Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:37 |
[S] fiesta hillclimber pod młotek |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:44
|
|
|
ja miałęm chłodnicę z 1.4 z rdzeniem wielkości tej z mk3 xr2 a do trgo 0.5 cm grubszą , i o większej ilości kanałów przesyłowych . jednym słowem wydajniejszą .
Dawałą radę bez problemów ( nawet w turbo przed RSTurbo ) . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:47
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | ja miałęm chłodnicę z 1.4 z rdzeniem wielkości tej z mk3 xr2 a do trgo 0.5 cm grubszą , i o większej ilości kanałów przesyłowych . jednym słowem wydajniejszą .
Dawałą radę bez problemów ( nawet w turbo przed RSTurbo ) . |
ale ty jednak masz kapeczke inaczej u mnie musi być wyjście z chłodnicy na bok (tak jakby w alternator i dlatego tak ciężko dostać takie cuś ) bo inaczej poprostu na wyjściu mam wydech jest ciasno ale już blisko do odpalenia w sumie za szybko się ściemniło bo odpaliłbym ją dziś na chwilke może |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 22:34
|
|
|
chlodnica z 1.1 daje rade i w 2l 16v
rdzen trza obspawac bokami z zeteca i hula-tyle ode mnie jesli chodzi o wydajnosc
Laskosz, gratsy za pomysl:D
widze cie w wakacje na walach:D |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 22:41
|
|
|
Laskosz napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | ja miałęm chłodnicę z 1.4 z rdzeniem wielkości tej z mk3 xr2 a do trgo 0.5 cm grubszą , i o większej ilości kanałów przesyłowych . jednym słowem wydajniejszą .
Dawałą radę bez problemów ( nawet w turbo przed RSTurbo ) . |
ale ty jednak masz kapeczke inaczej u mnie musi być wyjście z chłodnicy na bok (tak jakby w alternator i dlatego tak ciężko dostać takie cuś ) bo inaczej poprostu na wyjściu mam wydech jest ciasno ale już blisko do odpalenia w sumie za szybko się ściemniło bo odpaliłbym ją dziś na chwilke może |
miałem w tej chłodnicy wyjscie na bok . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 20:22
|
|
|
No to dziś fiesta ożyła najpierw zaraz po południu jeszcze z pompą przed autem próbowałem ją odpalić ale coś nie trybiło bo chodziła na 3 garach ale że to była pewnie wina elektryki to zostawiłem sobie to na później i zająłem się montowaniem pompy paliwa i filtra, efekt wygląda tak:
pompa jest osłonięta gumą, przewody na stałe przylutowane do końcówek, jest dużo złączek na doprowadzeniu paliwa do pompy ale nie mogłem zrobić inaczej bo jest mało miejsca, jak się to sprawdzi to polecę niektóre miejsca konserwacją jeszcze.
A tutaj macie trochę elektryki z pod maski (wiem wygląda tragicznie ):
2 przekaźniki:
1- pompa paliwa
2- sterowanie + po stacyjce
no i w sumie 5 bezpieczników czyli: pompa paliwa, + po stacyjce na grzanie sondy Lambda, na cewkę, do komputera x2
a tutaj mały bonus (trochę mało widać ale zawsze coś ):
No to teraz czekam na chłodnicę i składam to do całkowitej kupy
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 21:04
|
|
|
Pompę i filtr nad tłumikiem umieściłeś - zmień lokalizację, albo załóż jakąś blachę bo przy fatalnym zbiegu okoliczności możesz "fruwać" |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 21:11
|
|
|
mk1 zetec co tu duzo gadac brawo i do zobaczenia w drodze do poznania
ps. jedynie teraz stylistyka komory, mam nadzieje ze pokrywa bedzie pomarancza |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 21:27
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Pompę i filtr nad tłumikiem umieściłeś - zmień lokalizację, albo załóż jakąś blachę bo przy fatalnym zbiegu okoliczności możesz "fruwać" |
no niestety nie mam gdzie dam jakąś osłone termiczną na pewno bo fruwać nie chce, a i przynajmniej dwurórke za kolektorem muszę owinąć bandażem do wydechów żeby mniej ciepła dawał na komorę. W sumie tak pomyślałem sobie że ten tłumik mogę wywalić i zostawić tylko coś na samym końcu będzie wtedy bezpieczniej bo rura da mniej ciepła niż cała puszka tłumika
kostek88wjcz napisał/a: | mk1 zetec co tu duzo gadac brawo i do zobaczenia w drodze do poznania
ps. jedynie teraz stylistyka komory, mam nadzieje ze pokrywa bedzie pomarancza |
dziękuje za doping a co do Poznania to jeszcze nie wiem czy pojade mk1 bo zostało mało czasu a roboty przy niej wciąż dużo...
