Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Otwarty przez: LOY
4 Sty 2010, 09:33
[MK3] Burbo Elemelka
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Paź 2007, 15:03   

no to ładnie ;) myslalem ze bedziecie reanimowac stary niby motor ;) a tu widze taki soprajs :8: tylko zeby szybko nie skaczyl jak poprzedni bo skzoda silnika :(
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Paź 2007, 15:19   

Daras84 napisał/a:
tylko zeby szybko nie skaczyl jak poprzedni bo skzoda silnika :(


wiesz tu bede szczery do bólu!! : jak własciciel bedzie sie obchodził z silnikiem tak bedzie dłógo sie cieszył. Ja jestem jego pewien, jeszcze zrobiłem kilka poprawek po mojej exploatacji (zimegingi, uszczelak pod ekiel itp). a dalej to juz kwestia urzytkowania.
I poniekąd nie mój problem. co prawda została udzielona gwarancja na silnik bo jestem go pewien w 100%!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Paź 2007, 16:18   

Darek - był taki plan , ale po tym co zobaczyłęm jak rozebrałem stary ( zdjecia są przeca ) potwierdziło sięto co podejżewałem od początku ( a co Puma przyklepywał ) Wolnossak .

O ile gdyby był zdrowy i miał normalne chlodzenie ( a nie chłodnicę która pasuje do 1.1 i to z pominięciem 2 wymiennika który jest w ukladzie na stałe więc także chłodzi silnik ) to ja bym mu dawał jakieś dwa miechy życia na sprężarce .
Ale to tam było mijało siędośćmocno z definicją zdrowego CVH a dostosowanie go do turbo ( wymiana splanowanej na max głowicy na przykłąd ) przekraczało kosztami zdrowy rozsądek . Mieliśmy z Pumą go remontować , ale to w końcu nie byłby remont bo wymienić trzeba by wszystkooooo ( no dobra dekiel i miska olejowa zostają ) więc najprościej zapakować tam zdrowy CVH z RST - a ja znam tylko jednego producenta takich w polsce ;-) . Popatrz na mój - łądowaliśmy 1.1 bara na LPG i było ... hmm ... prętko ? i silnik przeżył , pomimo wcześniejszych starzałów spowodowanych zbyt ubogą miesznaką przez mało wydajny parownik i skopaną instalacjeelektryczną .

Poza tym wsadzenie silnika od Pumy odbyło siępod warunkami których lista jest długa i zatrwierdzona przez Pumę i mnie ( min przeróbka ukł chłodzenia ) a bez których ja bym sietego nie podjął .

Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 7 Paź 2007, 16:41   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale .


Zgadza się rozmawialiśmy o tym zanim zacząłeś pracę i ja się zgodziłem na te warunki i mam zamiar się ich trzymać. Bo dosyć już wpakowałem w auto. Mam zamiar się nim cieszyć czytaj "jeździć" a nie żeby stało u mechanika co tydzień. Proste prawda? Pozdrawiam
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 7 Paź 2007, 17:04   

elmek13 napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale .


Zgadza się rozmawialiśmy o tym zanim zacząłeś pracę i ja się zgodziłem na te warunki i mam zamiar się ich trzymać. Bo dosyć już wpakowałem w auto. Mam zamiar się nim cieszyć czytaj "jeździć" a nie żeby stało u mechanika co tydzień. Proste prawda? Pozdrawiam

i o to chodzi o to chodzi ;)

bedzie gitarowo
pssss pozdro psssss
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Paź 2007, 17:19   

CO do Blowa to jak patrzyłem na Alegro ceny są od 80 zł do 800 zł :yyy: więc narazie poczekamy ( chyba że siętrafi coś to siętrafi albo nie )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:04   

Zolwik dawaj na PW foty tego co potrzeba ci do CVH ja mam wejscia i pare miejscowek... w razie byly by to nietypowe weze to potrzebuje dlugosc i srednice weza wewnetrzna oraz dopiske czy zbrojony z oplotem czy tez nie...
W razie czego zadzwon albo pisz sms-y... wsio jest tylko musze odkopac to bo wiedz ze mam przeszlo 100szt wezy roznego typu i rodzaju... :)
Pozdro i brawa dla elmek13 za wytrwalosc... wiedz ze potrwa to troche ale bedzie malina autko ;)
BTW. Zolwik ta komora cos mi przypomina :D
_________________

 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:14   

co do blowa... to ja bardzo proponuje HKS style... niesłyszałem nigdy ładniejszego sykniejsza... PS. jak cos to moge taki zalatwic w super cenie (nowka sztuka, niesmigana, znajomy ma firme tuningowa)
co do IC to mój będzie do sprzedania (nie seryjny jak co), ale o tym napiszę potem najpierw muszę z Pumiastym pogadać ;)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:22   Silnik

Spieszę donieść, że silnik oraz reszta osprzętu są już na warsztacie u Skorupiaka. :8: :jupi:

Niedługo powinny być zamieszczone przez niego fotki części oraz nowe rewelacyjne wiadomości z życia czerwonego potworka.

