Otwarty przez: LOY 4 Sty 2010, 09:33 |
[MK3] Burbo Elemelka |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 15:03
|
|
|
no to ładnie myslalem ze bedziecie reanimowac stary niby motor a tu widze taki soprajs :8: tylko zeby szybko nie skaczyl jak poprzedni bo skzoda silnika :( |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 15:19
|
|
|
Daras84 napisał/a: | tylko zeby szybko nie skaczyl jak poprzedni bo skzoda silnika :( |
wiesz tu bede szczery do bólu!! : jak własciciel bedzie sie obchodził z silnikiem tak bedzie dłógo sie cieszył. Ja jestem jego pewien, jeszcze zrobiłem kilka poprawek po mojej exploatacji (zimegingi, uszczelak pod ekiel itp). a dalej to juz kwestia urzytkowania.
I poniekąd nie mój problem. co prawda została udzielona gwarancja na silnik bo jestem go pewien w 100%!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 16:18
|
|
|
Darek - był taki plan , ale po tym co zobaczyłęm jak rozebrałem stary ( zdjecia są przeca ) potwierdziło sięto co podejżewałem od początku ( a co Puma przyklepywał ) Wolnossak .
O ile gdyby był zdrowy i miał normalne chlodzenie ( a nie chłodnicę która pasuje do 1.1 i to z pominięciem 2 wymiennika który jest w ukladzie na stałe więc także chłodzi silnik ) to ja bym mu dawał jakieś dwa miechy życia na sprężarce .
Ale to tam było mijało siędośćmocno z definicją zdrowego CVH a dostosowanie go do turbo ( wymiana splanowanej na max głowicy na przykłąd ) przekraczało kosztami zdrowy rozsądek . Mieliśmy z Pumą go remontować , ale to w końcu nie byłby remont bo wymienić trzeba by wszystkooooo ( no dobra dekiel i miska olejowa zostają ) więc najprościej zapakować tam zdrowy CVH z RST - a ja znam tylko jednego producenta takich w polsce ;-) . Popatrz na mój - łądowaliśmy 1.1 bara na LPG i było ... hmm ... prętko ? i silnik przeżył , pomimo wcześniejszych starzałów spowodowanych zbyt ubogą miesznaką przez mało wydajny parownik i skopaną instalacjeelektryczną .
Poza tym wsadzenie silnika od Pumy odbyło siępod warunkami których lista jest długa i zatrwierdzona przez Pumę i mnie ( min przeróbka ukł chłodzenia ) a bez których ja bym sietego nie podjął .
Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 16:41
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale . |
Zgadza się rozmawialiśmy o tym zanim zacząłeś pracę i ja się zgodziłem na te warunki i mam zamiar się ich trzymać. Bo dosyć już wpakowałem w auto. Mam zamiar się nim cieszyć czytaj "jeździć" a nie żeby stało u mechanika co tydzień. Proste prawda? Pozdrawiam |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 17:04
|
|
|
elmek13 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | Elmek wie że to początek drogi , ale zanim odkreciliśmy pierwszą śrubke w aucie było jasno powiedziane : Robimy dobrze albo wcale . |
Zgadza się rozmawialiśmy o tym zanim zacząłeś pracę i ja się zgodziłem na te warunki i mam zamiar się ich trzymać. Bo dosyć już wpakowałem w auto. Mam zamiar się nim cieszyć czytaj "jeździć" a nie żeby stało u mechanika co tydzień. Proste prawda? Pozdrawiam |
i o to chodzi o to chodzi
bedzie gitarowo
pssss pozdro psssss |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 17:19
|
|
|
CO do Blowa to jak patrzyłem na Alegro ceny są od 80 zł do 800 zł :yyy: więc narazie poczekamy ( chyba że siętrafi coś to siętrafi albo nie ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:04
|
|
|
Zolwik dawaj na PW foty tego co potrzeba ci do CVH ja mam wejscia i pare miejscowek... w razie byly by to nietypowe weze to potrzebuje dlugosc i srednice weza wewnetrzna oraz dopiske czy zbrojony z oplotem czy tez nie...
W razie czego zadzwon albo pisz sms-y... wsio jest tylko musze odkopac to bo wiedz ze mam przeszlo 100szt wezy roznego typu i rodzaju...
