Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: LOY
27 Maj 2008, 02:33
Polerka alufelg.Jak to sie robi?
Autor Wiadomość
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 24 Maj 2008, 11:04   Polerka alufelg.Jak to sie robi?

Chciałbym odnowić moje alu a dokladnie polerowany rant,ale niechce oddawac felg do specjalistow bo to troche kosztuje.
Chciałbym zrobic to sam ale nie mam pojęcia jak sie do tego zabrac i co jest do tego potrzebne.
Napewno ktoś to juz robił.Pomożecie??
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 24 Maj 2008, 11:41   

tu patrzał:
oooo dokładnie tu!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 24 Maj 2008, 13:58   

odyniec, No tak ale tu jest o malowaniu a ja chce odnowic wypolerowanu juz rant
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Maj 2008, 14:27   

można albo ręcznie albo mechanicznie :fox: ręcznie to ściereczka i pasta polerska, a mechanicznie to gąbka na wiertare, pasta polerska i jazda :-P oczywiście pastę jakąś nie mocno ścierną żeby rys nie porobić :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 24 Maj 2008, 15:19   

w polerke felg sie nie bawilem, ale kazdy inny alu dekiel polerowalem
wiec na dziendobry jesli masz miejsca utelnione to caloes lecisz papierkiem 500, potem 1000, i na koniec 2000 z woda
mozna tez jechac odrazy 1000, i 2000, mozna i jeszcze drobniej, zalezy ile tego utlenienia jest, generalnie musisz na maxa wyrownac papierem powierzchnie
nawet nie musi po papierku sie blyszczec bo papier to przygotowka, efekt koncowy osiaga sie pasta, tutaj polecam nigrina czy jakos tak metal polisz czy jakos tak, jest elegancka ale droga w porownaniu z polskim automaxem
automax tez da rade na dobra sprawe, jesli masz wycwiczone raczki to 2tysiaczki zmiana raczki i lecisz szmatka, ale polecam zrobic sobie taki patent z filcu, kup w castoramie albo jakis obi czy cos filc z metra, gruby i twardy, wytnij koleczko okolo 5cm srednicy i zakrec na srube. poleruj bokamitego koleczka i bedzie elegancko

oczywiscie jak juz powiedzialem nie robilem felg, ale probowalem polprofesjonalnie dekiel robic i wyszlo spoko....kiedys moze pokaze:D

jesli masz dremla to masz juz lepiej bo przygotowka dremlem idzie jak bajka
jesli masz slabo utlenione albo wogole to papier odpada i samym filcem pojdzie fajnie

ale!! zanim zaczniesz robic rozwarz to, bo niby dlaczego skoro to takie proste to ludzie ktorzy poleruja biora za robote taka kase??

trza sie naheblowac troche:)

mit odnosnie kryciaklarem-ja pokrylem klarem polerke i nic nie zmetnialo, po jakims czasie i tak sciagne klar przepoleruje i na nowo sikne, ale i tak lepsze to niz cotygodniowa walka z pasta

btw-u mnie jest koles co robi ranty po 20zl za sztuke wiec mi by sie nie chcialo z tym bawic z racji ze alufelgi sa z twardego alu i sie ciezko szlifuje:)

ale dla chcacego nic trudnego
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
AMONe
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2008, 11:09   

Do wykonania polerki będą nam potrzebne następujące rzeczy:
-Scansol (środek do usuwania powłok lakierniczych).
-Pędzel (do nakładania Scansolu).
-Papiery wodne 600 i 2000.
-Środek do polerowania aluminium, przykładów nie podaje bo jest ich wiele, Ja używałem kostki polerskiej.
-Wiertarka ( na którą zakładamy kółko polerskie).
-Kółko polerskie lub po prostu jakaś szmatka z frotki lub filcu (metoda ręczna)
:grin:


Czyszczenie:

Aluminium przed polerką musi zostać dokładnie oczyszczone z kurzu, błota i innych zanieczyszczeń, w tym celu można po prostu umyć gąbką z płynem do usuwania „twardych” osadów. Po kąpieli wycieramy czystą szmatką do sucha.
Na suche aluminium możemy zacząć nakładać środek do usuwania lakieru (jeżeli jest pomalowane) w naszym przypadku Scansol (można też cały proces wykonać ręcznie); od początku papierem wodnym 600, ale my ułatwiliśmy Sobie pracę.

Scansol nakładamy w 3-4mm warstwach za pomocą pędzla. Po około 1 min lakier zaczyna "mięknąc" i można go łatwo zdrapać, za pomocą plastikowej szpachelki lub nawet karty telefonicznej:

Proces nakładania Scansolu należy powtórzyć jeszcze kilka razy w zależności od potrzeb, czyli aż usuniemy lakier :-) . Aluminium wydaje się juz być czyste, co jest mylne, bo najczęściej zostaje warstwa podkładu, wygląda to tak jakby aluminium było ciemniejsze. Teraz zaczynamy pracę z papierem wodnym 600. Jak sama nazwa wskazuje wodny, czyli podczas czyszczenia nim musimy maczać go w wodzie, najlepiej w wiaderku lub misce.


Zaczynamy pracę papierem ściernym, kolistymi ruchami ścieramy "zacienienie" po czyszczeniu Scansolem. Naszym oczom juz po chwili ukazuje się naprawdę czyste, ładnie, świecące aluminium. Czyścimy papierem 600 dokładnie całą pokrywę, miejsce w miejsce. Naszym oczom mogą się ukazać tak bardzo niechciane "kropeczki" jest to lakier, który "siedzi" w mikro nierównościach odlewu. Na to nie ma rady, trzeba trzeć papierem 600, aż po starciu pewnej warstwy aluminium same znikną. Jest to jedna z najbardziej czasochłonnych czynności całego procesu 2-3h ale inaczej się nie da.