Pozdrawiam
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:28   

W zeszły weekend faktycznie udało nam sieprzytargać silnik z Kielc made by Puma :)
Byłą to droga przez mękę gdyż korki i przebudowy dróg wydłużyły podróż w jedną stronę do 6 godzin :yyy: ( dementujęplotke jakobyśmy z Elmekiem szli na pieszo ciągnąc przyczepkę - drogę odbyliśmy autem )
Ale do rzeczy :)
Od Pumy przywieźliśmy kompletny silnik z cześcią osprzętu , a jak przystało na pożądną firmę pewne drobiazgi które mogły sprawić kłopoty lub chociaż padł cień podejżeń żesą do wymiany Puma dorzucił do zestawu .

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el1.jpg

na fotce powyżej silnik na który już ja założyłem rozrząd ( i koło pasowe które musiałem zdjąć do włożenia , niemniej jednak założyłem do ustawiania rozrządu bo stabilizuje dolną rolkę ( a tą zdjąłem bo PUma dorzucił simering który wymieniłem ) Elmekowe sprzęgło oceniłęm na 4+ ( łożysku pomogłą kąpiel ) więc zostało .

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el2.jpg

Dziwacznie dokręcony dół kolektora przyjechał od Pumy ( jest polerowany i spasowany z głowicą więc go nie ruszaliśmy )

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el3.jpg

zdjecie słabe ale widać na nim obrobioną prowadnicę zaworu i polerkękanału - czyli GT by Puma w kolejnym aucie

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el4.jpg

Tutaj jeden z kwiatków któe spotkałęm . Wąż po prawej to Elmekowe podanie oleju , niestety stalowy oplot jest przerwany w dwóch miejscach . Pęknięcie tefolonowego wężyka spowodowało by momentalny wyciek oleju co w najgorszym wypadku skończyło by sie zatarciem turbiny i silnika . Nie mogliśmy ryzykować - po lewej z dużym trudem wyszukane zbawienie czyli sprawny oryginał .
Na zdjeciu widać czujnik ciśnienia oleju od Łady :yyy: oczywiście wylatuje , a jego miejsce zajmie dedykowany do forda .

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el5.jpg

jeden z powodów dla któych lubięuzbrajać silniki które robił Puma - kpl nowych kasowaczy , uszczelka pod dekiel , simmering - wszystko gotowe do założenia dostałem w zestawie - tak jak powinno być :)

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el6.jpg

tutaj po pokazaniu wspólpracy z profesjonalistami - powrót do żeczywistości - pozostałośćpo poprzednich naprawacvh czyli wiekowa obsilikowana uszczelka spod wymiennika ciepła ( osprzęt silnika jest z Elmekowskiego motoru więc trzeba go było odburaczyć przed założeniem ) . Musiałem znaleźć nową , wymiennik oczyścic z silikonu i z kamienia , a później umyć i wyczyścić

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el7.jpg

tył uzbrojony ( filtr założony od innego auta , na sztukę , żeby zamknąćmagistralę olejowążeby się nie zakużyła ) silnik gotów do wsadzenia ( do podania oleju dorobięuchwyty , ale to pozałożeniu turbiny żebym wiedził jjak ma iśćprzewód bez naprężeń )

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el8.jpg

jak mówi stare przysłowie - Co ma wisieć nie utonie - tutaj tuż przed włożeniem :)

http://czarnymatowy.w.interia.pl/el9.jpg

a tutaj na swoim miejscu ( zamknięty etap wiesznia i skręcania zesp napędowego )

Skłądając ten silnik w mk3 czułem siękomfortowo i nie mogłem uwierzyc że tak łądnie sięmieści . Przy tym wkłądanie go do mk1 przypomina ustawianie zaworów przez korek wlewu oleju .

