Zamknięty przez: Daras84 22 Sty 2008, 10:28 |
zwiekszenie mocy przy silnik 1.8 16 v |
Autor |
Wiadomość |
dawid12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 15:08 zwiekszenie mocy przy silnik 1.8 16 v
|
|
|
witam wszytskich klubowiczów mam pare pytan do znawców którzy wiedza o co chodzi w przerobianiu fiest mam fieste xr2i 1.8 16 v chce zwiekszyc moc w która strone zmierzac zalozyc turbo czy wycisnac moc z silnika wolnosacego na co stac seryjny komputer zakładajac turbo da sie go wystroic za pomoca stm6 jaka moc wytrzymuja tłoki i korby wystarzczy wymienic same tłoki czy pasuja tłoki od inego auta jak dobrac turba a jezeli wolnosacy silnik to czy dobrze jest zakładac gazniki .poza tym mam pytanie ile wazy seryjne koło zamachowe czy sie da go wogule stoczyc i o ile czy ktos zwas zakladał tuleje dystansow mam felgi z rantem na oku tylko et nie pasi jak cos zle napisałem to sory jesteem tu nowy wiec sory |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 15:49
|
|
|
pytanie 1 ile chcesz na to kasy przeznaczyc ?
mowiac turbo wiesz ile to kosztuje ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 16:04
|
|
|
Odnosnie kola zamachowego to wiedz ze gdy zmiejszasz jego mase to tym samamym przenosisz moment obrotowy w wyzsza partie zakresu obrotowego, gdzie dla 16V jest dosc wysoko jak pamietam (cos kolo 4300rpm )
Na swoim przykladzie : kolo zamachowe ktore mialem wazylo 11,2kg teraz mam 6,2kg i moment obrotowy przeniosl sie z 2200rpm na prawie 2900rpm, do tego kolo pasowe ktore mialo chyba 2kg ma teraz 600g ( mam diesla ale wkreca sie jak bezyniak) |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawid12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 16:06
|
|
|
mam do przeznaczenia około 10 tys byłem u goscia co zrobiłby by za 5 tys tylko z moca delikatnie a ty zakładałes turbo
[ Dodano: Pon Gru 31, 2007 16:11 ]
aha ciekawe stwierdzenie to sie opłaca stoczyc koło czy nie lepiej sie bedzie wkrecał jak bedzie stoczone prawdaz 16 v jest mocny na wyzszych partriach obrotów a co sadzisz o gaznikach ile max mozna z nich wycisnac potrzebna obrubka głowicy |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 17:05
|
|
|
A to ma być auto do jazdy na codzień czy tylko taki samochód do zabawy? I ile ty chcesz koni uzyskać? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
dawid12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 17:56
|
|
|
Bit1 napisał/a: | A to ma być auto do jazdy na codzień czy tylko taki samochód do zabawy? I ile ty chcesz koni uzyskać? | uzyskac 20o koni auto na codzien |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 23:43
|
|
|
hmmm 1 post i mocne wejście!! zobaczymy co sie stanie dalej, a wielu juz takich było i skończyło jeszcze szybciej niż zaczeło.
ale teraz do sedna:
zakładajac ze masz 10tyś na projekt to mozesz zrobić i mocne N/A i dość mocne Turbo. W obu wypadkach moc rzedu 200KM jest realna.
N/A = ostre wałki, mapa (najlepiej standalown), rególowane koła rozrządu, 4 przepustnice, obrobiona głowica i powinno wyjśc coś koło 200KM. dojdą jeszcze kwestie wtrysków, pompy paliwa i kilku innych rzeczy ale w tej kasie powinno sie udać zrobić tą moc.
Turbo: Kolektor, wydech Turbina T25, T28, T3, K04, TD04-16 i kilka innych, mapa, wtryski, InterCooler, orurowanie, odprężenie silnika, (inne tłoki, stoczone te tłoki, płyta pod głowice +2 uszczelki), pompa paliwa i kilka innych drobnych rzeczy.
W obu wypadkach dużo pracy.
Pytanie zasadnicze do czego bedzie miało słuzyć to auto, bo jesli do jazdy na codzień to według mnie N/A odpada bo bedzie chodzic jak stara dziwka , a jechać bedzie w górnym zakresie obrotów Wiec jesli ma to jeździć na codzień lepsze Turbo i to nie specjalnei duże zeby zniwelowac turbodziure.
Ile wytrzyma seryjny dół, hmmm korby dadzą sobie rader powyzej 300Nm ale w okolicy 350-400 sie kończą. Tłoki, jak przerobisz serie lub dasz płyte pod głowice, nadal wytrzymaja około 1 bara doładowania - choć to zalezy od wielkości turbiny. jak dasz kute (choc bardzo droga zabawa w wypadku 1,8 16v) pewnei dadzą rade i 500KM.
