Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Wymiana silnika z 1,1 na 1,4
Autor Wiadomość
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2008, 15:16   Wymiana silnika z 1,1 na 1,4

Witam jestem zielony a porywam sie z motyką na księżyc a mianowicie mam młodszą siostrę :( a ona ma fiestę 1,1 z 92r w dwa miechy po kupnie zajechała silnik tz.bierze olej ,kopci a spręzanie ma na1-12 na2-8,5 na3-9 i na4-13 Mechanik powiedział że naprawa silnika to 1000zł.Siora jak to usłyszała to powiedziała że jeździ aż padnie a potem na złom i komunikacja miejska.Ale ja znalazłem silnik 1,4 od Eskorta i tu moje pytanie.CZY MOŻNA W MIEJSCE 1,1 WSTAWIĆ 1,4 BEZ PRZERÓBEK????Czyli wyjąć stary i wsadzić "nowy".Ten od Eskorta jest razem ze skrzynią w cenie 150zł.Kolejne pytanie jaki ma być komputer do niego bo sprzedający nie wie a ma kilka od forda i czy instalacja bedzie pasowała .Proszę o wszystkie możliwe opinie na ten temat.Pozdrawiam Krystian
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 9 Wrz 2008, 16:16   

krystian72 napisał/a:
CZY MOŻNA W MIEJSCE 1,1 WSTAWIĆ 1,4 BEZ PRZERÓBEK????
Nie można :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2008, 16:24   

Parzych73 napisał/a:
krystian72 napisał/a:
CZY MOŻNA W MIEJSCE 1,1 WSTAWIĆ 1,4 BEZ PRZERÓBEK????
Nie można :yes:
a coś więcej bo bardzo zależy mi na tym.Bo piszesz nie a głową kiwasz tak :yes:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2008, 16:32   

Bo wszystko można, tylko rzeźbić trzeba.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2008, 16:35   

Czyli jak rozumie bez ingerencji w blachy się nie da?
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 9 Wrz 2008, 16:59   

szukaj tematów o swapach na silniki cvh od XR ki ...1,4 i 1,6 sa w zasadzie takie same ..róznice pojemnosci i czasem zasilania . Inagerowac w blachy nie musisz ..ale musisz miec łapy silnika cvh pasujace pod fieste ...musisz miec tez kompa i czesc wiazki ...pewnie pompe itd ..napisz jak zasilany jest 1,4 który znalazłes
napewwno łatwiej byłoby wymienic tobie 1,1 na 1,3 z tej samej linii ohv
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2008, 20:24   

nie mam bladego pojecia ale dowiem się jutro i dam znac jaki to motor
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 9 Wrz 2008, 21:20   

ja mam swapa za sobą, zrobiłem to niecały miesiąc temu. po doswiadczeniach radzę(!) sprawdzić przed kupnem ten silnik to jest sprężanie, jak mozesz to zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz jak wyglada glowica. jak czarna maź, to lipa.
z jednej strony 150pln to bardzo mało, aż za mało.
ja bym na waszym miejscu zrobił ten silnik co macie.
warto wydac tego tysiaka (w perspektywie czasu, to się naprawde opłąca) na remont i miec z glowy przekładki, dopasowywanie i takie inne.
jak masz trochę umiejetnosci, to sam rozlozysz silnik i okreslisz co jest nie tak. jak kompresja jest kiepska, to pierscienie do wymiany. komplet pierscieni to w zaleznosci od sklepu ok 100pln. jak blok silnika nie ma rantu to wystarczy przeszlifowac cylindry nawet papierem i wymienic pierscienie.
jak jest rant to gorzej bo trzeba dac blok do robienia.
przy okazji wymienisz uszczelke pod glowicą koszt ok 60pln i uszczelniacze zaworowe koszt ok 8pln x 8 sztuk. do tego planowanie glwocy ok 70pln, nowe szpilki glwicy (przydaloby sie ale nie koniecznie) ok 50pln.
i teoretycznie remont zrobiony.

przy zmianie z silnika OHV na CVH byc moze bedziesz musial zmienic mocowanie górne silnika a więc nie unikniesz spawania a to juz wieksza robota.
do tego nowy komputer, czesc wiazki, byc moze ta pompa paliwa, dorabianie i pieprzenie się z tym duzo czasu. lepiej oszczędz siebie.

powtarzam sie, ale ja bym wymienil na ten inny silnik tylko wtedy jak bym mial 100% pewnosc ze nie dymi, nie bierze oleju, wody i ma dobra kompresje.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Wrz 2008, 23:55   

stafcio napisał/a:
przy zmianie z silnika OHV na CVH byc moze bedziesz musial zmienic mocowanie górne silnika a więc nie unikniesz spawania a to juz wieksza robota.


