Xr2i do rajdów: jaki silnik? 1,6 1,8 czy 2,0? |
Autor |
Wiadomość |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 12:48
|
|
|
jak sie uprzec to mozna japonie zeswapowac do MK3:D
wkoncu black top to yamaha:D
ma mechaniczne popychacze i jak zadlubac go dobrze to ma wiekszy potencjal od zwyklego zeteca 2l(w teorii oczywiscie) |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 12:56
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | wkoncu black top to yamaha:D |
tu sie mylisz, Yamaha to zetec-se czyli 1,25/1,4/1,6/1,7 16v A black Top to zetec tylko troche nowszej generacji - taka przejściówka do Durateca. notabene całkiem udana |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 15:03
|
|
|
To ten z Focusa ST?:> Jesli tak to calkiem przyjemna maszynka i seryjnie na ITB...
Ps. A co do swapowania- moze 2.0T z Subaru?:> :yyy: |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 17:34
|
|
|
oj panowie...nie róbcie masakry :yyy:
kolega PumaRST słusznie zauważył, że nie o tuning auta jako taki mi chodzi ale o odpowiednie przygotowanie go do ścigania się.
Jeżeli na ten sezon miałbym przeznaczyc kasę ponad 10tys zł to kupiłbym od razu cytrynę albo puga 1,6 albo nawet crx'a (mimo, że nie przepdam za zabojadami i japońcami) i to mimo sentymentu do Xrki.
Taka jest niestety prawda.
Chcę mieć po prostu w miarę tani i w miarę szybki wózek do ścigania i nauki,a co będzie dalej czas pokaże.
Jedno jest pewne, nie jest to jakiś słomiany zapał i projekt który skończy się zanim się na dobre nie zaczął ( a na pewno takie na tym forum bywały-jak na każdym innym zresztą) |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 22:32
|
|
|
FAktycznie wodze fantazji nieco popuszczone .
NAjbardziej realnym i najlepszym w stosunku kasa-efekt będzie wyremontowanie CVH . Wiem że to brzmi mało poważnie z punktu widzenia tuningu oraz rajdowania ( znafcy Cie śmiechem zabiją jak im powiesz że jedyne co dłubałeś to kapitalny remont silnika ) ale jeżlei ma być to prosta , niezawodna i w miare tania maszynka do zabawy to proponuję remont i...
... koniec .
Nie dopatruj się złośliwość w mojej wypowiedzi - po prostu paręswapów zrobiłem i wiem jak to wygląda kosztowo i czasowo , poza tym ZAWSZE wychodzą niedociągnięcia . Twoje auto ma być do ścigania więc musi byćw miarę niezawodne i do tego proste w naprawach . Niestety przy jakimkolwiek swapie nie dośćże popłyniesz finansowo to jeszcze dopracujesz go dopiero po jakiś 2 - 3 miesiącach ( tym bardziej przy tak ekstremalnej eksploatacji jaką zakładasz i przy założeniu że swap będzie prosty ) .
Zbuduj XR2i ze zdrowym motorem i dobrze przygotowanym zawiasem oraz wyposażeniem do rajdowania - Zobaczysz - respekt będziesz miałwiększy jak pokażesz co to potrafi niż po dwóch stronach internetowych dywagacji czy rs2k jest lepszy do lania crx-ów niż 1.8 swapowane na 2.0 z mapą . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 10:45
|
|
|
złośliwości się nie dopatrzyłem, myśle nawet, że ....masz rację.
Moim celem jest ściganie się, gdybym na swap miał poświęcic pół roku, non stop cos poprawiać, nie kończyć rajdów z powodu awarii to mijało by się to z celem.
(nie mówiąc o potężnej zjebundzie od pilota )
A z drugiej strony, te kilka rajdów które przejechalismy w tym roku pokazały, że fofce brakuje trochę ducha, reszta jest OK, dlatego decyzja o modernizacji a nie o sprzedaży.