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 22:38
|
|
|
Tą pompę co założyłeś to jak wsadzisz 3 cm przed silnikiem i 2km od zbiornika to powinna chodzić dobrze... może jeszcze pomyśl nad zmianą lokalizacji, bo zapalić to się ona nie zapali i w płomieniach nie staniesz, ale może być jej tam zwyczajnie za ciepło, może na przedniej przegrodzie w okolicach pompy hamulcowej albo na płasko nad maglownicą? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 22:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ale może być jej tam zwyczajnie za ciepło, |
nie będzie mi szkoda bo dałem za nią alternator z mk3 wszystko wyjdzie w praniu |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 22:55
|
|
|
oj stary jak dla mnie to super extra cool ok!!!!!! gratuluje ogromu prac przy autku
ja w moim tez troszke majstruje ale to mozecie zobaczyc na mojej stronce:P |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 03:30
|
|
|
hm
ja bym zrobił jeszcze pewne modyfikacje . pompe paliwa wrzucił bym między podłogę a zbiornik z przodu tam gdzie są mocowania i podłoga pasażera . A sam filtr bym wykopał do komory silnika np zastosował bym to co było w mk3 po lewej stronie i wsadził bym to koło akku z przodu . ewentualnie za silnik po prawej stronie .a to żeby ułatwić obsługę . Pamiętaj że pompa musi być trwale połączona z masą auta i to samo dotyczy metalowych filtrów . To zabezpieczenie przed ładunkami które mogą sie gromadzić od odizolowanych części metalowych . Pod autem unikaj długich kawałków węży gumowych . w przyszłości możemy poszukać zapinek oryginalnych na pompe takich klików co się wciska a wąż jest na stałe założony na kostkę . Co do reszty instalki to ci podpiwiem jak uruchomisz jak dorobić ładną i estetyczną skrzynkę bezpieczników pod maską . wkomponuje się wszystko w puste miejsce między kielichem a puszką nawiewów . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 06:48
|
|
|
Laskosz napisał/a: | nie będzie mi szkoda bo dałem za nią alternator z mk3 wszystko wyjdzie w praniu | Zanim tak napiszesz zorientuj się ile taka pompa kosztuje, bo z tego co się orientuję są drogawe,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 10:49
|
|
|
a ja mam prosbe zeby nie przenosic tego tematu do tp bo wszystkie mocniej pogrzebane mk1 wygina z forum mk1 (Zolwik) prosze a co do dopinku to Laskosz kibicuje ci ostro i musisz jechac nia do poznania masz jeszcze chwile czasu wiem ze malo ale ... dasz rade wierze w ciebie Babcie beda walczyc |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 11:53
|
|
|
Kostek nikt tematu przenosił nie będzie to żaden tuning tylko zmiana silnika co do czasu na zrobienie to w sumie do Poznania zostało 3 tygodnie ale przed trasą 600km w jedną strone auto musi pojeździć troche bo nigdy nie można być pewnym wydumki cóż od poniedziałku biorę się za składanie wnętrza w oczekiwaniu na chłodnicę no i dziś jade po moje nakładki z xr2 i lakiery i inne dziady co zostały u lakiernika rok temu muszę trochę zwalczyć purchli na lakierze, lepiej żeby była łaciata a bez rdzy niż cała w kolorze a pare elementów brzydkich i kłujących moje oko
diodalodz napisał/a: | Pod autem unikaj długich kawałków węży gumowych |
pod autem idzie tylko powrót gumowy od listwy do baku, wszystkie węże jakie stosuje to węże zbrojone i mam nadzieję że żaden nie pęknie, do zasilania wykorzystałem orginalny stalowy przewód z mk1 (jest tak zakonserwowany że mam nadzieje iż trochę wytrzyma)
Podjąłem tez decyzję że filter i pompe zostawiam w takim miejsu jak teraz są ale usunę ten tłumik co na foto jest, w ten sposób ograniczę wydzielanie temperatury w tym miejscu i zrobie jeszcze jakiś ekran z blachy aby osłonić pompę i filter.
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Kwi 2008, 22:28
|
|
|
tak jak mówiłem puszka z tłumikem środkowym wyleciała by było pompie chłodniej dodatkowo owinąłem rurę bandażem do wydechów aby mniej ciepła oddawała, teraz to już napewno nie przejdę badania głośności wydechu na zlot wykombinuje zastępczą puszkę jakąś na końcowy żeby było ciszej w autku
tu macie kolejny filmik:
zabrałem sie też za ogniska korozji no i cóż drzwi prawe będą albo do wymiany albo do wspawania dołem 2 blaszek 5x5cm bo wyleciały dziury narazie podszpachluje to i sikne ze spraya w kolor żeby aż tak nie raziło w oczy ale trzeba się tym zająć, zamontowałem dziś siedzenia w środku ale wcześniej ściągnąłem dywan bo mokry był pod nogami pasażera i nie dawało mi to spokoju i okazało się że nagrzewnica przecieka dlatego wciąż tam mokro było ehhh jakby nie mogło być dobrze
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 07:17
|
|
|
no domyslam sie jak to teraz "borucy" jau sibvei odciolme rure za ostatnim tlumikiem zostalo jej jakies 10 cm , myslalem ze to nic nie zmieni a tu .... maskra ... troche denerwujace czasami ale nawet sympatyczne .
Laskosz ile kosztuje taki bandaz ???? i gdzie go kupic ???? |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 10:04
|
|
|
Jestem pod wrażeniem . Pierwsza w polsce mk1 z zetekiem Powodzenia w dogłąskaniu projektu i w walce z chorobami wieku dziecięcego . Ale będzie dobrze . Trzymam kciuki .
ps : Kostek : http://www.allegro.pl/ite..._m_re5pect.html
przepraszam że takl [późno i nei w moim wątku , ale będzie aktualizacja a nie mam na nia czasu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 10:37
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | przepraszam że takl [późno i nei w moim wątku , ale będzie aktualizacja a nie mam na nia czasu . |
rozumiem Zolwik dzieki wielkie . |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
 |
|