problem z centralnym zamkiem |
Autor |
Wiadomość |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 14:18 problem z centralnym zamkiem
|
|
|
dałem samochód żonie i teraz jest tak:
wciskam w pilocie przycisk aby otworzyć samochód, siłowniki zamykają i otwierają drzwi, cały czas i przezwać można to na dwa sposoby
- wcisnąć ponownie przycisk na pilocie,
- zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle
podejrzane dzwi to przednie od strony pasażera
próbowałem już:
- wymienić siłownik na nowy - objawy takie same jak na początku
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy zamkniętych wszystkich drzwiach
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy otwartych wszystkich drzwiach
z elektryki jestem cieniutki, macie jakieś pomysły ? |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 23:45
|
|
|
A to jest fabryczny central z dołożonym sterowaniem z pilota czy wszystko dokładane? Jeśli masz drugi pilot to spróbuj z nim. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 23:55
|
|
|
W mk3 jeśli jest orginalny centralny zamek masz sterowanie 4 kablami.
2 z nich to sa podawane napięcia do otworzenia lub zamkniecia siłowników "naprzemiennie"
A 2 pozostałe to sa kabelki na których pokazuje sie masa (inni mówia ze +12V, ale ja miałem mase) w zależności od położenia "otwarte/zamkniete" kolory bodajrze biały i zółty.
Zwal tapicerke i zobacz czy w momęcie przełączania z pozycji otwórz w zamknij i odwrotnie. zmieniają sie stany tych kabli "bo przyczyna tej wariacji zapewne jest na tych kablach"
A tak na margineśie to zaczołbym od rozłączenia wtyczki pomiędzy drzwiami a samochodem i popsikał sprejem "kontakt spray" lub jeśli takowego nie masz to WD-40. Poskładałbym i sprawdził czy problem ustał. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:03
|
|
|
kristofer napisał/a: | zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte | wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:05
|
|
|
szynszyl napisał/a: | pancerz linki | taki bialy plastik, tez mialem to w lewych drzwiach. |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:17
|
|
|
czasem zwarcie tych przewodów do masy powoduje taki problem a czasem problem tkwi w samym zamku ze nie dziala w nim krancowka zamkniete otwarte w masterze |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
rad
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Radek
Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 18 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 7 Kwi 2008, 11:35
|
|
|
A powiedzcie mi jedno, ile moze kosztowac zalozenie alarmu z centralnym zamkiem? caly system mam, chodzi tylko o montaz i konfiguracje.
pzdr |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 7 Kwi 2008, 11:50
|
|
|
jak kiedys sie pytałem to ok 300 zł alarm plus centralny wiec mi sie odechciało lenistwa i sam musialem zamontowac z mała pomocą kolegi |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 7 Kwi 2008, 13:26
|
|
|
szynszyl napisał/a: | kristofer napisał/a: | zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte | wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało | linki od klamki wewnetrzej? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 7 Kwi 2008, 15:26
|
|
|
kristofer napisał/a: | - zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle |
małe sprostowanie to nie jest pęknięcie linki tylko pewnie zatarta linka w środku ta od klamki gdyż jak sam mówisz gdy ją pociągniesz wszystko pozostaje w normie. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
Ostatnio zmieniony przez kazi 7 Kwi 2008, 21:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:18
|
|
|
pancerz jesli peknie na tych końcach co robią za ograniczniki powoduje ze linke ciagniesz, a ona zostaje w miejscu. znaczy sie ..hm. anie nie otwierasz ani nie zamykasz przez przestawienie cięgna. po prostu w moim przypadku zdjalem boczek. odkreciłem cały zamek i ogladnąłem aż znalazłem pekniecie pod osłona zamka |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:39
|
|
|
a sposob na zrobienie tego macie jakiś? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:40
|
|
|
ale co jak sie robi?
do siłownika klucz krzyzak
boczki..srubki na wierzchu
zdjąc ciegna po omacku.
klamka na krzyżak od środka chyba |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 17:50
|
|
|
ale co trzeba wymienic, skleic aby naprawic ta peknieta obudowe (krancowke) |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 21:53
|
|
|
wymienic zamek na nowy albo wymienic linke sam to przerabiałem - wymienilem z tylu zamek Skleic sie nie da linki bo sa za duże siły które działają na pancerz wiec pozostaje wymiana . |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15 Kwi 2008, 22:36
|
|
|
no nareszcie mogłem się tym zająć i tak:
1. linki są całe

2. jak siedziałem w środku to niby wadliwa klamka umożliwia zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi, czyli jak wciskam ją wszystkie się zamkną itd. - no tak jak powinno się to odbywać
3. ale wystarczy że naciskam pilota i zamki w 3 drzwiach wariują a klamka (niby wadliwa)stoi w miejscu
4. znalazłem element sterowania pilota
po odłączeniu wtyczki pilot nie działa - czyli ok
5. i co ważne
jak odłączę siłownik w wadliwych drzwiach o tu:
wszystko działa jak należy, pilot spełnia swoją funkcję w 100 % - oczywiście działają tylko 3 drzwi, ale prawidłowo
zmieniłem siłownik na inny - bez zmian
gdzie mam dalej szukać ?
nie mogę znaleźć sterowania centralnego - tam gdzie spotykają się kable z wszystkich drzwi (jak to może wyglądać - może jakiś kabel robi zwarcie i w rezultacie podłączony siłownik spuje działanie układu), bo element sterujący do pilota mam pkt.4
na ten moment odłączyłem siłownik w wadliwych drzwiach i jak pisałem wyżej pilot działa dla 3 drzwi, a 4 w razie potrzeby otwieram ręcznie od środka - ale nie może tak być
POMOCY |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 16 Kwi 2008, 01:28
|
|
|
sterownika centralnego nie znajdziesz, bo go nie ma silowniki komunikuja sie bezposrednio ze soba. Jak mozesz to sprawdz napiecia na przewodzie czerwonym (lub czerwono-zoltym) i na bialym (bialo-zielonym) oraz na zoltym (zolto-zielonym) oczywiscie w wiazce wychodzacej z samochodu. Przy sterowaniu minusem powinienes miec na czerwonym +12v, na zoltym i bialym na zmiane +12 i mase w zaleznosci czy drzwi zamkniete czy otwarte. Na brazowym powinna byc masa. Pytam sie o to bo u mnie sie chrzanilo jak na jeden z silownikow nie podalem +12, bialy i zolty byly dobrze podlaczone. Wiem ze u Ciebie w oryginalnej instalacji nie bylo mozliwosci odwrotnego podlaczenia, ale mozesz miec gdzies kabel przetarty po drodze do silownika tego buntujacego sie. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
 |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16 Kwi 2008, 20:22
|
|
|
ooo
no to czeka mnie wizyta u elektryka, bo nie posiadam odpowiednich urządzeń |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17 Kwi 2008, 10:02
|
|
|
też tak właśnie myślałem, aby tak zrobić - dzięki za deklarację, będziemy w kontakcie |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 15:03
|
|
|
grzebałem dziś bo i czas i pogoda pozwoliła... okazuje się, że magiczny układ który komunikował się między alarmem, a centralnym padł i dawał stały minus na zamknięcie drzwi... układ weg, i central śmiga, ale na razie nie z pilota... a potrzebny jest! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|