Gdy juz wszystko się pięknie świeci i nie mamy "kropeczek", to musimy jakoś usunąć rysy powstałe po papierze 600. Najlepszy do tego jest papier 2000; jest bardzo drobny i zaciera rysy spowodowane używaniem 600. Praca 2000 jest juz dużo szybsza, trwa to dosłownie kilka minut. Teraz jesteśmy juz prawie gotowi do polerowania, jednak przed polerowaniem powierzchnia musi zostać odtłuszczona. Do tego celu wystarczy ją przetrzeć czystą szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem.


Polerowanie:

Na aluminium należy nałożyć środek do polerowania aluminium, w naszym przypadku była to zielona kostka polerska, produkcji Rzeczpospolitej Ludowej :-) .

Oczywiście można używać mleczek, past itp. Należy się pytać w sklepach o specjalne tego typu preparaty do polerowania aluminium. Po nałożeniu preparatu, należy według zaleceń producenta odczekać odpowiednią ilość czasu i zacząć polerowanie. W tym celu nakładamy koło polerskie na wiertarkę. Włączamy ją i przykładamy dość mocno do polerowanej powierzchni. Polerować należy długo i dokładnie, miejsce w miejsce. Naszym oczom powinno ukazać się "lustro" :-) : Oczywiście kołem polerskim nie wszędzie dotrzemy. Do wszystkich zakamarków musimy użyć wcześniej już wspomnianej szmatki z froty lub filcu.


Teraz można polerkę zabezpieczyć lakierem bezbarwnym (jeśli ktoś ma na to ochote, generalnie nie polecam).Trzeba pamiętać, że powierzchnia, po której maluje się bezbarwnym lakierem musi być nagrzana!! bo w przeciwnym razie wytrąca się z niego woda i w efekcie nie będzie przeźroczysty tylko mleczny! Powierzchnię można podgrzać za pomocą opalarki. Wystarczy lekkie podgrzanie, nie musi parzyć, ma być dobrze nagrzana. Na taką powierzchnie można nałożyć lakier bezbarwny, trzeba pamiętać, aby nakładać go małymi warstwami; 2 lub 3 cienkie warstwy zamiast 1.

To juz w zasadzie tyle, jeżeli wszystko poszło Nam zgodnie z planem to możemy cieszyć się wspaniałą polerką, którą wykonaliśmy sami.
Miłej pracy:)
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 25 Maj 2008, 20:19   

AMONe, i wlasnie o to mi chodzilo.W moim wypadku bedzie to tylko ostatnie etap czyli samo polerowanie.Wielkie dzieki :ok: :brawo:
A powiedz mi jeszcze jedno jezeli nie scigam kola z auta to czy jest mozliwosc polerowanie felgi sama szmatka i pasta polerska poprzez obracanie koła
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
AMONe
[Usunięty]

Wysłany: 26 Maj 2008, 13:19   

jeśli polerujesz sam rant to spoko, tylko nie szmatką tylko filcem albo flanelą.
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 27 Maj 2008, 08:51   

AMONe, A jak mam paste "Farecla G3" ,moze byc dobra czy z gruba ziarna ma?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Maj 2008, 09:33   

ja to robie tak:
-scigam lakier preparatem w formie zelu, nie pamietam nazwy teraz
-papiery 320 600 800 1200 1500 2000 2500
-polerka auto solem
-polerka pasta w kostce do srebra

efekt:


pojda do mazdy :)
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 27 Maj 2008, 09:36   

marcus_87, sliczne sa.A moge srobic polerke pasta "Farecla G3"
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Maj 2008, 09:38   

nie znam tej pasty, probowalem auto max i tempo. auto sol najlepszy
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 27 Maj 2008, 09:58   

marcus_87, wlasnie tempo jest podobne do tej mojej.I jak Ci z tempo wyszlo
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Boss 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: EPJ
Wysłany: 27 Maj 2008, 11:55   

Jak myślicie opłaca sie polerowac orginalne alu xr2i?? :-)
_________________
Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 27 Maj 2008, 18:01   

Farecla G3 tez przejdzie przed chwila sprawdzilem
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Maj 2008, 19:27   

marcus_87, ile czasowo zajmuje jedna felga (od poczatku do końca)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Artii
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2008, 20:10   

Proponuje zajrzec na www.cultstyle.pl tam jest wszystko dokładnie opisane. Pozdrawiam i powodzenia w polerowniu
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Maj 2008, 23:49   

Krawiec napisał/a:
marcus_87, ile czasowo zajmuje jedna felga (od poczatku do końca)


trudno powiedziec... jak przysiadziesz to ze dwa dni trzeba liczyc, zalezy od wzoru felgi i czy dojdziesz narzedziami czy wszystko recznie. ogolnie najwiecej roboty jest z papierami ale jak ten etap zrobisz dokladnie to pozniej masz latwiej i szybciej.
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 30 Sty 2010, 14:19   

a jak z alu schodzi ta warstwa lakiery to mozna tam gdzie wyszły czarne plamki papierem przeszlifować tak jak pisze tu a potem polerka czy po prostu zedrzeć i na nowo malowac?? bo zabardzo sie nieznam..
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 31 Sty 2010, 19:54   

jak chcesz to spolerowac/wydrzec papierkiem i zamalowac klarem, to napewno bedzie to widac, bo jak by nie bylo odswierzysz i aluminium i lakier, najlepiej malowac po calosci albo polerowac po calosci
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - restaurowanie / lakierowanie alufelg
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 19 Lis 2010, 23:09
Ad@mus
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.