[MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2008, 08:32 [MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika
|
|
|
Witam
Problem jak w temacie. Fiestka lubi olej. Celem zawężenia pola problemu sprawdziłem w dniu wczorajszym kompresję. Pomiaru dokonałem zarówno na zimnym(po nocy) jak i ciepłym(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR) silniku. Poniżej prezentuję rezultaty. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.
Wyniki:
Zimny silnik:
1 - 12,7
2 - 12,1
3 - 12,2
4 - 13,1
Rozgrzany silnik:
1 - 11
2 - 11,1
3 - 11,5
4 - 11,8
Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak auto pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Pytam z nadzieją, że nie są to jednak pierścienie olejowe. Czekam na opinie i z góry dziękuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2008, 20:13
|
|
|
hm
uszczelniacze możesz zmienić , choć one dużego wpływu na spalanie oleju nie maja chyba że są gigantyczne luzy na prowadnicach .
To że jest kompresja nie znaczy że silnik nie może zjadać oleju wystarczy że coś się stało pierścieniom olejowym i pasztet gotowy . Zmień uszczelniacze bo to groszowa sprawa i obserwuj . jedyne co ci powiem że silnik nie zje oleju przez uszczelkę tzn 1,1 tego nie potrafi |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2008, 23:16
|
|
|
diodalodz dzięki za odpowiedź. Pokuszę się o wymianę uszczelniaczy na początek. Gdyby jednak nie przyniosło to skutku, a spalanie oleju wzrastało, to czy Twoim zdaniem opłacalna jest wymiana pierścieni? Czy lepiej rozejrzeć się za mniej olejożernym motorem?:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Paź 2008, 09:47
|
|
|
gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 1 Paź 2008, 11:49
|
|
|
Lokmen napisał/a: | gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie |
To jak silnik jest w przyzwoitym stanie to po co ruszać pierscienie?? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Paź 2008, 12:04
|
|
|
bo jak jest w przyzwoitym stanie, to znaczy m.in ze nie ma progów na tulejach.
a pierscienie olejowe mogą paść moment, jak nie dopilnujesz poziomu oleju.
sama zmiana pierscieni wtedy pomoże (wg mojej wiedzy i tylko mojej, co nie jest opinią mechanika)
FreeHack napisał/a: | Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). | co wskazuje na uszczelniacze jak napisał dioda
ale Panie Dioda - uszczlniacze lubią łykać olej jak ... (ale mam brudne myśli ) i jak dojdzie do tego normalne spalanie oleju, to się robią brzydkie ilości |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Paź 2008, 12:09
|
|
|
Dziękuję za wszelkie sugestie:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.