[MK5] Montaż poduszki powietrznej

Tematy z tego podforum będą przenoszone do nowych działów.

Moderator: Moderatorzy

krzyk_91
Płeć: Nie podano

[MK5] Montaż poduszki powietrznej

Post #1 autor: krzyk_91 » czw 16 sie 2007, 20:45

Wystrzeliła mi poduszka powietrzna w fotelu kierowcy i chcę zamontować nową. Mam Fiestę 1999. Zamierzam kupić poduszkę na allegro: http://allegro.pl/item222515707_poduszk ... iesta.html i mam pytanie czy wystarczy kupić samą poduchę, czy trzeba coś wymieniać. Jakiś czujnik czy czyścić sensor. Ile by mniej więcej kosztowało. Najlepiej gdybym znalazł jakomś osobę albo warsztat w dolnośląskim (najlepiej koło Wrocławia), który zrobiłby to tanio i dobrze. Mogę nawet kupić poduchę do montażu. Kontakt GG:7286226
Ostatnio zmieniony ndz 29 sie 2010, 22:56 przez krzyk_91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Freeman
Zarząd / Administrator
Posty: 3694
Rejestracja: pt 06 kwie 2007, 14:13
Województwo: Wielkopolskie
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Skrzynia: (5)
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna

Post #2 autor: Freeman » czw 16 sie 2007, 23:58

Nie powiem Ci na pewno ale chyba trzeba mieć nowy czujnik i coś programować w kompie?

kazi
Posty: 486
Rejestracja: czw 14 lip 2005, 00:29
Płeć: Nie podano

Post #3 autor: kazi » pt 17 sie 2007, 00:14

.... i lepiej nie zakladaj tego samemu bo wystrzeli albo w kierownicy albo ta co montowac bys chcial i ci krzywde zrobi.
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo

Awatar użytkownika
anjko
Posty: 421
Rejestracja: sob 25 lis 2006, 21:55
Płeć: Nie podano

Post #4 autor: anjko » ndz 19 sie 2007, 22:18

W starszych autach było tak ze wystarczyło wymienić poduszkę (i np napinacz pasa jeśli wystrzelił) no i skasować błąd w sterowniku poduszki. We współczesnych samochodach jak wystrzeli poduszka to uszkadza sie tez sterownik cos tam sie w nim przepala i do wymiany jest komplet. Co prawda polak potrafi i spotkałem sie z przypadkami "naprawy " sterowników ale takich praktyk bym nie polecał.
Nie wiem dokładnie jak to jest w fieście w którym roku sie to zmieniło. W każdym razie poduchę i tak trzeba kupić i jeśli błędy w kompie (sterowniku) sie skasują to po sprawie, a jeśli nie to wyjdzie co jeszcze go boli i co jeszcze wymienić.
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)

krzyk_91
Płeć: Nie podano

Post #5 autor: krzyk_91 » pn 20 sie 2007, 07:47

A opłaca się w ogóle kupować poduszki na allegro za 100zl??

kazi
Posty: 486
Rejestracja: czw 14 lip 2005, 00:29
Płeć: Nie podano

Post #6 autor: kazi » pn 20 sie 2007, 11:09

w sterowniku w fiescie jest kulka ktora sie zywa jak wystapi zderzenie samochodu, nie polecałbym naprawianie tego. Jesli masz wystrzeloną poduche tzn ze juz sterownik jest uszkodzony. Poduszki powietrznej samemu sie nie zakłada, gdyż jesli zrobisz to zle - wystrzeli ci podczas jazdy i bedzie problem. W nowszych samochodach jest tak ze poduszki maja kilka zabezpieczeń, jazda z predkoscią powyżej 40 km/h , kilka czujników itd.
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.

New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo

Awatar użytkownika
anjko
Posty: 421
Rejestracja: sob 25 lis 2006, 21:55
Płeć: Nie podano

Post #7 autor: anjko » pn 20 sie 2007, 11:33

krzyk_91 pisze:A opłaca się w ogóle kupować poduszki na allegro za 100zl??


To znaczy powiem tak jeśli chodzi o poduszki powietrzne to w teorii są one przewidziane na 10 lat i po tym okresie powinno sie je wymienić na nowe. Ale jak wiadomo teoria ma nie wiele wspólnego z praktyką a juz tym bardziej w Polsce bo nie jednokrotnie wartość nowych poduszek przekroczyła by wartość samochodu.

Natomiast jeśli chodzi o poduszki z allegro to myśle ze warto co prawda używane (tzn nie używane bo nie wystrzelone :)) ale widać ze całe. Raczej są to rzeczy które są sprawne buble sie nie zdarzają w końcu to system bezpieczeństwa i producenci nie mogą sobie pozwolić na wadliwe egzemplarze. No chyba ze sprzedający podczas demontażu uszkodził to wtedy lipa. Ale przeważnie sprzedający dają jakąś gwarancje i zawsze jak by co można sie dogadać.

