odłączony zawór bocznikujący |
Autor |
Wiadomość |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 21 Mar 2008, 22:38 odłączony zawór bocznikujący
|
|
|
Kiedyś ktoś już o to pytał i za skarby świata nie moge znaleźć tego tematu, mianowicie jeśli odłączę zawór bocznikujący ( chodzi tylko o kabelek do niego idący ) to auto lepiej zachowuje się na benzynie, trzyma obroty w granicach 1tys, jak podłącze to wyje na ponad 2tys i bardzo wolno mu obroty spadają, na gazie nie ma róznycy czy krokowiec jest podłączony czy nie.
I moje pytanie czy jazda z odłączonym zaworem bocznikującym grozi uszkodzeniem jakiejś części czy nic się nie stanie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Mar 2008, 22:48
|
|
|
Czyli znaczy z tego tyle że jest nie sprawny.
Na odłączonym komp ustala średnią wartość z tego czujnika i nie bierze go pod uwagę. Jeździć możesz, będzie lepiej jak na uszkodzonym ale gorzej jak na sprawnym. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 02:23
|
|
|
zacznijmy od tego że nie jest to czujnik tylko element wykonawczy . To raz a dwa to to że po odłączeniu przewodów od zaworu silnik powinien samoczynnie zgasnąć . jeśli tego nie robi oznacza to że gdzies jest nieszczelny układ dolotowy za przepustnica , albo gazowcy poprostu podkręcili śrubę regulacyjną przepusnicy aby uzyskać stabilne obroty . Odłączenie tego ustarojstwa jeśli zostanie odnalezione przez komp jako błąd może skutkować większym spalaniem benzyny . na gaz wpływu nie ma prócz jednego faktu stracisz ssanie i na gazie i na benzynie |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 10:32
|
|
|
Ale skoro zawór powietrza dodatkowego pozwala na przepływ powietrza zabezpieczając silnik przed zgaśnięciem to po odłączeniu zostawia on stały przepływ powietrza co ma wpływ jak piszesz na np.utratę ssania i większe spalanie. Tak?
Czy po odłączeniu zamyka on zupełnie dopływ pow.do przepustnicy? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 12:09
|
|
|
po odłączeniu silnik powinien mieć max 300-500 obr /min i powinien telepać się i gasnąć. Jeśli tak nie robi to tam trzeba szukać przyczyny . |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 13:17
|
|
|
diodalodz napisał/a: | po odłączeniu silnik powinien mieć max 300-500 obr /min i powinien telepać się i gasnąć. | tylko na zimnym silniku - na rozgrzanym obroty będą stać na poziomie ok 900-1000 i silnik nie ma prawa zgasnąć
jazda z odłączonym zaworem bocznikowym niczym poważnym nie grozi - jedyne kłopoty jakie mogą być to gaśnięcie zimnego silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 14:31
|
|
|
No dokładnie tak niegdyś czytałem na www.auto-online.pl , więc informacja że silnik powinien zgasnąć od razu po odłączeniu mnie trochę zaskoczyła.
Odłączenie prowadzi jedynie do tego że zawór nie reguluje ilości powierza więc jeśli
jego zadaniem przy zimnym silniku jest dostarczanie dodatkowego powietrza podczas rozruchu (przy zamkniętej przepustnicy) to silnik może gasnąć ale właśnie tylko na zimnym silniku. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 15:43
|
|
|
no macie racje że na zimnym . ale po odłączeniu tego ustrojstwa obroty nawet na nagrzanym silniku nie mogą przewyższać 1000 obr bo to wartość max wolnego biegu .
Jest jeszcze jeden myk który stosują ludzie od amerykańców jak się to rozsypie . zamiast zaworu bocznikującego wstawia się zawór ręczny od LPG tzw register i mozna nieco podnieść obroty żeby mieć pewność że przy jeździe na luzie nie zgaśnie ci silnik . |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 15:52
|
|
|
w xrce miałem tak:
- zawór montowany w puszcze filtra (troche rzadkie rozwiązanie), odpięcie zaworu = silnik gasł. a na pewno byl ten zawór sprawny
- przeróbka. zawór przy korpusie przepustnicy, odpiecie zaworu, obroty spadały do ok. 500. zawór na pewno sprawny.
taki zaworek to koszt 80 zł jak sie dobrze poszpera. nawet nie wiem czy nie lezy mi zbędny w garażu u staruszków. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 11:09
|
|
|
On już chyba jeździ u mnie, kolego Szynszyl |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
 |
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 11:24
|
|
|
jeśli nie masz ich całego kartonu, to chyba nawet na pewno pozdro |
|
|
|
 |
|