Pozdro i brawa dla elmek13 za wytrwalosc... wiedz ze potrwa to troche ale bedzie malina autko
BTW. Zolwik ta komora cos mi przypomina |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:14
|
|
|
co do blowa... to ja bardzo proponuje HKS style... niesłyszałem nigdy ładniejszego sykniejsza... PS. jak cos to moge taki zalatwic w super cenie (nowka sztuka, niesmigana, znajomy ma firme tuningowa)
co do IC to mój będzie do sprzedania (nie seryjny jak co), ale o tym napiszę potem najpierw muszę z Pumiastym pogadać |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:22 Silnik
|
|
|
Spieszę donieść, że silnik oraz reszta osprzętu są już na warsztacie u Skorupiaka. :8:
Niedługo powinny być zamieszczone przez niego fotki części oraz nowe rewelacyjne wiadomości z życia czerwonego potworka.
Pozdrawiam |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:28
|
|
|
W zeszły weekend faktycznie udało nam sieprzytargać silnik z Kielc made by Puma
Byłą to droga przez mękę gdyż korki i przebudowy dróg wydłużyły podróż w jedną stronę do 6 godzin :yyy: ( dementujęplotke jakobyśmy z Elmekiem szli na pieszo ciągnąc przyczepkę - drogę odbyliśmy autem )
Ale do rzeczy
Od Pumy przywieźliśmy kompletny silnik z cześcią osprzętu , a jak przystało na pożądną firmę pewne drobiazgi które mogły sprawić kłopoty lub chociaż padł cień podejżeń żesą do wymiany Puma dorzucił do zestawu .
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el1.jpg
na fotce powyżej silnik na który już ja założyłem rozrząd ( i koło pasowe które musiałem zdjąć do włożenia , niemniej jednak założyłem do ustawiania rozrządu bo stabilizuje dolną rolkę ( a tą zdjąłem bo PUma dorzucił simering który wymieniłem ) Elmekowe sprzęgło oceniłęm na 4+ ( łożysku pomogłą kąpiel ) więc zostało .
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el2.jpg
Dziwacznie dokręcony dół kolektora przyjechał od Pumy ( jest polerowany i spasowany z głowicą więc go nie ruszaliśmy )
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el3.jpg
zdjecie słabe ale widać na nim obrobioną prowadnicę zaworu i polerkękanału - czyli GT by Puma w kolejnym aucie
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el4.jpg
Tutaj jeden z kwiatków któe spotkałęm . Wąż po prawej to Elmekowe podanie oleju , niestety stalowy oplot jest przerwany w dwóch miejscach . Pęknięcie tefolonowego wężyka spowodowało by momentalny wyciek oleju co w najgorszym wypadku skończyło by sie zatarciem turbiny i silnika . Nie mogliśmy ryzykować - po lewej z dużym trudem wyszukane zbawienie czyli sprawny oryginał .
Na zdjeciu widać czujnik ciśnienia oleju od Łady :yyy: oczywiście wylatuje , a jego miejsce zajmie dedykowany do forda .
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el5.jpg
jeden z powodów dla któych lubięuzbrajać silniki które robił Puma - kpl nowych kasowaczy , uszczelka pod dekiel , simmering - wszystko gotowe do założenia dostałem w zestawie - tak jak powinno być
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el6.jpg
tutaj po pokazaniu wspólpracy z profesjonalistami - powrót do żeczywistości - pozostałośćpo poprzednich naprawacvh czyli wiekowa obsilikowana uszczelka spod wymiennika ciepła ( osprzęt silnika jest z Elmekowskiego motoru więc trzeba go było odburaczyć przed założeniem ) . Musiałem znaleźć nową , wymiennik oczyścic z silikonu i z kamienia , a później umyć i wyczyścić
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el7.jpg
tył uzbrojony ( filtr założony od innego auta , na sztukę , żeby zamknąćmagistralę olejowążeby się nie zakużyła ) silnik gotów do wsadzenia ( do podania oleju dorobięuchwyty , ale to pozałożeniu turbiny żebym wiedził jjak ma iśćprzewód bez naprężeń )
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el8.jpg
jak mówi stare przysłowie - Co ma wisieć nie utonie - tutaj tuż przed włożeniem
http://czarnymatowy.w.interia.pl/el9.jpg
a tutaj na swoim miejscu ( zamknięty etap wiesznia i skręcania zesp napędowego )
Skłądając ten silnik w mk3 czułem siękomfortowo i nie mogłem uwierzyc że tak łądnie sięmieści . Przy tym wkłądanie go do mk1 przypomina ustawianie zaworów przez korek wlewu oleju .