No i w ten sposób mam dylemat
Dzięki Wam za uwagi i rady, decyzje podejmę po sezonie, bo od wrześnie sporo imprez się jeszcze szykuje. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 13:32
|
|
|
tommirs napisał/a: | A z drugiej strony, te kilka rajdów które przejechalismy w tym roku pokazały, że fofce brakuje trochę ducha, reszta jest OK, dlatego decyzja o modernizacji a nie o sprzedaży. |
to moim zdaniem, kończ to CVH w tym sezonie a w miedzy czasie szukaj zgnitej RS1800 z silnikiem 1,8 130KM i swapuj tą jednostke, nie myśl nad 2,0 a skoro ci mocy brakuje to nie ma sensu wsadzać kasy w CVH. silnik z osprzętem weźmiesz do siebie, być mozę belke tynia z stabem a reszte rozsprzedasz na części i wyjdziesz wmiare na zero. I swapuj 100% oryginał. w lekkiej wmiare budzie powinno to latac na poziomie konkurencji +/- oczywiście seryjknej.
Zółwik sorry ale cvh nawet z najlepszym zawiasem itd nie dorówna konkurencji w tej klasie. a zeby była taka możliwość to trzeba bardzo duzo kasy wydać na mody a i żywotnośc spada w tedy. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 15:10
|
|
|
Mr Marcin, ale po co?? po co kombinowac nad tym, finansowo lepiej wyjdzie jak kupi (nie chce tutaj robic gieldy) Fofe Gasza, jest kompleksowo przygotowana do KJS, ma klate wg zalacznika J i silnik tez ma swoje nadziobane a cena 10 000zl wydaje sie smieszna w porownaniu do tego co Adam do niej wlozyl,
bo wkoncu silnik to nie wszystko, zawias, klatka, hamulcy no i hydro rekaw
sorki ale musialem, policzylem se jak to bym ja mial budowac i wyszlo by to spokojnie z 15tysiow |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 17:37
|
|
|
Ad@mus, zgadza sie to co mówisz, ale jest jeszcze 2 strona medalu, ma swoja xr2i jak sądze w dość dobrym stanie z niezłym zawiasem. za klatke da z 2000PL +/- silnik go niech wyniesie koło 3tyś +/- to nam wychodzi +/- 5tyś. wiec mimo wszytsko że auto Adama jest zapewne szybsze to jemu wychodzi za połowe ceny auto które spełni jego oczekiwania. To jest prosty rachunek. Mówie to mimo tego że jestem fanem Projeky Gasza i bardzo ubolewam że go nie zobacze na żywo |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 17:51
|
|
|
to fakt co Marcin pisze,co do 1.6 cvh to fakt ze w porownaniu z ziutkiem ma male szanse ale mowa tu o klasie 3 do 1.6 wiec wchodzi w gre cvh ktore dobrze wyremontowane daje rade,co udowadnial pare razy Adi czy Quzyn czy Shotta ,a jesli przejdzie na 1.8 to juz bedzie o wiele cieżej cos zdobyc..
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 18:09
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | ,a jesli przejdzie na 1.8 to juz bedzie o wiele cieżej cos zdobyc.. |
mnie sie wydaje że własnie łatwiej, taka fiesta ma wieksze szanse w konfrontacji z Oplami GSI czy Clio niż z Francusko/japońska konkurencja w klasie do 1600. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2008, 21:46
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | no i hydro rekaw
|
akurat ten rękaw to kosztuje wałe złociszy tylko trzeba wiedziec co gdzie i jak |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 17 Sie 2008, 23:10
|
|
|
A ja takie pytanie mam. Czy do fiesty z ziutkiem 1,8 była jakaś homologacja?
Szukałem ostatnio ale dopatrzyłem się tylko dla 1,6 CVH.
Tak się pytam, bo ja z kolei chcę wymienić budę w mojej fofi i też dać ja do rajdowania.
P.S. Za niehomologowany hydrorękaw uwalają na BT na kajtkach na dolnym śląsku |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
qrdesz87
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37 Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 71 Skąd: sanok
|
Wysłany: 20 Sie 2008, 00:34
|
|
|
ja jeżdząc w moim okregu w zeszłym sezonie to niestety pucharów nie nawiozłem ale bylo to spowodowane klasą +1400, czyli jezdzilem razem z subarynkami i lancerami bo i takie przyjezdzaly.