PS: nie ruszaj koła zamachowego chyba że bedzie je toczył i wyważał cały ukłąd korbowo-tłokowy (dynamicznie). |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
dawid12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2008, 00:21
|
|
|
a dzieki za stwierdzenia to lepiej isc w turbo zobaczymy a znnasz cene poszczegulnych podzespołów do turbo chodzi mi o cene gosciu mówił ze za 5 tys zrobi tylko delikatnie z moca ale mówił ze coskoło 200napewno mocniejsza pompa paliwa jakie sprzengło bo seria to dosc kiepski pomysł czekam na dalsze komentarze |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Sty 2008, 02:22
|
|
|
dawid12345 napisał/a: | gosciu mówił ze za 5 tys zrobi tylko delikatnie z moca ale mówił ze coskoło 200napewno |
co za gościu, jaki zestaw, jak odprężony silnik, jaka turbina itd. za 5tyś to nie jest realne jesli ma to być zrobione profi.
ceny części:
- turbina 800-1200zł
- kolektor + reszta układu wydechowego - około 2000zł (jesli ma być nierdzewka, metodą Home made da sie zrobić gdzieś za połowe ceny),
- pompa paliwowa 350zł
- wtryski około 400zł
- Intercooler - 150-500zł
- orurowanie - myśle ze około 500zł
- Zawór upustowy - 200-350zł
- strojenie z smt6 lub ECUmaster + mapsensor + robota tego kto to podepnie i wystroji - 1500-1800zł (opcionalnie Stand alown - około 4000zł wraz z montarzem i strojeniem oraz zrobieniem wiązki).
Do tego rozebranei silnika i remont naprawczy lub gruntowny, odpręznie go (tańsza opcaj odprężnia -myśle ze wyjdzie około 500zł, roższa czyli zakucie tłoków zapewne około 2500-3000zł). Nowe pierscienei, uczelniacze, zimeringi, uczelki itd.
Świece z Focusa RS
po krótce to tyle. juz na szybko wyszedł koszt około 8tyś PLN plus czyjaś robocizna czyli tak jak mówie w 10tyś powinieneś sie zmieścic (przy tańszej elektronice i tańszym sposobie odprężenia silnika).
Moc bedzie napewno w okolicach 200KM+
co do sprzęgła to jak bedziesz rozsądnie je urzywał to nowa seria poradzi sobie.
[ Dodano: Sro Sty 02, 2008 22:53 ]
czyżby koniec tematu?? skąd ja to znam?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Sty 2008, 08:04
|
|
|
PumaRST napisał/a: | [czyżby koniec tematu?? skąd ja to znam?? |
No co ty - autor wątku po prostu nadal liczy zera na ekranei monitora .
W czasach kiedy mk3 RS1800 jest warta tyle ile waży ilośćludzi któzy będą tu przychodzić i próbować zawojować klub takimi pomysłąmi się zwiększa .
Choć przyznam że kolo mnie zaskoczył bo już w pierwszym poście pisze że ma mk3 ( normalne dla biszkopta ) że będzie tuningował ( też normalne ) uturbiał ( normalne , nudne ) , że sie nie zna ( normalne , nudne , wynikające z konstrukcji wypowiedzi ) ale jednocześnie na koniec przeprasza że żyje i obiecuje że się to więcej nie powtórzy :yyy:
Starzy klubowicze ( ci którzy akurat z nudów kręca kulki z kozy z nosa jak żuczki gnojarki ) macają nieco nowego pytając go o pierdoły , po czym otrzymujemy odpowiedź w któej padają sumy . Po jednej robi się śmiesznie , po drugiej strasznie śmiesznie ( strasznie śmieszny to dla mnie określenie np amerykańskiej komedii w któej najwiekszym gagiem jest to jak ktoś spada ze schodów łamiąc przy tym nogę , a że jest to film dla kretynów ma wstawki ze śmiechu widowni żeby odbiorca przed telewizorem wiedział kiedy się śmiać )
Na koniec pojawiasz się ty i psujesz zabawę :(
Nie słyszałeś nigdy o tuningu wirtualnym ?
