Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Proszę o porade w sprawie oszczędnej jazdy TDCI
Autor Wiadomość
Arkadiuszz
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2007, 22:42   Proszę o porade w sprawie oszczędnej jazdy TDCI

Hejka.
Zawsze posiadalem samochody zasilane benzyną. (Oj raz mialem golfa I TD, ale tam lalem wszystko co plynne i sie paliło) Teraz mam roczną Fieste 1.4 TDCI i musze nauczyć się oszczędnie jeździć. Jakich obrotów się trzymać przy jeździe, na jakich zmieniać biegi. Fiesta ma dosć krótkie biegi i cieżko mi sie przyzwyczaić. Ludzie radzą trzymać się w rejonach max momentu obrotowego który w Fieście jest przy 2 tys. Czyli na granicy włączenia turbo. Czy jeździć cały czas między 2-3,5 Cieżka sprawa. Prosze o porade? Jak oszczędnie jeździć Fiestą TDCi. I jeszcze pytanko, niestety w moim kompie jest pokazywane tylko średnie spalanie, natomiast nie ma chwilowego, a w instrukcji wyczytałem ze występuje nie we wszystkich krajach. Od czego to zalezy.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 3 Wrz 2007, 15:11   

do momentu jezdzij, jak sie wlacza turbo, to wlacza sie wirowka w baku.

a z wersjami to ford mial takie przeboje ze heeeej... najlepiej po VIN sprawdz auto, moze tam cos bedzie na ten temat.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 5 Wrz 2007, 21:27   

No nie do konca z tym wirem w baku, nie mozna zamulac autka jazda do 1.5 tys.obr, turbina jest po to zeby zwiekszyc efektywnosc jednostki napedowej. ogolnie silnik najmniej pali jak kreci sie go w okolicach maksymalnego momentu obrotowego przy gleboko wcisnietym gazie, wtedy jednostkowe zuzycie paliwa jest najmniejsze. Jak ktos chce moze poogladac mape jednostkowego zuzycia paliwa, tylko trzeba troszke na necie poszukac, tak samo jak o oszczednej jazdy. Ja proponuje taki styl, ze gdy silnik jest cieply to cisnac do zadanej predkosci np 90 a potem spokojnie sobie jechac, wszedzie radza hamowac silnikiem, ale oszczedniejsza i bardziej niebezpieczna jest jazda na luzie!!! przetestowane na seat leon 1.9 TDI. A tak to sprawne autko cisnienie w kolach i wyobraźnia nie rozpedzac sie po to by sa sekunde hamowac
Pozdrawiam
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 5 Wrz 2007, 22:27   

masz tez td'ka i wiem, ze jak sie korzysta z turbiny to na stacji wiecej paliwka do baku wchodzi, a jak nie korzystasz z turbawki, to prawie jakbys jechal czystym dieslem, czyli mniej pali, ale wolniej sie jedzie... diesel przezyje niskie obroty spokojnie, z tym ze jak sie zachowa silnik 1.4 przy takiej jezdzie to co innego, bo to juz malutka pojemnoc, a moja forma jazdy efektywnie wykorzystywana jest w 1.8TDI.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2007, 22:54   

Diesel przeżyje za niskie obroty, ale wywalasz w ten sposób uszczelniacze zaworowe itd, ogólnie większość usterek nowoczesnych silników (zwłaszcza wytrzymałych diesli) wynika z deptania poniżej momentu (wyraźnie słychać wtedy takie mocne terkotanie, które po wkręceniu się na obroty zanika), a czy auto wtedy mniej pali, to dyskusyjne, bierze sporo paliwa żeby wkręcić się na wyższe obroty (wysila się), a trwa to długo, bo nie ma momentu, a tym samym całkiem sporo paliwa zużywa się bez sensu. Kręcąc auto nieco wyżej pozwalamy pracować silnikowi w optymalnych warunkach, tak by nie wysilać go.
Przykład: w moim 1.7 max moment zaczyna się od 3500, ale dość duży moment jest już od 2000, zmiana biegu obniża obroty o około 500, więc optymalna jazda pod względem ekonomii i delikatności dla silnika wygląda tak, że zmiana biegu następuje po przekroczeniu 2500, a przed osiągnięciem 3000 obrotów, wtedy obroty spadają do 2000-2500 co jest optymalne i dla silnika i dla portfela.
Sprawdź u siebie od jakich obrotów auto elegancko ciągnie (nie najlepiej, tylko elegancko, bez trzęsawki/buczenia/terkotania), sprawdź też o ile mniej więcej spadają obroty po zmianie biegu i chcąc jeździć ekonomicznie staraj się trzymać w zakresie o którym ci napisałem, biorąc poprawkę na sprawdzone u siebie liczby. Nie bój się załączenia turbo, mam omegę 2.5 TD (2001) turbo załącza się właśnie koło 2000, przy jeździe kręconej do około 3000 pali po mieście mniej niż 9/100, więc turbo nie zabija baku, nie słuchaj odyńca :P
ok, idę spać
:>
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Wrz 2007, 11:21   

odyniec napisał/a:
do momentu jezdzij, jak sie wlacza turbo, to wlacza sie wirowka w baku.

Bzdura !
Wiadomo że dieslem jeździ sie na momencie a nie na max mocy, ale jazda poniżej momentu nic nie da a tylko zaszkodzi.
Zmniejszenie wydajności sprężarki powoduje właśnie między innymi syndrom PSJ ! = ciumek Styl Jazdy !!!
Nic tak nie zaoszczędzisz a tylko po długiej takiej eksploatacji pozatykasz turbawke.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Proszę o pomoc, podpowiedź w sprawie wymiany kierwonicy
tarantino Mechanika 2 12 Wrz 2008, 09:54
bidżej
Brak nowych postów [MK4] prosba o porade problemy z ukladem kierowniczym
melodia Mechanika 8 28 Mar 2012, 23:55
melodia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.