Do czego to służy ta część? |
Autor |
Wiadomość |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 17:03 Do czego to służy ta część?
|
|
|
Witam. Kilka miesięcy temu kupiłem fiestę mk 4 1996 1.8D. I zauważyłem, że w korzorze silnika odpięty jest jeden kabelek prowadzący do jakiegoś urządzenia w plastikowej obudowie. Mimo iz kabelek był odpięty wszystko działało bez zarzutu. Wpiołem ten kabelek i również nie zauważyłem żadnej róznicy w działaniu auta. Chciałem zapytać co to za kabelek i do czego służy to urządzenie do którego należy go podłączyć. Na zdjęciu pokazane jest to urządzenie i strzałką zaznaczony kabelek. Urządzenie jest przymocowane na silniku w okolicy filtra paliwa (silnik 1.8 D).
http://img235.imageshack....38/foto1uk6.jpg
Pozdr Dawid |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 20:20
|
|
|
to jest zdaje się sterownik zaworu recyrkulacji spalin |
|
|
|
 |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 22:25
|
|
|
Mam jeszcze jeden problem dotyczący rozruchu samochodu. Po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch nic nie słychać, kontrolki nie przygasają. Sprawdziłem rozrusznik i do wymiany okazał się włącznik elektromagnetyczny, ale podczas kontroli przewodów zauważyłem jeszcze coś dziwnego. Za pomocą żarówki kontrolowałem przewód od stacyjki do rozrusznika. Pomiędzy ten przewód a masę podłączyłem żarówkę po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch powinna się zapalić a tu nic :yyy: . Dodam, że wydaje mi się , że immobilizer działa prawidłowo. Diody koło zegarka gasną po kilku sekundach tak jak kontrolka airbagu, czy świec żarowych.
W ten sam sposób skontrolowałem działanie stacyjki w drugiej fieście mk3 (silnik 1.1) i tu po przekręceniu kluczyka na rozruch żarówka się zapala.
Podpowiedzcie co może być nie tak???
[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 22:27 ]
Jeszcze dodam, że mase brałem bezpośrednio z akumulatora prze testowaniu "na żarówkę". |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 22:34
|
|
|
No ale w tej mk3 nie ma immo. Więc może być z nim coś nie tak , no albo stacyjka |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
szymon [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 00:42
|
|
|
Witam
Ta część ze zdjęcia to podgrzewacz paliwa i nie ma wpływu na pracę silnika (przydatne na zimę co by paliwo do pompy dochodziło rzadsze), zawór recyrkulacji spalin jest wyżej i dalej (koło gumowego przegubu kolektora ssącego). Co do rozrusznika to nie orientuje się zbytnio ale kabel od stacyjki raczej nie idzie prosto na rozrusznik, u mnie jest tak że przy gwałtownej próbie odpalenia auta, po przekręceniu kluczyka w pozycje 3, rozrusznik zaczyna sie kręcić dopiero po krótkiej chwili co według mnie świadczy o tym ze coś jeszcze jest po drodze.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 07:45
|
|
|
W tamtej mk3 też jest immo. A co do kabla to z pewnością nie jest na sztywno podłączony do stacyjki jednak nie znam się za bardzo na elektryce i nie wiem co może być powodem, że na przewodzie doprowadzającym impuls rozruchowy do rozrusznika nie pojawia się prąd. Jak widzę ten przewód to idzie od rozrusznika następnie wpada do plastikowej opaski na przewody i w wiązce z innymi przewodami idzie z komory silnika gdzieś do kabiny i tam już nie wiem do czego dochodzi. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 10:47
|
|
|
jeśli jest odcinany przez immo to ma raczej przekaźnik w skrzynce . Poszukaj jakiejś mk4 odepnij przewód od rozrusznika i cykaj kluczykiem a bedzie sobie stukał . |
|
|
|
 |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Wrz 2007, 07:48
|
|
|
Rozrusznik pali na krótko. Immo gaśnie, dziś jadę do elektryka niech posprawdza.
Zauważyłem teraz inną sprawe. Jak samochód postał noc to rano paliłem go i zapalił dopiero za 6 stym razem a ropą śmierdziało co nie miara. Wydaje mi się (jeszcze nie sprawdzałem), że świece nie grzeją. Czy możliwe jest, że świeci kontrolka od świec po chwili gaśnie jak zawsze a świece się nie nagrzewają np. nie dostają prądu?. Jak samochód jest nagrzany pali od strzału. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Wrz 2007, 11:49
|
|
|
jest taka możliwość . Sterowanie i zabezpieczenie świec sa zazwyczaj na 2 różnych bezpiecznikach . |
|
|
|
 |
szymon [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 12:36
|
|
|
Kontrolka tylko poniekąd związana jest ze świecami. Jak przekręcisz kluczyk na "zapłon", zapalają się kontrolki (m.in. kontrolka od świec żarowych), poczekaj jak zgaśnie i jeszcze z 3-5 sekund. Kontrolki od ładowania i oleju powinny się trochę rozjaśnić - wtedy świece są wyłączane (zawsze tak odpalam jak jest zimny). Świece pobierając znaczny prąd więc na pewno zauważysz różnicę w świeceniu, jeśli takiej nie masz to coś jest albo ze świecami albo z bezpiecznikami/przekaźnikiem. Najlepiej zacznij od tego czy jest napięcie na nich po przekręceniu kluczyka.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 16:31
|
|
|
Sprawdziłem i wiem, że prąd nie dochodzi na świece. Prawdopodobnie któryś z przekaźników padł. Przypuszczam, że również to może być przyczyną braku napięcia na przewodzie doprowadzającym impuls startowy do rozrusznika.
Mam jeszcze jedno ptanie czy moge na któtko podłaczyć na 10 sekund przewód plusowy pomiędzy akumulatorem a przewodem do którego podłączone są świece (doprowadzić do nich prąd). Chyba powinny wtedy grzać. Pytam dlatego, że mam wyjazd do elektryka niech oblooka te przekaźniki, no ale jakoś dojechac muszę. Zapalanie (uruchomienie rozrusznika) na krótko mam zrobione tylko jeszcze grzanie świec. Może nie będę musiał tyle razy kręcić rozrusznikiem. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 18:07
|
|
|
możesz bez problemu tylko gruby drut potrzebny np kable rozruchowe 8-11 sekund grzejesz i odpalasz . |
|
|
|
 |
dav01 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 14:34
|
|
|
Samochód już działa. Podobno zwarcie było gdzieś na przekaźniku i dlatego prądu nie było.
Dzięki za pomoc.
Pozdr Dawid |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 15:07
|
|
|
szkoda ze nie wiesz dokładnie co było . Sam ciekaw jestem |
|
|
|
 |
|