:hahaha: :hahaha: :hahaha: Kolego wiekszęj głupoty w życiu nie słyszalem, zmiana łapy silnika z hcs na cvh to kwestia dwóch śrub jedna od strony amorka za plastikowym nadkolem druga przy kielichu pod maska.
_________________
 
 
 
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 10 Wrz 2008, 11:46   

:kaput: Temat ciągle aktualny wszystkie podpowiedzi mile widziane :yes:
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2008, 11:48   

Kup 1.3i i włazi bez przeróbek... Nawet na elektronice z 1.1 będzie dobrze działać...
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 10 Wrz 2008, 12:01   

a jak chcesz 1.4 to już od razu w 1.6 zainwestuj. Roboty i tak bedzie sporo, a przynajmiej ci mocy szybko nie zabraknie..
_________________
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Wrz 2008, 12:24   

Koledzy nie o to chodzi, problem jest taki że pada 1,1 pod maską i remont kosztować ma 1000, a za 150 jest do wzięcia 1,4... trochę tanio (sprawny, morze bez osprzętu?)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2008, 12:27   

Dobry silnik 100 zł kosztować raczej nie może...
Poza tym co z tego że silnik 100zł, koszt jego zamontowania będzie wielokrotnie wyższy niż w przypadku zakupu 1.3i i założenia go...
 
 
 
krystian72
[Usunięty]

Wysłany: 10 Wrz 2008, 16:37   

A czy da się sprawdzić stan silnika przed kupnem bo facet ma kila silników w tym właśnie wspomniany 1,4 razem ze skrzynią i komputerem, jeszcze 1,6Zetec i 1,8 w dieslu gostek jest tani bo zajmuje się złomowaniem powypadkowych.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 10 Wrz 2008, 16:43   

jak silnik pali i jest w aucie to mozesz sprawdzic w zasadzie kompresje ,stan swiec i ogólna prace i dymienie ..na wiecej nikt ci nie pozwoli ...jesli silnik jest juz poza autem to ...musisz wierzyc na słowo :-)
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 10 Wrz 2008, 19:49   

w takim wypadku przelicz koszt zamontowania tego silnika i porównaj z najtanszą opcją remontu tamtego silnika.
jak zamienisz na 1.4 to spalanie wzrośnie troche.
ja obstaje przed zostawieniem tego silnika i doprowadzenia go do stanu nadającego się do jazdy

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 20:54 ]
mam uszczelke glowicy i uszczelniacze zaworowe nowe do silnika 1,3hcs, ale do 1,1 powinno dojsc. moge za grosze oddac.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
yogiddz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: dzierza
Wysłany: 11 Wrz 2008, 01:00   

A czy da się sprawdzić stan silnika przed kupnem bo facet ma kila silników w tym właśnie wspomniany 1,4 razem ze skrzynią i komputerem, jeszcze 1,6Zetec i 1,8 w dieslu gostek jest tani bo zajmuje się złomowaniem powypadkowych. A ZA 1.6ZETEC ILE GOSCIU KRZYCZY
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 11 Wrz 2008, 02:01   

yogiddz napisał/a:
A czy da się sprawdzić stan silnika przed kupnem bo facet ma kila silników w tym właśnie wspomniany 1,4 razem ze skrzynią i komputerem, jeszcze 1,6Zetec i 1,8 w dieslu gostek jest tani bo zajmuje się złomowaniem powypadkowych. A ZA 1.6ZETEC ILE GOSCIU KRZYCZY

kuzwa a privy to co ..zbyt skomplikowane :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Wrz 2008, 15:54   

Ja zmieniałem z 1,1 na 1,4 to moge sie wypowiedzieć. Elektryka silnika pasuje od 1,1 do 1,4 tyle że komputer musisz miec od 1,4. Co do mocowania silnika skrzynia pasuje od 1,1 jak i rozrusznik ale łape musisz miec od 1,4 z fiesty bo w escorcie jest inna ewentualnie rzeźbić. Do wymiany jest chłodnica, węże chłodzące, alternator od 1,4 albo 1,6, dwururka od fiesty do 1,4 w zalezności czy silnik była na gaxniku czy na monowtrysku. Sprzęgło od 1,1 też nie pasuje jeśli tam jest na wykończeniu a koszt nowego to 250zł. Zastanów sie dobrze bo na 150zł napewno sie nie skończy a roboty przy wymianie silnika z 1,4 niejest wcale wicej niz na 1,1, Ja silnik wymieniłem w 1 dzien tyle że musisz mieć wszystkie graty odrazu. Ja bym zatanowiłe sie nad kupnem slnika 1,3 nawet za kwote 300zł jeśli jest w dobrym stanie bo wszystkie graty z 1,1 podejdą pod 1,3

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 14:56 ]
licz sie jeszcze z wymiana rozrządu w silniku 1,4 koszt częsci 100zł robocizna zalezy od regiony i mechanika 70-150zł. Decyzja nalezy do Ciebie
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów Wymiana silnika
kubaq Silniki diesla 1 13 Cze 2010, 19:47
ramses123
Brak nowych postów wymiana silnika 1.8 D
prosze o porady...
tomashGSi Mechanika 0 12 Lip 2009, 16:59
tomashGSi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.