Przesunięty przez: trzeci 29 Sie 2007, 12:59 |
Mondeo Jak Podniesc Moc ?? |
Autor |
Wiadomość |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 12:41 Mondeo Jak Podniesc Moc ??
|
|
|
Witam wiem ze to forum Fiesty ale silniki takie same jak w Mondeo:) Chodzi mi o to jak podniesc Moc w Mondeo 1.8 TD pytanie szczególnie do użytkownika Fordon
Chciałem dać nowy intercooler przed zderzak z całym układem, nowy sportowy układ dolotowy, tłumik czy to coś da ??
Ile seryjnie pompuje turbina w Mondeo ?? I o ile można by to było podkręcic żeby nie wymieniac tłoków itp |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 13:14
|
|
|
podnieść ciśnienie doładowania na turbinie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kubaes [Usunięty]
|
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 14:13
|
|
|
Kubaes, dzieki wielkie no dobra podniose cisnienie ... moge zmienic normalnie intercooler ?? wiesz większy dac i przerobic zeby był przed zderzakiem a nie tak jak seryjnie. Stanie sie cos po tym zabiegu ?? Sorki za głupie pytania ale no chce co nieco więcej sie dowiedziec |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 15:09
|
|
|
Jak zwiekszysz sam boost a nie dasz wiecej paliwa to nic nie zrobisz, po za zubozeniem i tak juz ubogiej dawki...IC mozesz przeniesc w zderzak, fabrycznie masz cisnienie od 0,7 do 0,8 bara...w zaleznosci czy masz T2 czy GT15 Garretta... sam dolot nic ci nie da bo masz u siebie przeplywke typu Hot Witre i przy zastosowaniu np. "sportowego" filtra tylko ja szybciej zajedziesz,tak samo ma sie to do koncowego tlumika, nic to nie da...zasadnicza sprawa to to ze ja mam odelzony uklad korbowo tlokowy o ponad 60% jego masy fabrycznej, kolo zmamachowe ma za miast 11.2kg tylko 6,2kg kolo pasowe na wale ma 0,6kg a gabryka miala prawie 2kg, to tego pare innych glupot ktore to ominolem. Polecam najpierw hamownie obciazeniowa zeby zweryfikowac jego moc, pozniej zabrac sie za podnoszenie boost-u i dawek na boosterze oraz pompie ale tez nie samemu bo mozesz cos spierdzielic... |
_________________
 |
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 15:43
|
|
|
jak by ci cos pomoglo to ja mam rok tego mondeo 1999 ja do ciebie napisze na gg ale raczej juz jutro bo zaraz do pracy bede lecial i pewnie ciebie nei bedzie zostawie ci wiadomosc zebys wiedzial ze odemnie i wyjasnisz mi wszystko od początku |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 18:33
|
|
|
Tylko ze tu nie ma co wyjasniac bo to MK2 Endura DE gdzie jeszcze dochodzi do kompletu wtrysk sterujacy polozeniem iglic na pozostalych...taki badziew z dwoma kablami ktory lubi cieknac,a do tego tam jest bardziej rozbudowany uklad "elektroniki" a raczej pseudo elektroniki... |
_________________
 |
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2007, 12:40
|
|
|
Fordon, a powiedz mi jak zamontowac blow off w mondeo?? bo mam zawór a kurde nie wiem w którym miejscu go zamontowac :/ |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Sie 2007, 14:30
|
|
|
W dieslu jest nie potrzebny bo nie masz przepustnicy w nim a do tego musial bys miec elektro zawor i dodatkowe rozgalezenie od vaccum pompy zeby w odpowiednim momencie (odpuszczeniu pedalu gazu) elektrozawor sie uchylal i podawal podcisnienie (ktore to wystepuje za przepustnica w turbo bezynie) potrzebne do otwarcia BOV-a do tego zalezy na jakim cisnieniu ma auto jezdzic tak do tego dobierasz twardosc sprezyny w zaworze aby nie uchylal sie za wczesniej tj. podczas jazdy. Zabawa sama z siebie droga i bez celowa w turbo klekocie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Greg

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 1 Wrz 2007, 13:35
|
|
|
hmm.. nie tuninguj tak tego mondeo, bo jeszcze przywalisz potem w fieste.. a to akurat wiem z autopsji miłe nie jest [; |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 14:27
|
|
|
z tego co sie zdazylem zorientowac to te silniki nie sa podatne na tuning, lubi sie przegrzewac 4 cylinder, zalej mu dobry olej, powymieniaj filtry i jezdzij. ja mam taki sam silnik w escorcie i odpuszczam zmiany na rzecz zywotnosci. dyskusje mozecie kontynuwac na forum, pare osob sie czegos dowie (ja ). Fordon, napisz jeszcze co to jest ten EGR co z nim zrobiles i jakie sa efekty. |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 16:43
|
|
|
EGR - zawór recyrkulacji spalin regulujący przepływ spalin,
a co zrobil... wywalił go a dziure po nim zaślepił. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 19:21
|
|
|
Zawor sam z siebie zostal na swoim miejscu tylko jest wewnatrz zaspawany "zalany" obcieta jest rura idaca do kolektora ssacego i otwor w kolektorze ssacym jest zalany... nie przymula przynajmniej silnika juz, a wali mnie to ze jakies zajaczki i inne zwierzatka beda sie dusic.. to i tak ma kopcic jak komin batorego
[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 20:35 ]
marcus_87, zobacz jak wyglada pompa wody w Escorcie a jak w Mondeo to sa zupelnie inne pompy z reszta wszystko da rade zrobic tylko pytanie czy sie chce robic auto dla ujezdzania czy na co dzien ma to jezdzic... bo ja mam fieste tylko do jednego... i nie ma opcji zeby to bylo do jezdzenia na co dzien... a jak padnie silnik to sie go zrobi i tyle... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 00:10
|
|
|
Fordon - namawiasz do zaślepiania zaworów recyrkulacji spalin ? :8: ( w końcu nie tylko w klekle ) a co z biednymi wiewiórkami i innmymi skunksami :8:
z drugiej strony to chrzanić naczelne , zółwie wszystko przeżyją a na dodatek z wiatrakiem T2 w tyłku ( pozdrawiam ekologóf ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 14:49
|
|
|
no dobra Fordon a silnik z mondeo ten 1.8 czy tam 2.0 TDCi?? czy jakos tak on wejdzie do mondeo mojego ?? tak wogole Fordon, ta fiesta moja sprzedalem..... nie moge miec malego auta i teraz zostaje u mnie mondeo pozaycja za kierownicy SUPER !! !! !! pieknie sie prowadzi i wogole jakie cos ma w sobie |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 19:22
|
|
|
Wszystko wejdzie ale musisz wiedziec ze jest to bardzo drogie, a konstrukcyjne nadal to ten sam blok silnika.Dodali tam mase elektroniki do tego CommonRail ktory lubie sie pierniczyc, ale i daje sie mapowac...gra nie warta swieczki...jak jezdzi sie mondeo to akurat wiem bo jezdzilem tym sporo razy ale jak dla mnie jest to mul bagienny ktory do tego jest dosc ciezki i szalu nie robi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 19:35
|
|
|
no to ja juz nie wiem sam co mam robic silniki i reszta czesci u mnie nie są drogie to małe wydatki taki silnik jak ja mam u siebie teraz w mondeo 99 rok 1.8 TD kosztuje 200 Futnow a jak z reszta dowiem sie jak zjade z urlopu a co wogole wy byscie proponowali ?? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 19:59
|
|
|
Kup E39 530D wystarczy ci takie auto... bo jak ma to jezdzic na co dzien to nie warto nic kabinowac bo mozesz przekabinowac... a ze czesci sa tanie to nic ale za robote skasuja jak za zborze i sie wnerwisz jak trafisz na papudroka... |
_________________
 |
|
|
|
 |
gUMI$ [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 21:00
|
|
|
na codzien bedzie inne auto seria powoli powoli cos wymysle mam nadzieje........ do listopada mam czas.... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Wrz 2007, 21:48
|
|
|
Dobra to inaczej... takie Mondeo nie nadaje sie bo:
1. jest to klocek ciezki
2. nie jest to auto ktore zejdzie do 9s z tym silnikiem
3. lepiej zostawic to na co dzien a kupic cos innego w turbo bezynie
4. kup RX-7 wankiel na turbinie daje mase radochy i pustki w kieszeni przez spalanie rzedu 25litrow na 100km |
_________________
 |
|
|
|
 |
|