Kolejnym etapem będzie uzbrajanie i topienie turbiny , ale Elmek dogaduj już ukłąd chłodzenia z Fordonem bo i na niego niedługo przyjdzie pora ( poza tym będziemy musieli pojechać na zakupy , olej , filtry itd ) .
Padam na ryj ( o 5.30 przyszedłęm z pracy i siedziałem w warsztacie do 17.30 z przerwąna obiad , ale było warto . Niedługo kolejne relacje . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:44
|
|
|
Żółw odjeee.... kawał dobrej partyjnej roboty w tym tepie to jeszcze w tym miesiacu bedzie jeździć
Miłej zabawy dalej.
PS: dobrze ze zmieniliście ten przewód podania oleju |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 18:55
|
|
|
Jutro jade do Roberta po chlodnice wiec spoko tak jak mowilem sa dwie i jutro bede testowac obie ktora jest w lepszym stanie w razie czego jutro zadzonie do ciebie zolwik ... pozdro
btw mam kpl zettec 1.6 z orurowaniem dzis dojechal |
_________________
 |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 19:39
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Kolejnym etapem będzie uzbrajanie i topienie turbiny , ale Elmek dogaduj już ukłąd chłodzenia z Fordonem bo i na niego niedługo przyjdzie pora ( poza tym będziemy musieli pojechać na zakupy , olej , filtry itd ) . |
Wiem, że nas to czeka ale powoli wszystko w swoim czasie. Poza gratuluję wrzucenia fotek. Wiesz my wszystko widzieliśmy ale inni też byli ciekawi co tam wyrwaliśmy od Pumy.
Powiem też tak....Cholernie się cieszę :lol: , że wszystko idzie zgodnie z planem i nie ma jakiś większych problemów z montażem silnika oraz innych podzespołów.
Prócz tego Fordon już działa w sprawie chłodnicy oraz węży niech podaje info co i jak .
Od Qbossa czekam na rozpórkę.
Aha może w nagrodę ci podsyłać jakieś obiady regenerujące siły?
Ps. Informuj mnie na bieżąco kiedy na zakupy i czy potrzebujesz mojej pomocy przy składaniu Fofi.
[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 19:44 ]
PumaRST napisał/a: | Żółw odjeee.... kawał dobrej partyjnej roboty w tym tempie to jeszcze w tym miesiącu będzie jeździć |
Zgadza się i chciałbym Tobie też podziękować, że zatrzymałeś dla mnie silnik.
W ten sposób będziesz czuwał czy nie robie nic głupiego przy jeździe autem.
Ps. Jak tylko będzie złożone zamierzamy cię odwiedzić. ( Szykuj tego małego grilla ) oraz czas jakoś wieczorem ( mam nadzieje, że będziemy wcześniej niż po silnik ) |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:04
|
|
|
Gratuluje postepu i tempa prac oraz zazdroszcze kondycji silniczka |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:08
|
|
|
Cytat: | Gratuluje postepu i tempa prac oraz zazdroszczę kondycji silniczka |
Dziękuje z całego serduszka nawet nie wiesz ile radości mi sprawił widok silnika założonego już w aucie
Ps. Skorupce należy sie jakaś nagroda może nowy pancerz.? :lol:
Nie mogę sie doczekać jazdy już tym potworkiem. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:36
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | W zeszły weekend faktycznie udało nam sieprzytargać silnik z Kielc made by Puma
Padam na ryj ( o 5.30 przyszedłęm z pracy i siedziałem w warsztacie do 17.30 z przerwąna obiad , ale było warto . Niedługo kolejne relacje . |
"Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 21:39
|
|
|
xr2fun napisał/a: | "Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest |
Spoko damy radę skrzynka też będzie ale w swoim czasie. :8:
Niech tylko Żółw znajdzie chwilę to mu nie popuszczę.
I wtedy z warsztatu wcale nie wyjdzie o własnych siłach ( może wyjedziemy Fofi? ) |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 22:01
|
|
|
Daras84 napisał/a: | oraz zazdroszcze kondycji silniczka |
wszystko przed tobą :lol:
xr2fun napisał/a: | "Skrzynki" na zdjęciach nie widzę, bo w wątku wszystko jest |
po pierwsze witam :lol:
a jesli chodzi o skrzynie faktycznie Elmek wzioł też skrzynie ale nie wiem dokłądnie kiedy ja chcą wsadzać. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
osimek1

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 22:09
|
|
|
elmek13, tak z ciekawosci auto ma byc na codzien czy tylko okazyjzyjnie |
_________________ Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych |
|
|
|
 |
|