Co do tego typu zaistnień na forum to kojaży mi sieanegdota o facecie który przyszedł po pracy do domu , a stwierdzając że nikogo nie ma , pobiegł do ubikacji , zonanizował się po czym pobiegł do kuchni , wypił resztkę mineralnej z lodówki , odsapnął , usiadł na taborecie i powiedział : " Dziwki i szampan , a na koniec relaks na ulubionym szezlągu "
Reasumując - każdy ma takie turbo na jakie zasłużył , a auto pewnie Mafios za pół roku odkupi za 700 zł z pożytkiem i kożyścią dla całego klubu |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2008, 08:36
|
|
|
AMEN |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 14:26
|
|
|
Hehehe Marcin, zniechęciłeś chłopaka. Trzeba było powiedzieć że za 5 tys się da i że mu gościu, zbuduje za to profi zapierdalacza i jeszcze na naklejki na błotniki zostanie, a silnik igła zaturbi bez zaglądania do środka |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 15:45
|
|
|
Dodam tyle od siebie,że jedź najpierw na hamownie i zobacz ile ci wypluje te sławne 130KM bo rzeczewistosć może być okrutna...
Pewnie temat zostanie zamknięty...a po 1 miesiącu wparuje ktoś znowu i założy podobny temat chodź ten będzie tuż pod tym co założył i będzie gotowa odpowiedź... |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 16:17
|
|
|
Kolin napisał/a: | Dodam tyle od siebie,że jedź najpierw na hamownie i zobacz ile ci wypluje te sławne 130KM bo rzeczewistosć może być okrutna...
... |
eeee wujek dobra rada a Ty byłes na hamowni swoją 1400 XR costam costam |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 17:06
|
|
|
LOY napisał/a: | eeee wujek dobra rada a Ty byłes na hamowni swoją 1400 XR costam costam |
Że moja przed remontem serii nie trzymała to ja wiedziałem...u mnie był to zbędny wydatek
A po złożeniu wydaje mi się ze nie musiał bym się obawiać czy serie wypluje ale ile ona kryje to zostanie zagadką chodź Kupujący mi mówił że nie obieca mi ale może kiedyś na hamownie podjedzie,w każdym razie byłbym miło zaskoczony...bo ja nie widziałem sensu jechania na Hamownie ok 150 km
LOY napisał/a: | costam costam |
Nie costam costam bo na miano XR moim zdaniem zasłużyła bo tylko jej brakowało ubrania sądzę że nie jeden kwiatek po otwarciu maski stwierdził by to że to 1.6 110KM sądząc po wydechu i czujniku od wiązki i braku lambdy Nie mniej jednak do tego auta mam sentyment i na zawsze w mojej głowie pozostanie tym moim jedynym wozem w którego pieniążki inwestowałem i dbałem jak tylko mogłem |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Sty 2008, 10:33
|
|
|
Kolin napisał/a: | sądzę że nie jeden kwiatek po otwarciu maski stwierdził by to że to 1.6 110KM |
Byłem ostatnio u panów tłumikarzy pospawać delkatnie wydech, po otwrciu maski stwierdzli że auto posiada silik 1.6 |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Sty 2008, 03:47
|
|
|
Dawid nie sluchaj ich. Puma znany jest z mocnego koloryzowania cen a reszta to chlopaki co siedza na forum po 5 godzin dziennie bo sie nudza a w garazu i tak sami nie potrafia nic zrobic to zniechecaja innych. Pewnie ze za 5000zl da sie zrobic dobre turbo. Moze nie wszystko na super firmowych czesciach ale spokojnie z 230 koni wyciagniesz. A moze i wiecej. Pogadaj dobrze z tym twoim gostkiem bo chlop chyba ma glowe na karku. Kup duze turbo i zrob dosc gruby wydech - zeby spaliny dobrze wylatywaly i nie hamowaly turba. Zaloz duzy magnetyzer na rurze dolotowej zeby powietrze sie dobrze jonizowalo bo wtedy sie lepiej miesza z paliwem i lepiej sie spala dajac wieksza moc. Najlepiej by bylo jakby ci sie udalo Intercooler usytuowac poziomo i wyciac na niego wlot na masce. Takie ulozenie daje lepszy przeplyw a wlot - wiadomo chlodzi go. W koncu spece z subaru i mitsubishi po cos to wymyslili. Konieczinew wywal tlumiki i daj na sam koniec katalizator. Wtedy spaliny lekko przez niego przytrzymywane sa w rurze wydechowej i tam dodatkowo spalane co utrzymuje prace turbo likwidujac tzw turbodziure - tak jak w autach WRC, tam tez katalizatory sa na koncu. Efekt dodatkowy to super strzelanie jak w WRC. I takie proste sposoby juz zyskujesz na prawde pare ladnych konikow. Jesli jestes zainteresowany dalszymi trickami jak wcale niedrogo wyciagnac maksimum z silnika turbo to pisz
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sty 2008, 07:49
|
|
|
|
|
|
|
 |
|