Kolejnym etapem będzie uzbrajanie i topienie turbiny , ale Elmek dogaduj już ukłąd chłodzenia z Fordonem bo i na niego niedługo przyjdzie pora ( poza tym będziemy musieli pojechać na zakupy , olej , filtry itd ) .
Padam na ryj ( o 5.30 przyszedłęm z pracy i siedziałem w warsztacie do 17.30 z przerwąna obiad , ale było warto :) . Niedługo kolejne relacje .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:44   

Żółw odjeee.... kawał dobrej partyjnej roboty :yes: w tym tepie to jeszcze w tym miesiacu bedzie jeździć :yes:

Miłej zabawy dalej.

PS: dobrze ze zmieniliście ten przewód podania oleju :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:55   

Jutro jade do Roberta po chlodnice wiec spoko ;) tak jak mowilem sa dwie i jutro bede testowac obie ktora jest w lepszym stanie :) w razie czego jutro zadzonie do ciebie zolwik ... pozdro
btw mam kpl zettec 1.6 z orurowaniem dzis dojechal :D
_________________

 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 16 Paź 2007, 19:39   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kolejnym etapem będzie uzbrajanie i topienie turbiny , ale Elmek dogaduj już ukłąd chłodzenia z Fordonem bo i na niego niedługo przyjdzie pora ( poza tym będziemy musieli pojechać na zakupy , olej , filtry itd ) .


Wiem, że nas to czeka ale powoli wszystko w swoim czasie. Poza gratuluję wrzucenia fotek. Wiesz my wszystko widzieliśmy ale inni też byli ciekawi co tam wyrwaliśmy od Pumy.

Powiem też tak....Cholernie się cieszę :lol: :D , że wszystko idzie zgodnie z planem i nie ma jakiś większych problemów z montażem silnika oraz innych podzespołów.

Prócz tego Fordon już działa w sprawie chłodnicy oraz węży :fox: niech podaje info co i jak .

Od Qbossa czekam na rozpórkę.

Aha może w nagrodę ci podsyłać jakieś obiady regenerujące siły? :he:

Ps. Informuj mnie na bieżąco kiedy na zakupy i czy potrzebujesz mojej pomocy przy składaniu Fofi.

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 19:44 ]
PumaRST napisał/a:
Żółw odjeee.... kawał dobrej partyjnej roboty :yes: w tym tempie to jeszcze w tym miesiącu będzie jeździć


Zgadza się i chciałbym Tobie też podziękować, że zatrzymałeś dla mnie silnik. :devil: <oki>

W ten sposób będziesz czuwał czy nie robie nic głupiego przy jeździe autem.

Ps. Jak tylko będzie złożone zamierzamy cię odwiedzić. ( Szykuj tego małego grilla ) oraz czas jakoś wieczorem ( mam nadzieje, że będziemy wcześniej niż po silnik )
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:04   

Gratuluje postepu i tempa prac :) oraz zazdroszcze kondycji silniczka :)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:08   

Cytat:
Gratuluje postepu i tempa prac :) oraz zazdroszczę kondycji silniczka


Dziękuje z całego serduszka nawet nie wiesz ile radości mi sprawił widok silnika założonego już w aucie :twisted:

Ps. Skorupce należy sie jakaś nagroda może nowy pancerz.? :lol: :D :-P

Nie mogę sie doczekać jazdy już tym potworkiem. :twisted:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:36   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
W zeszły weekend faktycznie udało nam sieprzytargać silnik z Kielc made by Puma :)
Padam na ryj ( o 5.30 przyszedłęm z pracy i siedziałem w warsztacie do 17.30 z przerwąna obiad , ale było warto :) . Niedługo kolejne relacje .

"Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest :piwkowanie:
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:39   

xr2fun napisał/a:
"Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest :piwkowanie:


Spoko damy radę skrzynka też będzie ale w swoim czasie. :8:

Niech tylko Żółw znajdzie chwilę to mu nie popuszczę. :twisted:

I wtedy z warsztatu wcale nie wyjdzie o własnych siłach ( może wyjedziemy Fofi? ) :rotfl:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2007, 22:01   

Daras84 napisał/a:
oraz zazdroszcze kondycji silniczka :)


wszystko przed tobą :lol:


xr2fun napisał/a:
"Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest :piwkowanie:


po pierwsze witam :lol:

a jesli chodzi o skrzynie faktycznie Elmek wzioł też skrzynie ale nie wiem dokłądnie kiedy ja chcą wsadzać.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Paź 2007, 22:07   

slyszalem ze odrazu tuning gory nastapi :>? swoja droga dobrze ze jest kolejna rst w klubie :devil:
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
osimek1 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Paź 2007, 22:09   

elmek13, tak z ciekawosci auto ma byc na codzien czy tylko okazyjzyjnie :?:
_________________
Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.