszystkich bardzo serdecznie:)

Mam dziwne wrażenie, że moja fiesta dostaje za dużo paliwa i ją nieraz zalewa...

Opiszę mój problem od początku:

Gdy sprawdzałem ilość oleju w silniku to przy okazji pooglądałem i podtykałem silnik tu i tam :-) poprawiłem wszystkie wtyczki itp. i jak go odpaliłem to zauważyłem, że silnik jest żwawszy i jakiś bardziej taki żywy. Objawiało się to tym, że na luzie jak dodałem gazu na maxa to momentalnie wchodził na max obroty.
Normalnie było tak: daję gazu na maxa, on przez chwile jak by się dusił, zalewał i po chwili wchodzi na max obroty ale nie tak szybko.
Niecały dzień był taki żwawy i potem wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
Dodatkowo zauważyłem, że na dwójce jak dam mu gaz na maxa od najniższych obrotów to około 2500 obr/min na chwile dostaje muła i po chwili ciągnie dalej normalnie.
Próbowałem poruszać wszystkim co się da w komorze silnikowej i nic to nie dało...

Nie wiem czy to ważne, ale miesiąc temu w pierwszym cylindrze od lewej strony (jak sie stoi przed samochodem w kierunku maski) zepsuła się świeca i wymieniłem na nową. Kilka razy znowu palił na 3 gary i jak wyczyściłem tą ostatnią świecę to wróciło do normy (świeca cała pokryta czarnym nagarem- jak by dostawał za dużo paliwa).


Jak w silniku 1,1i (z wtryskiem) zmniejszyć dawkę paliwa? Co może być przyczyną, że tak nieraz muli a nieraz jest taki żwawy? Może się automatyczne ssanie nie wyłącza (o ile w wersji z wtryskiem jest ssanie )??
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Paź 2008, 21:42   

matpio napisał/a:
Jak w silniku 1,1i (z wtryskiem) zmniejszyć dawkę paliwa?
się nie da komp steruje wg. odczytów sondy lambda. Czy masz z tyłu taką jakby sadzę np na klapie?

no i pytanie w jakim stanie są świece, kable, filtry?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 16 Paź 2008, 14:05   

freeman napisał/a:
matpio napisał/a:
Jak w silniku 1,1i (z wtryskiem) zmniejszyć dawkę paliwa?
się nie da komp steruje wg. odczytów sondy lambda. Czy masz z tyłu taką jakby sadzę np na klapie?

no i pytanie w jakim stanie są świece, kable, filtry?


No więc tak: Sadzy na klapie nie mam, pierwsza świeca od lewej (stojąc przed autem w kierunku maski) jest nowa, reszta stara. Kabli nie zmieniałem, filtrów też nie zmieniałem bo widać było, że nowe są (czyściutkie)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Paź 2008, 14:37   

matpio napisał/a:
pierwsza świeca od lewej (stojąc przed autem w kierunku maski) jest nowa, reszta stara
:krzesłemgo:
matpio napisał/a:
Kabli nie zmieniałem

Ja się ostatnio przymierzałem do rozbierania cpp i krokowca bo też miałem problemy przy nagłym przegazowaniu. Ale wcześniej przypadkiem wymieniłem kable i świeczki - samochód nie do poznania. Gaz w podłogę = obroty w kosmos :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 16 Paź 2008, 18:20   

No to wymienie resztę świec i kable:) Zobaczymy co z tego będzie:)
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2008, 18:41   

matpio kupując świece i przewody WN pokuś się o motorcrafta. Generalnie fordzik najbardziej trawi elementy tej firmy:)

Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:29   

podobno najlepsze są NGK, ale ja założyłem właśnie komplet Motorcrafta STĄD i hula pięknie :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:40   

swiece najlepiej motorcrafta. kable moga byc inne byle nie janmor. mam championy i sobie chwale
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2008, 22:17   

Z mojego skromnego doświadczenia z fiestą wynika, że świece NGK to porażka - nie wiem, może wybitnie moja fofi jest wybredna. W ciągu ponad czterech lat użytkowania tegoż auta, dwukrotnie spotkałem się z awarią świecy zapłonowej, której objaw był następujący - brak iskry. W obu przypadkach problem dotyczył świec NGK. Od tego czasu używam świec tylko i wyłącznie firmy MOTORCRAFT i nie mam żadnych problemów. Zresztą sądzę, że nie bez powodu MOTORCRAFT produkuje podzespoły na pierwszy montaż Forda:)


Pozdrawiam
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 17 Paź 2008, 14:23   

Dzięki wszystkim za rady. Już mam przyczynę tego zjawiska :-) nie pali drugi cylinder od strony pasażera. Dzisiaj po przejażdżce zerknąłem pod maske i dotykałem świec. Właśnie druga od lewej strony miała znacznie mniejszą temperaturę (na niej mogłem normalnie palec trzymać a inne były tak gorące, że się bardzo łatwo można było oparzyć) . Wymieniłem wszystkie świece na NGK- takie miałem w garażu na zapas(nowe), ale nic to nie dało. Dodam że świeca jest na bank dobra bo sprawdzałem na innym cylindrze, więc albo kabel jest walnięty, albo się poluzował przy ukł. zapłonowym. Jak będe miał czas to kupię kable i wymienię.

