4 przepustnice i turbo? |
Autor |
Wiadomość |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2007, 21:39
|
|
|
Kurde Piesek z ust mi to wyjales. Bo caly czas borykam sie z pytaniem - N/A na 4 przepustnicach czy turbo :D:D No i w koncu wczoraj wpadlem na szatanski plan - 4 przeustki i turbo Niech sie puma wypowie zobaczymy co on na to |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Gru 2007, 22:10
|
|
|
po co?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2007, 22:28
|
|
|
Wiekszy przeplyw - wieksza moc przy nizszym doaldowaniu bo latwiejsze jest napelnianie. Wiele razy czytalem ze chlopaki wyciskajac duzo koni z turbo dasja wieksza przepustnice - marcin po co? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Gru 2007, 23:09
|
|
|
Kuba
masz racje że daje sie wiekszą przepustnice żeby ułatwić napełnianie i zwiekszyć ilość powietrza, ale 1 duza to nie 4. Konstrukcyjnie taki koloekotr (jesli mozan go tak nazwać jest do dupy jesli chodzi o turbo:
przykład CzarnaMamba: juz zaczyna być ograniczony pojemnościa samego kolektora przez co moc wzasadzie mu nie rośnie,
a jak wiemy kolektor pod ITB są to tylko ktutkie flansze na wtryski i odrazu przepustnice.
do tego dochodzą problemy z wystrojeniem tego. ja nie widze sensu, o ile jest sens rozwiercać kanały w kolektorze i żeby faktycznei ten przepływ był wiekszy to nie zapominajcie o tym że w silniku doładowanym to turbina pcha to powietrze, tam nie ma problemu z ilościa mozę być z przepływem ale to da sie rozwiazać w inny sposób.
Fakt, faktem znam jedno auto seryjnie produkowane na ITB, był to Nissan Sunny GTI-r ale nigdy wiecej sie z tym nie spotkałem i sama fabryka sie wycofał z takiego rozwiazania dosć szybko.
co do tuningów znam też 1 mk2 Turbo która przez chwile była na 2 gażnikach 2 gardzielowych ale szybko przeszli chłopcy na 1 przepustnice.
to rozwiazanie nie jest stosowane i myśle ze ma to zwiazek właśnie z przepływem i pojemnościa samego kolektora ssącego.
do N/A jak najbardziej ale do turbo nie widze powodu, no chyba ze dla samego faktu że sie da choc nie wiem jaki to przyniesie skutek przy wyższym doładowaniu z tuzej turbiny, raczej kiespski.
Kuba do ciebie to albo przepustnica z H22vtec lub jakaś z USA i rozwiercić kolektor w którym jest co wiercić.
Co do ciebie Piesek to ty sam nie wiesz wsumie jaki silnik skałdasz to cięzko mi coś powiedziec.
Ja moge powiedzieć że zwiekszyłem znacznei kanały i komore kolektora ssącego ale przepustnica została seryjna z RST, co prawda gdyby sie dało wsadzic jakaś 60mm lub wiecej to bym wsadzał ale napewno bym nie decydował sie na ITB.
Reasumując, myśle ze ITB to zaleta w N/A gdzie silnik sam musi zassac to powiuetrze ale w Turbo nie sądze |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2007, 23:15
|
|
|
No to mnie przekonales I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia
Pozdro marcin |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 4 Gru 2007, 00:14
|
|
|
do Hondy mozna jeszcze wsadzic przepustnice z b18c6 lub b18c lub b16a JDM-omych motorach. ewentualnie after market edelbrock lub jun )
ale trabki plus turbo, nie moge sobie tego rozkminic, nawet skosno ocy tego nie lacza ;D
pozdro |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Gru 2007, 06:47
|
|
|
Qzyn napisał/a: | No to mnie przekonales I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia
Pozdro marcin |
Kuba nigdy cie nie zbywam
Zefir, przepustnica od b16 lub b18 jest taka sama lub odrobine mniejsza niz w H22. dlatego podałęm właśnie H22 jako przykład. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 4 Gru 2007, 08:40
|
|
|
Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam :D:D |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Gru 2007, 08:43
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam :D:D |
|
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 4 Gru 2007, 09:06
|
|
|
dobra dupeczki , zajechalo Harleqinem ;D
w sumie Puma masz racje |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
|