Musisz też pamiętać o chyba najważniejszej rzeczy ze montując poduszki używane czy kombinując cokolwiek w tym układzie żaden warsztat nie da ci gwarancji na tą robotę bo nikt nie jest samobujcą. Tragedie sie w życiu zdarzają i jak poduszka nie zadziała, albo wystrzeliła sama i zrobiła komuś krzywdę a potem zaczynają sie sondy problemy itp.
W większości warsztatów zajmujących sie diagnostyką nie dostaniesz nawet wydruku z komputera jeśli wyjdzie że poduchy są sprawne i że jest zero błędów. Niby paranoja ale chodzi o to ze auta w Polsce są tak kombinowane że nie można wierzyć we wskazania komputera. Parę razy sie spotkałem z przypadkiem że kontrolka poduszki gaśnie wszystko jest ok komp pokazuje 0 błędów rozkręcamy a poduszki lub poduszek po prostu nie ma. Są tylko zaślepki. I teraz jak bym dał klientowi wydruk ze wszystko jest ok i w razie jakiegoś nieszcześcia po prostu poszedł bym siedzieć. Ludzie są z reguły tacy ze czym więcej poduszek tym pewniej sie czyją za kierownicą i zaczynają przeginać.

Trochę sie rozpisałem ale generalnie chodzi o to że jeżeli wymieniasz poduszki na używane albo cokolwiek kombinujesz to robisz to tylko i wyłącznie na WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ i żaden mechanik sie pod tym nie podpisze no chyba że jest samobujcą.

[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 11:12 ]
kazi pisze:w sterowniku w fiescie jest kulka ktora sie zywa jak wystapi zderzenie samochodu, nie polecałbym naprawianie tego.

Stary jesteś pewien ze tam jest jakiś kulka (przypomnę tylko ze to nie pasy bezwładnościowe) co prawda nie widziałem nigdy sterownika akurat od fiesty i mogę sie mylić ale te które widziałem to przepala sie w nich po prostu jedna ze ścieżek a co za tym idzie sterownik sie uszkadza.
A jeśli idzie o naprawę to pisałem e nie warto tego robić w końcu idzie o nasze bezpieczeństwo.
kazi pisze:Poduszki powietrznej samemu sie nie zakłada, gdyż jeśli zrobisz to zle - wystrzeli ci podczas jazdy i bedzie problem.


Wiadomo że nie wymienia sie samemu ale nie dlatego że zrobisz to zle bo przeciętny użytkownik który potrafi wymienić powiedzmy klocki bez problemu sobie z tym poradzi (mowie tu o autach mało skomplikowanych takich jak właśnie fiesta) Po prostu sama wymiana nie wystarczy trzeba jeszcze wykasować błędy posprawdzać wartości rzeczywiste podusze (czyli ich oporności) a tego juz sam nie zrobisz.
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.

obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.

strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)

kazi
Posty: 486
Rejestracja: czw 14 lip 2005, 00:29
Płeć: Nie podano

Post #8 autor: kazi » pn 20 sie 2007, 13:30

anjko pisze:[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 11:12 ]
kazi pisze:w sterowniku w fiescie jest kulka ktora sie zywa jak wystapi zderzenie samochodu, nie polecałbym naprawianie tego.

Stary jesteś pewien ze tam jest jakiś kulka (przypomnę tylko ze to nie pasy bezwładnościowe) co prawda nie widziałem nigdy sterownika akurat od fiesty i mogę sie mylić ale te które widziałem to przepala sie w nich po prostu jedna ze ścieżek a co za tym idzie sterownik sie uszkadza.
A jeśli idzie o naprawę to pisałem e nie warto tego robić w końcu idzie o nasze bezpieczeństwo.

Tak jestem pewny tego co pisze gdyż sam na oczy to widzialem. Podobnie działa wyłacznik pompy paliwa, tylko ze ten drugi jest kasowalny. Jak ktos zna sie na elektronice :D to sobie sam poradzi z wymiana ale dla przecietnego uzytkownika wymiana poduszek nie jest polecana chyba ze chce miec nową twarz - to polecam :hihihi: Fiesta jest mało skomplikowana? :D chyba bardziej zamotana niepotrzebnymi dodatkami, z którymi pozniej jest sporo problemów.


Nowsze samochody maja wielostopniowy system zabezpieczeń przed przypadkowym wywaleniem poduszek, system monitorowania predkosci pojazdu, system monitorowania przewodów ze w razie zwarcia poduszka nie wystrzeli sama, i pare innych dupereli. W fiescie tego nie ma jest tylko jeden czujnik który jak sie walnie go to poducha wywala. Jak ktos jest chetny to niech przekreci kluczyk w pozycje zapłon i walnie bardzo mocno w deske nad schowkiem pasazera i sie cieszy wywaloną poduszka <wow>
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.

