Tylne sprężyny obniżające |
Autor |
Wiadomość |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 17 Wrz 2008, 17:51 Tylne sprężyny obniżające
|
|
|
Panowie i panie mam taki problem...dzisiaj założyłem w końcu sprężyny obniżające do mojej Fiestki Mam jednak pewne wątpliwości co do sposobu zamontowania tylnych sprężyn, mianowicie nie wiedziałem czy zamontować je stroną gdzie zwoje są bardziej zagęszczone do dołu czy na odwrót? Myślałem, że zamontuję je tak aby napisy na sprężynie nie były do góry nogami ale okazało się, że napis na jednej jest tak, a na drugiej na odwrót W końcu zamontowałem je bardziej zagęszczonymi zwojami do dołu i jak opuściłem samochód na ziemię to zauważyłem, że zwoje na dole złączyły się, poprostu przylegają do siebie Dlatego mam pytanie do innych użytkowników sportowych sprężyn; jak rozwiązaliście ten problem u siebie? Czy jednak sposób zamontowania nie odgrywa większej roli?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Wrz 2008, 19:27
|
|
|
Sądzisz że jak zagęszczenie będzie u góry to będą inne siły i zwoje się nie zejdą,,, z drugiej strony jak pamiętam na zdjęciach wyjęte sprężynki zagęszczenie zazwyczaj miały u góry i tak bym je do utka wkładał, ale niech się mądrzejsi wypowiedzą. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:00
|
|
|
dobrze mówisz Joe, bo i tak powinny być.
Starczy pomyśleć jak powinien być rozłożony rozkład energii przy amortyzacji.
Najpierw uginać powinien się dół (czyli mniej zwoi) a potem dopiero góra. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:13
|
|
|
a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:57
|
|
|
Też jestem zdania, że nie powinno to mieć znaczenia...pozatym przeglądałem zestawy zawieszeń na allegro.pl i sprężyny były montowane raz tak, a raz tak A sprężyny do np. VW polo zagęszczone zwoje mają po środku co eliminuje problem ze sposobem montażu
Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Leon_SSJ

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 16:16
|
|
|
kaczoro napisał/a: | Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie? |
heh dobre pytanie też się tego kumpla pytałem jak zakładaliśmy i on popatrzył na napisy i tak założyliśmy zgodnie z napisami, ale jeśli dobrze pamiętam to góra była chyba bardziej ściśnięta, musiałbym kuknąć, aczkolwiek teraz nie wiem czy coś tak zobacze. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 17:56
|
|
|
Marcin napisał/a: | kaczoro napisał/a: | Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie? |
heh dobre pytanie też się tego kumpla pytałem jak zakładaliśmy i on popatrzył na napisy i tak założyliśmy zgodnie z napisami, ale jeśli dobrze pamiętam to góra była chyba bardziej ściśnięta, musiałbym kuknąć, aczkolwiek teraz nie wiem czy coś tak zobacze. |
U mnie jest ten problem, że napisy są różnie na obu tylnych sprężynach Ale już na przednich są jednakowo... Może się ktoś jeszcze wypowie bo nie wiem czy się fatygować i zmieniać te springi |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 20:44
|
|
|
sprawdziłem i u góry mam zwoje ściśnięte a na dole nie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 00:07
|
|
|
Marcin napisał/a: | a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole... | Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 08:08
|
|
|
odyniec napisał/a: | Marcin napisał/a: | a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole... | Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili. |
Dla świętego spokoju zmienię te sprężyny Dzięki za pomoc chłopaki.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 08:48
|
|
|
odyniec napisał/a: | Marcin napisał/a:
a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole...
Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili. |
na różnych zdjęciach są różnie zamontowane, a jak już się chcesz tak wymądrzać to poprzyj to argumentami weź sobie jakąś sprężyne progresywną i nawet naciskając ją do ziemi swoim ciężarem raz ustawiając ją zwojami bardziej ściśnietymi do dołu a raz do góry sprawdź jak się będzie zachowywać, gwarantuje Ci że tak samo. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:03
|
|
|
a ja Ci gwarantuje, że inżynierowie nie bez powodu tak zrobili. Jeśli jesteś mądrzejszy, to poprzyj to argumentem. Oni zaprojektowali nie jedno auto, a Ty?
Tak więc na charakterystykę działania sprężyny ma wpływ:
Liczba zwojów sprężyny;
Gęstość zwojów;
Grubość druta;
Kształt (wyróżniamy 9 rodzajów sprężyn - w tym przypadku jest to sprężyna baryłkowa);
Charakterystyka (popularnie znanym stwierdzeniem tu jest progresywność - czyli jak się zachowuje sprężyna w jakim położeniu);
i pewno jeszcze trochę o czym ja pojęcia nie mam, Ty zapewne także.
Pierwsze sprężyny wykorzystał Leonardo da Vinci w 1500 roku. Czyli ten wynalazek ma ponad 500 lat, a Ty w swoich (marnych) dwudziestu-paru latach życia nie będziesz w stanie przeskoczyć takiej ogromnej ilości wiedzy jaką tak wielu ludzi w to włożyło.... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:27
|
|
|
Panowie wyluzujcie Zaraz idę do garażu przełożyc springi i dam znac czy cokolwiek się zmieniło na korzyśc/niekorzysc |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:28
|
|
|
Dlaczego zagęszczonymi zwojami do góry? Sprężyna ma pewną bezwładność w przypadku przyłożenia dużej siły od koła, jak trafią się gęste zwoje to mogą jeden o drugi uderzać co będzie skutkowało brakiem działania sprężyny, dlatego mnie się wydaje że na pierwszy ogień powinny iść rzadkie... jeśli sprężynę ugniemy powoli to nie będzie to miało aż tak dużego znaczenia, ale w aucie przy szybkiej jeździe i polskich dziurach,,, wydaje mi się że gęstymi do góry - taka moja teoria. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:19
|
|
|
Dobrze gadasz JoeMix... Tak ma być właśnie zamontowana sprężyna progresywna. Gdyż przy małych uderzeniach działa w miarę normalnie, a dopiero przy dużych dobiciach staje się twardsza, zapobiegając tym samym dobiciu. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:22
|
|
|
SpiderMAN, progresywnosc to jedna z charakterystyka zachowania sie. Nie koniecznie wszystkie sprezyny samochodowe musza takie byc. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:26
|
|
|
Jedna, owszem, ale resztki mojego wykształcenia mechanicznego mówią mi, że takie zamontowanie jest prawidłowe, a nie gęstymi zwojami w dół... |
|
|
|
 |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:29
|
|
|
Przełożyłem te sprężyny i w sumie nic się nie zmieniło (czego się spodziewałem ) Wciąż zwoje, w miejscu gdzie są bardziej zagęszczone stykają się...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:29
|
|
|
SpiderMAN napisał/a: | Jedna, owszem, ale resztki mojego wykształcenia mechanicznego mówią mi, że takie zamontowanie jest prawidłowe, a nie gęstymi zwojami w dół... |
a tego zdania to ja jestem od poczatku dyskusji. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|