Jeszcze raz wielkie dzięki :) :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Paź 2008, 21:38   

matpio napisał/a:
albo kabel jest walnięty, albo się poluzował przy ukł. zapłonowym
albo zdechła cewka zapłonowa ;-(
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 17 Paź 2008, 23:04   

Oby nie ;-(

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i zrobiłem :D Nie kupowałem nowych kabli. Fajka którą się nakłada na świece była brudna i nie przewodziła prądu. Taka niby zardzewiała, zaśniedziała itp. Mierzyłem miernikiem i kabel nie przewodził prądu. Wziąłem do ręki mały pilnik i wyczyściłem tę końcówkę. Założyłem i fiesta hula jak głupia:) Niby tylko 50 koni (hmm ciekawe ile jeszcze z nich żyje i robi patataj :rotfl: ) ale czuć różnice jak pracują 3 gary a jak 4 :-) Na wszelki wypadek wymienię kable :)


Przy okazji zauważyłem jedną luźną wtyczkę.

Oto ona:






Do czego ona może być?? Nie widziałem miejsca w które ona by pasowała...

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 18:19 ]
No jednak coś jest z kablem. Teraz do domu wróciłem i podczas jazdy znowu się spieprzyło i znowu sie dusi jak się mu depnie gazu. Bez wymiany kabla się nie obędzie ;-(
 
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 22 Paź 2008, 20:23   

No to cie pociesze :-) Ja wymienilem kable, świece i nadal to samo, zalewa mi 3 swiece. Jedyne co pomaga to szybki wykręt i druciana szczota ;-( I moge dalej śmigac...kiedyś było dłużej teraz jeden-dwa dni i znowu porażka. Technike czyszczenia świecy już mam tak opanowaną, że operacja zajmuje mi 5 minut, a jak wkrecam zapasową to nawet krócej.

Co to może do licha być? Wkręcenie nowej świecy pomaga na tysiąc km a później powoli opada wdół.

Zauważyłęm że zalewa ją i to na benzynie i to na gazie, choć jak zaleje to żeby jakoś jechać bez skakania musze przełączyć na benzyne, wtedy chodzi nierówno ale jakoś da sie jechać i nawet przyspieszać ale słychać że silnik chodzi nierówno i jak traktor. Na gazie to już wtedy tylko szarpie i strzela.

Zalana świeca jest mokra, nie wiem czy w komorze może być olej, ale gwint na świecy napewno po wykreceniu upaćkany nim chyba już jest, sama końcówka chyba też.
No i zauważyłem że w tej świecy z trzeciego cylindra, wewnątrz między tą środkową elektrodą (ceramiką) a obudową gromadzi sie jakieś ciężko kruche coś i świeca jest w tym miejscu zasyfiona. Moja teoria jest taka, że jak wkręcam nową świecę czyściutką tam wśrodku to powoli sie to coś zbiera i jak już sie nazbiera tam wewnątrz to później nastepuje już ciągłe zalewanie tej świeczki, a wyskrobać to czarne coś z wewnątrz to raczej później sie już dokładnie nieda.

Fiesta wciąga mi olej, ale nie żeby w jakiś zastraszających ilościach. To sie troche przelewa przy kole ale w rure też napewno idzie, choć czy pół litra minerala na tysiąc to tak dużo?

help me

ps. przewody nowe, cewke jestem w trakcie zdobywania.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Paź 2008, 20:38   

matpio napisał/a:
Bez wymiany kabla się nie obędzie

wymień jeden to własnoręcznie przyjadę i zabiorę ci ten samochód :krzesłemgo:

dodatkowymi wtyczkami za bardzo się nie przejmuj o ile samochód jeździ. wiązki elektryczne były te same dla różnych wersji wyposażeniowych i te wolne są najczęściej po prostu od tego czego akurat nie masz w samochodzie (obrotomierz, halogeny, grzanie szyb, regulacja świateł itd, itp...) :)

habit_m, sondę masz ok?
poza tym poszukaj na forum, sulos jakoś niedawno dawał linka do fajnej strony opisującej co się skąd bierze na świecy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 22 Paź 2008, 21:01   

szukam i szukam i znaleźć niemoge. odświeży mi ktoś linka, please :ok:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Paź 2008, 21:52   

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 23 Paź 2008, 15:58   

bidżej86 napisał/a:
matpio napisał/a:
Bez wymiany kabla się nie obędzie

wymień jeden to własnoręcznie przyjadę i zabiorę ci ten samochód :krzesłemgo:

dodatkowymi wtyczkami za bardzo się nie przejmuj o ile samochód jeździ. wiązki elektryczne były te same dla różnych wersji wyposażeniowych i te wolne są najczęściej po prostu od tego czego akurat nie masz w samochodzie (obrotomierz, halogeny, grzanie szyb, regulacja świateł itd, itp...) :)

habit_m, sondę masz ok?
poza tym poszukaj na forum, sulos jakoś niedawno dawał linka do fajnej strony opisującej co się skąd bierze na świecy...





Pisząc KABLA miałem oczywiście na myśli wszystkie kable:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.