Ale gdyby byl podział do pojemnosci 1600 to 3 razy na 5 startow bylo by podium, a na odcinkach drogowych, pugi 106 i saxa lekko objezdzalem. Gorzej bylo juz na kręciołkach na placach |
|
|
|
 |
emceha [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sie 2008, 12:27
|
|
|
Rycho napisał/a: | Za niehomologowany hydrorękaw uwalają na BT na kajtkach na dolnym śląsku | No to bzdura jak cholera bo KJS jak sama nazwa wskazuje jest amatorską imprezą i gówno organizatora powinno obchodzić czy jest homologacja czy nie ma. Cała inicjatywa mija się wtedy z celem bo kajtki są dla każdego niezależnie od zasobu portfela a takie coś ogranicza dostęp do rozpoczęcia zabawy w sport motorowy osobom których nie stać na przygotowanie auta w sposób nawet półprofesjonalny. PZMOT owszem, Górskie owszem ale kuźwa KJS i homologowana hydraulika ręcznego??? Gratuluję dolnoślązakom podejścia. Zapraszam na imprezy organizowane na torze prób Fiata w Tychach przez AZT lub sprinty w Sosnowcu czy Chorzowie. Może wezmą Wasi przykład i się nauczą jak się to robi |
|
|
|
 |
mss

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20 Sie 2008, 13:01
|
|
|
emceha napisał/a: | Rycho napisał/a: | Za niehomologowany hydrorękaw uwalają na BT na kajtkach na dolnym śląsku | No to bzdura jak cholera bo KJS jak sama nazwa wskazuje jest amatorską imprezą i gówno organizatora powinno obchodzić czy jest homologacja czy nie ma. Cała inicjatywa mija się wtedy z celem bo kajtki są dla każdego niezależnie od zasobu portfela a takie coś ogranicza dostęp do rozpoczęcia zabawy w sport motorowy osobom których nie stać na przygotowanie auta w sposób nawet półprofesjonalny. PZMOT owszem, Górskie owszem ale kuźwa KJS i homologowana hydraulika ręcznego??? Gratuluję dolnoślązakom podejścia. Zapraszam na imprezy organizowane na torze prób Fiata w Tychach przez AZT lub sprinty w Sosnowcu czy Chorzowie. Może wezmą Wasi przykład i się nauczą jak się to robi |
no niestety powinno ich to obchodzic, bo jakby nie patrzec ingerujesz w uklad hamulcowy i to dosc powaznie... |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
 |
emceha [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sie 2008, 13:51
|
|
|
Pokażcie mi malucha startującego na kajtkach który ma homologowany ręczny. Przeważnie jest to druga taka sama pompka hamulcowa włączona w tylny obwód, zamontowana przy tunelu środkowym z dospawaną lagą za którą się ciągnie. Ot i cała filozofia. Rozumiem Cię mss i też widziałem kilka dziwnych przypadków gdzie własnie samoróbki omało co nie doprowadziły do tragedii na głupim KJS-ie ale fakt jest taki że połowa ludzików startujących w takich imprezach ma to wszystko porobione w garażu według włąsnych lub zapożyczonych pomysłów, małym nakładem finansowym i własnymi siłami Ja też chcę wybebeszyć Fofi, wspawać klatkę, wsadzić nawet 1.6 CVH i się bawić na kajtkach bo nie stac mnie na A grupowego cieniasa |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 20 Sie 2008, 23:09
|
|
|
Dobra panowie, niepotrzebnie poruszyłem temat przepisów i schodzimy z tematem.
To jak z homologacją dla fofi 1,8 zetec było kiedykolwiek coś takiego? Wie ktoś, coś?
Ktokolwiek jeździł lub znał kogoś kto ścigał się taką w kajtkach? |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2008, 10:55
|
|
|
1.8 nie miala nigdy homo, jedynie xr2i 1.6, ale do kajtkow niepotrzebna Ci homologoacja |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
|