New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo

Awatar użytkownika
a1topgear
Posty: 430
Rejestracja: ndz 10 wrz 2006, 18:16
Płeć: Nie podano

Post #9 autor: a1topgear » pn 20 sie 2007, 15:00

1) Poduszke zawsze wymienia sie ze sterownikiem i obie czesci MUSZA byc z jednego kompletu, inaczej moze dojsc do niekontrolowanego, badz niepoprawnego zadzialania poduszki... (tak sie robi np w serwisie Forda)
2) Czujnik mierzy przeciazenia i nie wazne czy to kulka czy jakies inne ustrojstwo, wszystko prowadzi do jednego- za duze przeciazenie (czyt. przyspieszenie) powoduje wystrzal- zdarzaly sie wypadki ze kamien uderzyl w okolice czujnika (np sa przy progach i przy tunelu srodkowym) i bylo np. po poduszkach bocznych... (w Citroenach i Peugotach takie cus widzialem)
3)Co do bledow w pokzaywaniu czy poduchy sa czy nie- w Octavi poprzedniej generacji jest tak ze jak masz wywalone poduchy i brak sterownika ABS kontrolki i komp pokazuja ze z poduszkami jest cos nie tak- zalozysz sterownik (czy tam centralke jak kto woli) i wszystko jest ok...
Ogolnie nie polecam kupna oddzielnej uzywanej poduszki- jedynie w komplecie ze sterownikiem...
HyHy:)
Obrazek

Awatar użytkownika
anjko
Posty: 421
Rejestracja: sob 25 lis 2006, 21:55
Płeć: Nie podano

Post #10 autor: anjko » pn 20 sie 2007, 20:22

a1topgear pisze:1) Poduszke zawsze wymienia sie ze sterownikiem i obie czesci MUSZA byc z jednego kompletu, inaczej moze dojsc do niekontrolowanego, badz niepoprawnego zadzialania poduszki... (tak sie robi np w serwisie Forda)


I po raz kolejny magiczne słowo serwis przesłania ludziom rzeczywistość. Owszem serwisy bardzo chętnie wymieniają komplecik, ale w przypadku gdy płaci za to klient lub ubezpieczalnia natomiast wszystko sie zmienia jeśli jest to np. naprawa gwarancyjna i w takich sytuacjach przeważnie klient nawet nie wie co miał zrobione.
I jeszcze jedno idąc tym torem rozumowania że wymieniamy poduszkę razem ze sterownikiem to musimy za każdym razem wymieniać cały komplet, gdyż pozostałe poduszki które są dobre i nie musimy ich wymieniać nie są od kompletu sterownika. I wszystko jest fajnie gdy w samochodzie jest jedna lub dwie poduszki natomiast sprawa komplikuje się wtedy gdy mamy ich na ''pokładzie'' np ze 12 i co wtedy??
I teraz spróbuj taka fiestka o której mowa w tym temacie podjechać do serwisu i poproś o wymianę kompleciku (tylko weź ze sobą krzesełko żebyś miał gdzie usiąść jak usłyszysz cenę).


Owszem nie musimy kupować nowego kompletu, możemy kupić używany tylko jak sprzeda nam ktoś sterownik z jedną poduszką to co wtedy zrobi z pozostałymi? przecież nie będą w komplecie.

Tak więc reasumując wiadomo że najlepiej jest wymienić cały komplet i najlepiej na nowy i najlepiej w serwisie też jestem takiego zdania tylko pytanie kogo na to stać? a nawet jeśli kogoś stać to kto sie na to decyduje? I tak za sukces uznałbym to że ludzie po wypadkach czy stłuczkach decydują się na ponowne uruchomienie systemu bo jeszcze parę lat temu była to jakaś abstrakcja i każdy patrzył żeby zapchać czymś dziurę w kierownicy.
Temat niby prosty a zarazem jak rzeka, po prostu trzeba wybrać mniejsze zło bo albo słono zapłacimy albo musimy mieć tą świadomość że system jest kombinowany.
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.

obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.

strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)

Awatar użytkownika
Lokmen
Zeus
Posty: 1733
Rejestracja: ndz 23 maja 2004, 18:40
Płeć: Nie podano

Post #11 autor: Lokmen » pn 20 sie 2007, 20:28

po kolizji jeśli wystrzeliła poducha to zawsze sie wymienia to co wystrzeliło czyli poduchy + sterownik (bez znaczenia czy jest on od konkretej pochuchy czy nie - musi tylko być od konkretnego modelu samochodu). Wymiana samej poduchy nie ma sensu ponieważ nie zadziała ona już na "wystrzelonym" sterowniku.
Obrazek


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika