Zamknięty przez: szynszyl 12 Sty 2008, 13:25 |
żarzy się kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
marcmerc [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 09:42 żarzy się kontrolka ładowania
|
|
|
Witam
Szukałem podobnego tematu ale nic podobnego nie znalazłem
Mam taki problem kontrolka ładowania żarzy się cały czas czyli zarówno na włączonym zapłonie jak i podczaqs gdy samochód chodzi z tego co się zorientowałem aku nie jest ładowany no i kontrolka nie świeci normalnie przy włączonym zapłonie tylko tak jak napisałem żarzy się
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 10:32
|
|
|
prawdopodobnie nie masz ładowania czyli alternatorowi coś dolega. podjedź do jakiegoś warsztatu, wymontują ci altka i sprawdzą na maszynie. być może szczotki być może taka blaszka nie dociska i nie ładuje jak trzeba.
koszt niewielki za sprawdzenie, ok 20-30pln. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 11:18
|
|
|
ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Howser
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 40 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 366 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 11:30
|
|
|
Ja miałem to samo, ładowanie niby było jak sprawdzał mechanik, ale wymienił szczotki, jednak nic nie pomogło kontrolka dalej świeciła, aż padł akumulator. Wymieniłem cały alternator i problem znikł,jest oki |
_________________  |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 15:07
|
|
|
u mnie padl reduktor napiecia czy jakos tak |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 15:36
|
|
|
zwarcie diody w prostowniku? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 15:51
|
|
|
no i aku sie ladowal, normalnie chyba bo na tym jezdzilem jakies 4 miechy,
a jak juz sie zaswiecila to wolalem altka zrobic do pozadku |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 16:40
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro |
do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 22:09
|
|
|
zwarcie plusowej diody w altku |
|
|
|
 |
marcmerc [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2008, 11:03
|
|
|
diodalodz, czli co proponujesz zrobić ?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sty 2008, 16:03
|
|
|
wymienić mostek |
|
|
|
 |
marcmerc [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2008, 18:13
|
|
|
diodalodz napisał/a: | wymienić mostek | i pewnie sam sobie z tym nie poradzę |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 5 Sty 2008, 19:21
|
|
|
nie jest to takie skomplikowane jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 6 Sty 2008, 12:35
|
|
|
squadak napisał/a: | Darekmk3 napisał/a: | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro |
do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla |
no mozliwe nie znam sie na tym ale to ten gruby kabel
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 6 Sty 2008, 17:21
|
|
|
Arkadius napisał/a: | pare kluczy łacznie z lutownic | dlaczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 6 Sty 2008, 18:13
|
|
|
szynszyl napisał/a: | laczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? |
od takie moje przypuszczenie nie rozbierałem jego alternatora ale lepiej mieć niż nie mieć no nie ?
szynszyl napisał/a: | i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika? |
ale tego to ja już nie powiedziałem |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sty 2008, 18:26
|
|
|
ja was pogodze
albo masz spadek napięcia na instalacji i dlatego kontrolka się tak zachowuje
albo masz walniete diody w alternatorze
innych opcji nie ma
pozdr
( przynajmniej tak mi sie wydaje ) |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 6 Sty 2008, 18:30
|
|
|
PUCIO napisał/a: |
ja was pogodze |
a ktoś się kłuci ?
koniec OT |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 01:32
|
|
|
odkręć sobie tył alternatora bez odkręcania koła pasowego i winika i wybij sam tył i uzwojenia stojanu razem .
Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ z tego co mi sie kołacze w pamięci nie powinno być przejścia w żadną stronę jeśli jest to na bank padła dioda na tzw zwarcie .
Tylko ten efekt jest tylko i wyłącznie wtedy gdy świeci i na włączonej i na wyłączonej stacyjce . Zdarza się to często w lucas/magneti bosch ma raczej niezniszczalne i nie rozbieralne mostki , magneti można próbować naprawić na prasie nadziewając nowe diody ale to zazwyczaj wychodzi efekt dziada tylko |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 02:43
|
|
|
Arkadius napisał/a: | nie jest to takie skomplikowane jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany |
dużą lub moocną lutownicę .......... |
|
|
|
 |
|